LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op, SMS van ING is nep
-
Pas op, SMS van ING is nep
Let op!
Er zijn weer boefjes die je via SMS proberen een App van ING te laten installeren.
Je eigen bank zou dat nooit op deze manier doen, het taalgebruik is ook niet bepaald correct te noemen.
Als je dit (of een vergelijkbare SMS) hebt gekregen, gooi het dan meteen weg. en waarschuw je bank.
De telecomaanbieder kan hier weinig tegen doen, helaas.
Er zijn weer boefjes die je via SMS proberen een App van ING te laten installeren.
Je eigen bank zou dat nooit op deze manier doen, het taalgebruik is ook niet bepaald correct te noemen.
Als je dit (of een vergelijkbare SMS) hebt gekregen, gooi het dan meteen weg. en waarschuw je bank.
- Bijlagen
-
- IMG_1123.PNG (57.49 KiB) 5115 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Pas op, SMS van ING is nep
Ik hoop toch niet dat er mensen zijn die hier intrappen...
-
Inderdaad, als mensen hier tegenwoordig nog intrappen verdienen ze bijna niet beter.
thecure
vindt dit leuk
Maar de verdiensten van mensen die hier intrappen komen wel op hun ING-rekening terecht. En, hoe dan ook, anderen moeten daar gewoon van afblijven.
Jouw post klopt niet. Als het inderdaad een ING app is is er niks aan de hand. Vermoedelijk bedoel je dat ze proberen je een app te laten installeren die lijkt op de ING app, maar dit niet is.FiberTouch schreef: ↑27 feb 2019 22:40Let op!
Deze waarschuwing is goed bedoeld, maar hoe vaak moet hier nog voor gewaarschuwd worden? Is het inmiddels zo langzaamaan niet bij iedereen bekend? En bereik je middels een post op dit forum mensen die nog gewaarschuwd dienen te worden.
-
Ik kende hem anders nog niet hoor. En genoeg mensen die hier nog steeds intrappen. Lucratieve business.
Maar je bent toch wel bekend met het algemene concept van "uit het niets" benaderd worden door iets of iemand die claimt jouw bank te zijn en wil dat je software installeert of op een link klikt?
-
Ik kreeg gisteren ook een SMS dat mijn ABN-AMRO pasje geblokkeerd zou zijn ???
met ook een link erbij. Die link aanklikken gaan niet op mijn Nokia 108
en bij die bank zit ik niet. gewoon verwijderd.
met ook een link erbij. Die link aanklikken gaan niet op mijn Nokia 108
en bij die bank zit ik niet. gewoon verwijderd.
-
Dan blijf maar bij die Nokia. Is veiliger voor jou.