Fixitfaster stuurt aanmaningen
Fixitfaster stuurt aanmaningen
Hoi,
Wie heeft er ook een nare ervaring met Fixitfaster.Je zoekt op google naar handleidingen en zonder dat je het door hebt maken zei een account van je aan en ben je verplicht tot betaling van 30 euro.Ik heb een paar keer naar een handleiding gezocht,maar iedere keer kreeg ik niets te zien.Dus je moet betalen voor iets wat je niet krijgt.Krijg je als antwoord dat je je hele leven voor 30 euro naar handleidingen kan zoeken.Ik heb inmiddels een aanmaning als ik niet voor 22 oktober betaal komt er 20 euro bij.Ben benieuwd wie ook deze ervaring met Fixitfaster heeft en wat jullie gaan doen.
Wie heeft er ook een nare ervaring met Fixitfaster.Je zoekt op google naar handleidingen en zonder dat je het door hebt maken zei een account van je aan en ben je verplicht tot betaling van 30 euro.Ik heb een paar keer naar een handleiding gezocht,maar iedere keer kreeg ik niets te zien.Dus je moet betalen voor iets wat je niet krijgt.Krijg je als antwoord dat je je hele leven voor 30 euro naar handleidingen kan zoeken.Ik heb inmiddels een aanmaning als ik niet voor 22 oktober betaal komt er 20 euro bij.Ben benieuwd wie ook deze ervaring met Fixitfaster heeft en wat jullie gaan doen.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Hoe is het mogelijk dat men automatisch al uw gegevens binnenkrijgt bij enkel een bezoek aan de website.Berend52 schreef: ↑15 okt 2024 18:28Hoi,
Wie heeft er ook een nare ervaring met Fixitfaster.Je zoekt op google naar handleidingen en zonder dat je het door hebt maken zei een account van je aan en ben je verplicht tot betaling van 30 euro.Ik heb een paar keer naar een handleiding gezocht,maar iedere keer kreeg ik niets te zien.Dus je moet betalen voor iets wat je niet krijgt.Krijg je als antwoord dat je je hele leven voor 30 euro naar handleidingen kan zoeken.Ik heb inmiddels een aanmaning als ik niet voor 22 oktober betaal komt er 20 euro bij.Ben benieuwd wie ook deze ervaring met Fixitfaster heeft en wat jullie gaan doen.
Het wordt ook steeds gekker op het internet.
Goed dat u waarschuwt, en als u werkelijk zelf niets ingevuld of gedaan heeft dan kun je de post van deze partij negeren.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Tja, niet lezen en blind ergens een vinkje zetten geeft wel eens problemen.
Op de eerste pagina staat inderdaad niets van kosten vermeld. Zodra u op de volgende pagina alle gegevens invult staat er een vakje onderaan:
Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen. Het kan zijn dat omdat er op de HomePage niet over prijzen gesproken word dit als reden gebruikt kan worden om onder de overeenkomst uit te komen. Vrijwillige forumleden zijn helaas niet in de mogelijkheid om te bepalen hoe een rechter hier tegenaan kijkt.
Op de eerste pagina staat inderdaad niets van kosten vermeld. Zodra u op de volgende pagina alle gegevens invult staat er een vakje onderaan:
Zodra u het vinkje gezet heeft staat er een knop “download direct je handleiding, account aanmaken met betaalverplichting”Ik bevestig dat ik de algemene voorwaarden en de privacyverklaring heb gelezen en accepteer ze. Ik ga akkoord dat Fix It Faster een account voor mij aanmaakt en erken dat deze dienstverlening mij €30 kost, waarvoor een factuur over 15 dagen naar mijn e-mailadres wordt gestuurd.
Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen. Het kan zijn dat omdat er op de HomePage niet over prijzen gesproken word dit als reden gebruikt kan worden om onder de overeenkomst uit te komen. Vrijwillige forumleden zijn helaas niet in de mogelijkheid om te bepalen hoe een rechter hier tegenaan kijkt.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Vlg dit artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928 kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Dat betekent binnen 14 dagen na aanmelding, niet binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
En let in het vervolg beter op als je gaat googelen.
En let in het vervolg beter op als je gaat googelen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Daar moet de handelaar wel op wijzen. De handelaar heeft in de algemene voorwaarden opgenomen dat er geen herroepingsrecht is en dat de consument er "uitdrukkelijk" mee instemt dat de dienst direct wordt uitgevoerd. Dat is niet hoe dat moet. Nu de handelaar niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan is de herroepingstermijn 12 maanden. TS kan dus gewoon een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengen.ZeerPrivé schreef: ↑16 okt 2024 13:21Vlg dit artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928 kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Dat betekent binnen 14 dagen na aanmelding, niet binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
Toevoeging:
Algemene voorwaarden van FixitFaster
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consument stemt uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 16 okt 2024 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
JohnM63
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Toch vind ik het herroepingsrecht vreemd. Als ik een digitaal product download (bijv. Office of een cursus) dan heb ik het toch al in gebruik genomen? Datzelfde telt dan toch hier? Handleiding al gedownload en dan toch herroepingsrecht?alfatrion schreef: ↑16 okt 2024 13:34Daar moet de handelaar wel op wijzen. De handelaar heeft in de algemene voorwaarden opgenomen dat er geen herroepingsrecht is en dat de consument er "uitdrukkelijk" mee instemt dat de dienst direct wordt uitgevoerd. Dat is niet hoe dat moet. Nu de handelaar niet aan zijn informatieplicht heeft voldaan is de herroepingstermijn 12 maanden. TS kan dus gewoon een ondubbelzinnige herroepingsverklaring uitbrengen.ZeerPrivé schreef: ↑16 okt 2024 13:21Vlg dit artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/consu ... ngen-60928 kun je binnen 14 dagen gebruik maken van je herroepingsrecht. Dat betekent binnen 14 dagen na aanmelding, niet binnen 14 dagen na ontvangst factuur.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 16 okt 2024 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
@ZeerPrivé, dat ws ook mijn idee. Het product wordt direct na aanschaf gebruikt. Wat kan je dan nog herroepen?
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
https://nl.trustpilot.com/review/fixitfaster.nl
Als ik hier kijk krijg je al een rekening als je alleen je e-mailadres opgeeft zonder een account aan te maken.
Als ik hier kijk krijg je al een rekening als je alleen je e-mailadres opgeeft zonder een account aan te maken.
Lapsang
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Als ik naar de afbeelding kijk in dat Radar artikel kan dat gewoon niet kloppen.Lowieze schreef: ↑16 okt 2024 13:47https://nl.trustpilot.com/review/fixitfaster.nl
Als ik hier kijk krijg je al een rekening als je alleen je e-mailadres opgeeft zonder een account aan te maken.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Ja, dan heb je het in gebruik genomen en dat geldt ook hier, maar dat is niet voldoende voor het opheffen van het herroepingsrecht.
De eis van de uitdrukkelijke toestemming vereist dat er een checkbox is met daar achter dat de consument er mee instemt dat de dienst direct begint en dat hij afstand doet van zijn herroepingsrecht. Ik zou het wenselijk achten dat deze toestemming vrijlijk gegegeven wordt in de zin dat het ook mogelijk is om een overeenkomst te sluiten zonder deze toestemming te geven met als gevolg dat er 14 dagen gewacht wordt.Artikel 6:230p aanhef en onder g BW
De consument heeft geen recht van ontbinding bij een overeenkomst voor de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd voor zover de nakoming is begonnen, en voor zover de overeenkomst voor de consument een betalingsverplichting inhoudt, indien:
1°. de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van de consument;
2°. de consument heeft verklaard dat hij daarmee afstand doet van zijn recht van ontbinding; en
3°. de handelaar een bevestiging heeft verstrekt als bedoeld in artikel 230t lid 2, of artikel 230v lid 7.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Als ik naar de afbeelding kijk moet er een vinkje worden geplaatst dat je de AV gelezen hebt. In diezelfde afbeelding zie ik dat het geld kost. En in de AV zie ik art. 6 staan, is dat dan niet afdoende?
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke
bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consumentstemt
uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de
bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.
Artikel 6 – Geen bedenktijd
Nu de levering c.q. uitvoering van de dienst volledig binnen het verstrijken van de wettelijke
bedenktijd is uitgevoerd, heeft de consument geen recht op bedenktijd. De consumentstemt
uitdrukkelijk in met het uitvoeren van de dienst voorafgaand aan het verstrijken van de
bedenktijd en verklaart tevens uitdrukkelijk af te zien van deze bedenktijd.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 22 aug 2023 17:50
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Een dienstverlener die met misleidende trucs of het weglaten van belangrijke info (misleidende omissie) van voorbijgangers abonnees maakt is geen slimme ondernemer maar een kunstgrijper. Besef ook dat als jij als klant aannemelijk kan maken dat er van bedrog sprake is, er een omgekeerde bewijslast geldt.
Fixitfaster is een handelsnaam van Software Bit Solutions uit Leeuwarden, geleid door Carbon Rock Holding van een 21-jarige KK.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Nee, dan is er alleen uitdrukkelijk ingestemd met de algemene voorwaarden. Anders is het mogelijk dat een doos met 2500 A4tjes met algemene voorwaarden wordt aangeleverd en dat de gewraakte zin dan op pagina 1183, alinea 3, vierde volzin staat. De bedoeling is dat de consument expliciet instemt met het direct laten start van de dienst en het vervallen van het herroepingsrecht.
Richtsnoeren met betrekking tot de uitlegging en toepassing van Richtlijn 2011/83/EG van het Europees Parlement en de Raad betreffende consumentenrechten
5.7. Herroepingsrecht bij overeenkomsten voor digitale online-inhoud (pp. 61-62)
De consument verliest dus het herroepingsrecht zodra de uitvoering van de overeenkomst is begonnen met zijn of haar toestemming en erkenning van het verlies van dat recht als de handelaar de bevestiging van de overeenkomst heeft verstrekt. Zoals bepaald in artikel 7, lid 2, betreffende buiten verkoopruimten gesloten overeenkomsten, en artikel 8, lid 7, betreffende op afstand gesloten overeenkomsten, moet die bevestiging ook de bevestiging omvatten van de uitdrukkelijke voorafgaande instemming en erkenning van de consument (zie ook onderdeel 4.4 over de bevestiging van de overeenkomst).
De uitvoering begint met het downloaden of streamen van een video- of audiobestand. Als een handelaar een link verstrekt om het streamen of het downloaden te starten, zou de consument het herroepingsrecht pas verliezen nadat hij op de link heeft geklikt.
De uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument kunnen worden verkregen vóór, tijdens of na het sluiten van de overeenkomst, zolang dit maar gebeurt voordat de uitvoering begint. Artikel 7, lid 2, en artikel 8, lid 7, van de richtlijn consumentenrechten schrijven uitdrukkelijk voor dat de bevestiging van de overeenkomst de bevestiging moet omvatten van de voorafgaande uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument overeenkomstig artikel 16, eerste alinea, punt m). Daarom moet de handelaar, wanneer de consument instemt met de onmiddellijke uitvoering van de overeenkomst en deze erkent nadat de handelaar al een bevestiging van de overeenkomst heeft gestuurd, de consument een afzonderlijke aanvullende bevestiging van die instemming en erkenning verstrekken voordat de uitvoering begint.
“Uitdrukkelijke” toestemming en erkenning moeten voor de toepassing van artikel 16, eerste alinea, punt m), worden uitgelegd naar analogie met de regels inzake de uitdrukkelijke toestemming in artikel 22 betreffende extra betalingen voor aanvullende diensten. Dit impliceert dat de consument een positieve actie moet ondernemen, zoals het aankruisen van een vakje op de website van de handelaar. Er wordt niet aan de eisen van artikel 16, eerste alinea, punt m), voldaan als uitdrukkelijke toestemming en erkenning kenbaar wordt gemaakt via vooraf aangekruiste vakjes of het aanvaarden van de algemene voorwaarden.
De uitdrukkelijke instemming en erkenning van de consument kunnen in één verklaring worden gegeven, waarbij ook
informatie wordt verstrekt over de uitzondering op het herroepingsrecht, zoals vereist in bijvoorbeeld artikel 6, lid 1,
unt k):
— [......] Ik geef hierbij mijn toestemming om de overeenkomst onmiddellijk uit te voeren en erken dat ik mijn recht om de overeenkomst te herroepen verlies zodra het downloaden of streamen van de digitale inhoud is begonnen.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Ik neem aan dat je daar niet heen gaat om over 15 dagen pas de handleiding van iets te krijgen. Meestal heb je die op dat moment nodig en wordt er dus meteen gebruik van gemaakt.
-
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608272
De zelfde vraag heb je hier gesteld zonder ooit nog te reageren op de reacties.
Dus waarom zouden mensen nog hun best doen voor je. Wat mij betreft moet je gewoon betalen.
De zelfde vraag heb je hier gesteld zonder ooit nog te reageren op de reacties.
Dus waarom zouden mensen nog hun best doen voor je. Wat mij betreft moet je gewoon betalen.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Eerst egwoon melden waarom je niet betaalt: Met als reden herroepingsrecht, en onduidelijke website met verstopte prijs (=kernbeding)NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2024 13:16Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen.
Voordat je een jurist inschakelt (niet eens verplicht), kun je eerst achterover leunen.
Verwacht je dat fixitfaster van de rechter wil horen dat dit niet kan en mag, of dat men nieuwe klanten op deze manier wil blijven binnenhalen?
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Wel eenzelfde vraag (niet bepaald verwonderlijk), maar niet dezelfde vragensteller. TS heeft een andere gebruikersnaam + topic op Kassa staat er al een maand.Methusalah schreef: ↑17 okt 2024 07:03https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=608272
De zelfde vraag heb je hier gesteld zonder ooit nog te reageren op de reacties.
Dus waarom zouden mensen nog hun best doen voor je. Wat mij betreft moet je gewoon betalen.
-
- Berichten: 12750
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Er wordt afstand gedaan van het herroepingsrecht zodat de dienst meteen word uitgevoerd.
Of de prijs verstopt zit is hoe er iemand er persoonlijk naar kijkt. Daar kunnen wij geen uitspraken over doen, hooguit tips geven over welke mogelijkheden er zijn.
Of de prijs verstopt zit is hoe er iemand er persoonlijk naar kijkt. Daar kunnen wij geen uitspraken over doen, hooguit tips geven over welke mogelijkheden er zijn.
Re: Fixitfaster stuurt aanmaningen
Het inschakelen van een jurist is weggegooid geld. De prijs is voldoende duidelijk opgenomen, maar TS kan wel gewoon een beroep doen op het herroepingsrecht. Er moet echt daadwerkelijk herroepen worden! Die verklaring moet schriftelijk en ondubbelzinnig worden uitgebracht. Vervolgens laat je FixitFaster in hun sop gaar koken. Er hoeft pas gereageerd te worden als er gedagvaard wordt.16again schreef: ↑17 okt 2024 13:31Eerst egwoon melden waarom je niet betaalt: Met als reden herroepingsrecht, en onduidelijke website met verstopte prijs (=kernbeding)NeoDutchio schreef: ↑16 okt 2024 13:16Om hier nog onderuit te komen is het verstandig een jurist in de arm te nemen.
Voordat je een jurist inschakelt (niet eens verplicht), kun je eerst achterover leunen.