Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Vorige week heb ik iets gekocht uit Italie wat bezorgd zou worden door UPS op vrijdag 12 mei.
Omdat ik niet thuis zou zijn op het aangegeven tijdstip heb ik een afspraak gemaakt om het af te halen bij een UPS pickup point. Toen ik die vrijdag keek met mijn tracking nummer of het pakket al bezorgd was bij het pickup point stond er dat het niet was gelukt om deze af te leveren bij het pickup point. Het zou de volgende werkdag(maandag 15 mei) opnieuw worden geleverd bij het pickup point. Toen ik maandag keek stond er weer een melding dat het niet was gelukt het pakket te bezorgen op het pickup point. Ik heb die ochtend meteen de UPS klantenservice gebeld. Hun vertelde mij als reden dat het niet afgeleverd is bij het pickup point was omdat dit pakket bij het huisadres bezorgd moest worden en dus niet bij een pickup point mocht worden afgeleverd. Ik begrijp dat dit de 1e keer kan gebeuren. Maar uiteindelijk hebben ze niets gemeld(terwijl ze mijn contact gegevens hebben aangezien ik ook een sms kreeg toen het pakket onderweg was uit Italie. Tevens stond er niets bij de tracking gegevens) en doodleuk de volgende werkdag het pakket weer aangeboden bij een pickup point.
Via de klantenservice heb ik die ochtend een afspraak gemaakt zodat het de volgende dag dinsdag 16 mei zou worden bezorgd bij mn huis. Wat een opluchting.
Maar helaas ik kijk die avond weer bij de tracking gegevens en wat staat er tot mijn verbazing... Pakket wordt teruggestuurd naar de afzender in Italie!
Ik de volgende ochtend(dinsdag 16 mei) meteen bellen naar de klantenservice van UPS dat dit niet de afspraak was. De medewerker van de klantenservice stelde mij gerust dat het pakket onderschept zou worden en alsnog geleverd zou worden bij mij thuis. Ongeveer een uur later krijg ik een mailtje van UPS dat het pakket niet meer onderschept kan worden en alsnog teruggestuurd wordt naar Italie... Ik nogmaals gebeld met de klantenservice en er was niets meer dat ze konden doen. Ik moest de afzender maar contacteren of het pakket opnieuw verzonden kan worden. Dit is een heel gedoe omdat de afzender geen Engels kan. Uiteindelijk toch gelukt. Krijg ik vandaag dit bericht binnen van de afzender:
Hello, we would like to inform you that the shipment in question was returned to our offices in Alessandria, as they could not find the recipient upon delivery on 12/05, after which the shipment was taken to a point UPS near the place of destination, where after the days of storage without anyone going to collect it, as per UPS practice, it was returned.
In order to be able to send it to the real sender, you will have to pay the costs equal to an import from Holland equal to € 49.54 + VAT + shipping from our offices € 11.16 + VAT, in case of no reply by and no later than 31/ 05 the shipment will be pulped and it will no longer be possible to recover it.
Intotaal is dit 78,93,-!
De afzender moet hiervoor betalen en als het niet betaald wordt dan wordt het pakket vernietigd!
Dus door fout op fout van UPS wordt de verzender en uiteindelijk ik ook nog eens belast met torenhoge kosten. Het liefst betaal ik dit niet of wordt ik hierin gecompenseerd. Maarja ik heb hetgene wat ik heb besteld wel echt nodig.
Weet iemand of ik hier juridisch nog iets mee kan? Welke weg ik moet bewandelen want met de klantenservice kom ik er niet uit.
Alvast bedankt
Omdat ik niet thuis zou zijn op het aangegeven tijdstip heb ik een afspraak gemaakt om het af te halen bij een UPS pickup point. Toen ik die vrijdag keek met mijn tracking nummer of het pakket al bezorgd was bij het pickup point stond er dat het niet was gelukt om deze af te leveren bij het pickup point. Het zou de volgende werkdag(maandag 15 mei) opnieuw worden geleverd bij het pickup point. Toen ik maandag keek stond er weer een melding dat het niet was gelukt het pakket te bezorgen op het pickup point. Ik heb die ochtend meteen de UPS klantenservice gebeld. Hun vertelde mij als reden dat het niet afgeleverd is bij het pickup point was omdat dit pakket bij het huisadres bezorgd moest worden en dus niet bij een pickup point mocht worden afgeleverd. Ik begrijp dat dit de 1e keer kan gebeuren. Maar uiteindelijk hebben ze niets gemeld(terwijl ze mijn contact gegevens hebben aangezien ik ook een sms kreeg toen het pakket onderweg was uit Italie. Tevens stond er niets bij de tracking gegevens) en doodleuk de volgende werkdag het pakket weer aangeboden bij een pickup point.
Via de klantenservice heb ik die ochtend een afspraak gemaakt zodat het de volgende dag dinsdag 16 mei zou worden bezorgd bij mn huis. Wat een opluchting.
Maar helaas ik kijk die avond weer bij de tracking gegevens en wat staat er tot mijn verbazing... Pakket wordt teruggestuurd naar de afzender in Italie!
Ik de volgende ochtend(dinsdag 16 mei) meteen bellen naar de klantenservice van UPS dat dit niet de afspraak was. De medewerker van de klantenservice stelde mij gerust dat het pakket onderschept zou worden en alsnog geleverd zou worden bij mij thuis. Ongeveer een uur later krijg ik een mailtje van UPS dat het pakket niet meer onderschept kan worden en alsnog teruggestuurd wordt naar Italie... Ik nogmaals gebeld met de klantenservice en er was niets meer dat ze konden doen. Ik moest de afzender maar contacteren of het pakket opnieuw verzonden kan worden. Dit is een heel gedoe omdat de afzender geen Engels kan. Uiteindelijk toch gelukt. Krijg ik vandaag dit bericht binnen van de afzender:
Hello, we would like to inform you that the shipment in question was returned to our offices in Alessandria, as they could not find the recipient upon delivery on 12/05, after which the shipment was taken to a point UPS near the place of destination, where after the days of storage without anyone going to collect it, as per UPS practice, it was returned.
In order to be able to send it to the real sender, you will have to pay the costs equal to an import from Holland equal to € 49.54 + VAT + shipping from our offices € 11.16 + VAT, in case of no reply by and no later than 31/ 05 the shipment will be pulped and it will no longer be possible to recover it.
Intotaal is dit 78,93,-!
De afzender moet hiervoor betalen en als het niet betaald wordt dan wordt het pakket vernietigd!
Dus door fout op fout van UPS wordt de verzender en uiteindelijk ik ook nog eens belast met torenhoge kosten. Het liefst betaal ik dit niet of wordt ik hierin gecompenseerd. Maarja ik heb hetgene wat ik heb besteld wel echt nodig.
Weet iemand of ik hier juridisch nog iets mee kan? Welke weg ik moet bewandelen want met de klantenservice kom ik er niet uit.
Alvast bedankt
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Wettelijk gezien bent u als ontvanger geen klant voor het postbedrijf.
De afzender (webwinkel) is klant van het postbedrijf en die kunnen bij het postbedrijf een klacht indienen.
Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Kijk op www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd voor tips.
De afzender (webwinkel) is klant van het postbedrijf en die kunnen bij het postbedrijf een klacht indienen.
Mijn advies is om contact op te nemen met uw rechtsbijstandverzekering.
Kijk op www.consuwijzer.nl/post/verzenden-ontva ... et-bezorgd voor tips.
-
- Berichten: 5203
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Nu moet u mij toch eens uitleggen wat de rechtsbijstand wel kan doen?
kuklos
vindt dit leuk
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
In principe heeft u dat pakket nooit ontvangen, dus kon u het ook niet terugsturen. Dat heeft UPS zelf gedaan. Het blijft dus een dispuut tussen de verzender van het pakket en u. Hiermee zou de kous af moeten xijn.
Verder schrijft u dat u meerdere keren contact heeft gehad met UPS. Als dat alleen telefonisch is geweest dan zijn de gemaakte afspraken tussen u en UPS moeilijk te bewijzen. Dát is dé ellende van alleen maar dat rotte telefoneren. U bent vergeten zodra de verbinding is verbroken. Klantenservice ontvangt honderden zo niet duizenden telefoontjes per dag.
Had u de gemaakte afspraken ook maar één keer schriftelijk bevestigd nasr UPS met tijd, datum en wie u gesproken heeft, dan heeft u juridisch nog enigszins een poot om op te staan. Zonder bewijs over gemaakte afspraken wordt dit lastig.
Ik wens u succes met de eventuele afhandeling hiervan.
Verder schrijft u dat u meerdere keren contact heeft gehad met UPS. Als dat alleen telefonisch is geweest dan zijn de gemaakte afspraken tussen u en UPS moeilijk te bewijzen. Dát is dé ellende van alleen maar dat rotte telefoneren. U bent vergeten zodra de verbinding is verbroken. Klantenservice ontvangt honderden zo niet duizenden telefoontjes per dag.
Had u de gemaakte afspraken ook maar één keer schriftelijk bevestigd nasr UPS met tijd, datum en wie u gesproken heeft, dan heeft u juridisch nog enigszins een poot om op te staan. Zonder bewijs over gemaakte afspraken wordt dit lastig.
Ik wens u succes met de eventuele afhandeling hiervan.
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Correctie. Geen dispuut tussen de verzender en u maar tussen de verzender en UPS.
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Onzin. Alle gesprekken worden geregistreerd in het CRM systeem dat gebruikt wordt door het bedrijf, inclusief het call center. De vele gevallen dat het goed gaat vallen niet op, alleen de zaken die tussen wal en schip vallen merken we.BreejKC schreef: ↑19 mei 2023 20:08
Verder schrijft u dat u meerdere keren contact heeft gehad met UPS. Als dat alleen telefonisch is geweest dan zijn de gemaakte afspraken tussen u en UPS moeilijk te bewijzen. Dát is dé ellende van alleen maar dat rotte telefoneren. U bent vergeten zodra de verbinding is verbroken. Klantenservice ontvangt honderden zo niet duizenden telefoontjes per dag.
Ikdenkdatikhetweet
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 mei 2023 10:31
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Zoals anderen al geneld hebben, u bent, als ontvanger, juridisch geen partij voor UPS. Verzender (in Italië) is juridisch eigenaar, totdat de zending bij ontvanger is afgeleverd. Dat is in uw geval niet aan de orde.
Ook geeft u niet alle informatie.
Welke servicelevel heeft de verzender gebruikt, Srandaard of Express?
Wie betaald de verzending, verzender of ontvanger?
Ook geeft u niet alle informatie.
Welke servicelevel heeft de verzender gebruikt, Srandaard of Express?
Wie betaald de verzending, verzender of ontvanger?
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Die verzekering zal ongetwijfeld adviseren contact op te nemen met de verkoper.
-
- Berichten: 5203
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
Aangezien de verkoper in het buitenland zitvraag ik mij af of de rechtsbijstand uberhaupt wel wat doet.
-
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28
Re: Meerdere fouten UPS nu ook nog extra kosten
rwolters schreef: ↑19 mei 2023 21:59Onzin. Alle gesprekken worden geregistreerd in het CRM systeem dat gebruikt wordt door het bedrijf, inclusief het call center. De vele gevallen dat het goed gaat vallen niet op, alleen de zaken die tussen wal en schip vallen merken we.BreejKC schreef: ↑19 mei 2023 20:08
Verder schrijft u dat u meerdere keren contact heeft gehad met UPS. Als dat alleen telefonisch is geweest dan zijn de gemaakte afspraken tussen u en UPS moeilijk te bewijzen. Dát is dé ellende van alleen maar dat rotte telefoneren. U bent vergeten zodra de verbinding is verbroken. Klantenservice ontvangt honderden zo niet duizenden telefoontjes per dag.
Het is nog steeds een handmatige actie die vergeten kan worden, expres of per ongeluk. Of wat er wordt opgeschreven is te summier om het verhaal aan af te leiden. Beide gevallen niet goed natuurlijk maar het is dus niet onmogelijk dat een gesprek niet is geregistreerd.