Malafide elektriciens ruïneren

Nieuw op het Radar Forum: de categorie Tips. Vraag bezoekers om raad, of help anderen door jouw eigen, handigheidjes hier te delen.
wootje

Malafide elektriciens ruïneren

Ongelezen bericht door wootje »

Ik heb jullie item over malafide elektriciens gezien. Jullie roepen iedereen op om niet op de advertenties van malafide elektriciens te klikken. Ik wil juist het tegenovergesteld voorstellen. Als jullie duizenden mensen mobiliseren die allemaal op die gesponsorde links gaan klikken, dan gaat dat die malafide bedrijven zo veel geld kosten dat ze failliet gaan.

Mijn voorstel:
Iedereen laten zoeken op Google naar "elektricien spoed" laten zoeken, de eerste links (advertenties) openen en direct weer sluiten. Dan moeten die bedrijven zo veel aan Google betalen dat het niet meer rendabel is.

Op deze manier kun je de malafide bedrijven financieel kapot maken in no time.

riddert

Re: Malafide elektriciens ruïneren

Ongelezen bericht door riddert »

Die bedrijven hebben een dagbudget ingesteld, zoals iedere adverteerder. Dat idee van u brengt dus niets.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Waarom zouden we Google gaan belonen met fors meer omzet en inkomsten ?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het verbaast me überhaupt dat Radar dit soort onzinposts toestaat.

wootje

Als er massaal op die links wordt geklikt, dan is het dagbudget zo op. Dan krijgen de malafide bedrijven geen opdrachten meer en bescherm je de onwetende consument. Als die malafide bedrijven een paar weken elke dag door hun limiet heen zijn en geen opdrachten meer krijgen, dan stoppen ze vanzelf.

wootje

Ik wil aantonen dat er wel degelijk een mogelijkheid is om deze malafide bedrijven het moeilijk te maken als de wetgeving niet toereikend is.

Ik ga er vanuit dat het dagbudget voor advertenties ergens gedurende de nacht gereset wordt. Dus als alleen de gemaakte slachtoffers in verzet komen en elke ochtend als ze opstaan uit bed even die links openen, dan is het zo voorbij. Radar kan dit iedereen die zich bij hun meldt verzoeken of die link elke dag te openen totdat die de advertentie weg wordt gehaald. Is een kleine moeite.

Er bestaat natuurlijk een kans dat ze andere zoektermen op Google gaan gebruiken. Ik ben er 100% zeker van dat malafide bedrijven hier enorm veel last van kunnen hebben en hierdoor mogelijk zelfs stoppen.

Dus na een tijdje wordt die advertentie offline gehaald en verdient Google er niets meer aan.

Beter iets doen dan niets doen.
Laatst gewijzigd door wootje op 07 apr 2026 15:35, 2 keer totaal gewijzigd.

Moneyman

J. Deltoer schreef:
07 apr 2026 15:34
...uw oproep tot censuur...
:lol: :lol: :lol:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
Moneyman schreef:
07 apr 2026 14:53
Na de taalgids van OCW waarbij opgeroepen wordt tot vergaande taalcensuur voor zover die al in grote delen van Nederland niet al de praktijk is, verbaast mij uw oproep tot censuur niet.
Op hoeveel links heb jij vandaag na dit oproepje al geklikt? :D

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet een betere manier om te zorgen dat ze geen klussen meer krijgen. Ze geen klussen meer aanbieden. Probleem opgelost.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

wootje schreef:
07 apr 2026 13:19
Ik wil juist het tegenovergesteld voorstellen. Als jullie duizenden mensen mobiliseren die allemaal op die gesponsorde links gaan klikken, dan gaat dat die malafide bedrijven zo veel geld kosten dat ze failliet gaan.
Waarom doe je het zelf niet? Waarom moeten anderen het weer gaan doen?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
07 apr 2026 17:58
J. Deltoer schreef:
Moneyman schreef:
07 apr 2026 14:53
Na de taalgids van OCW waarbij opgeroepen wordt tot vergaande taalcensuur voor zover die al in grote delen van Nederland niet al de praktijk is, verbaast mij uw oproep tot censuur niet.
Op hoeveel links heb jij vandaag na dit oproepje al geklikt? :D
Geen. Ik vind het onzin. Maar cancellen en oproepen tot censuur zoals MM doet is belachelijk.
En dan ook nog mijn bericht melden....pffff. zielig.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 07 apr 2026 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

Op zich is het idee leuk maar werkt het niet want als google het ontdekt. (En dat doen ze) dan stopt het.
Als er (bijv) veel van hetzelfde IP adres wordt geklikt krijgt de adverteerder zijn geld weer terug omdat google dat ziet als niet wenselijke kliks. (klikfraude)

Moneyman

J. Deltoer schreef:
07 apr 2026 18:27
Geen. Ik vind het onzin. Maar cancellen en oproepen tot censuur zoals MM doet is belachelijk.
En dan ook nog mijn bericht melden....pffff. zielig.
Zowel oproepen tot censuur als jouw bericht melden heb ik niet gedaan. Misschien net wat minder op je eigen aannames conclusies baseren... zit je er ook niet zo stevig naast.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

PGros schreef:
07 apr 2026 18:43
Op zich is het idee leuk maar werkt het niet want als google het ontdekt. (En dat doen ze) dan stopt het.
Als er (bijv) veel van hetzelfde IP adres wordt geklikt krijgt de adverteerder zijn geld weer terug omdat google dat ziet als niet wenselijke kliks. (klikfraude)
Het zou mij niet verbazen, als google zelfs kan zien, wie er op de link heeft geklikt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

16again schreef:
07 apr 2026 21:01
PGros schreef:
07 apr 2026 18:43
Het zou mij niet verbazen, als google zelfs kan zien, wie er op de link heeft geklikt.
Je hebt zo een search-penalty aan je broek.

Gesloten