LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afriqiyah Airlines

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
michaelz1981

Re: Afriqiyah Airlines

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

Dan moet je wel een geldige reden hebben gehad om te annuleren. Daarvoor is een annuleringsverzekering. Als jij geannuleerd hebt in de veronderstelling dat ze niet meer vliegen, dan krijg jij ook geen ene cent waarschijnlijk.

CindyBB72

Ongelezen bericht door CindyBB72 »

Nee op basis van onvoorziene omstandigheden, in dit geval onveilige situatie.

Denniz

Ongelezen bericht door Denniz »

Govolo heeft uit eigen beweging mijn tickets geannuleerd om de restitutie in gaan te zetten bi Afriqiyah.

Hopeloos natuurlijk want van een kale kip kan je niet plukken.

flatlander

Ongelezen bericht door flatlander »

[quote="CindyBB72"]Na vele emails met SuperSaver is dit hun laatste bericht:

Knap dat je emailt met Supersaver. nl .Op hun site staat een emailadres dat terecht komt bij Expedia. Het enige contact dat ik kan vionden is een telefoonnummer naar Helsinki.

Hans

CindyBB72

via de site van Supersaver kan je een bericht maken, ze antwoorden altijd redelijk snel terug.

succes, Cindy

krimper

Ongelezen bericht door krimper »

Van "groeten van Max" een uitnodiging ontvangen om de opname maandag bij te wonen Deze zal gaan over "Afriqiyah Air" !
Zijn er van jullie die hier naar toe gaan ?
Mij interesseert het ook maar vanuit België is het niet zo evident om naar Hilversum te gaan.
:?

Denniz

Ik ben niet uitgenodigd. Zou ook geen tijd meer hebben. Ben druk aan het voorbereiden voor onze vakantie!

Wanneer wordt het uitgezonden?

serv

Ongelezen bericht door serv »

Dag,

ik heb het bijltje erbij neergegooid. De handoek in de ring.
Zoveel brieven, Zoveel mails, Zoveel telefoontjes.

Ik ben er klaar mee. Succes allen. !

Marion64

Ongelezen bericht door Marion64 »

Het wordt vanavond uitgezonden.

En ja Serv, het is op dit moment een onbegonnen zaak.
Maar wie weet wat er in de toekomst nog gaat gebeuren..... je weet het nooit!

krimper

Is er iemand van jullie aanwezig geweest bij de opnamen "groeten van Max " ?
In België zou VTM misschien geïnteresseerd zijn...
Ik houd me beschikbaar, je weet maar nooit :|
De moed niet opgeven, het is tenslotte ons geld waar we recht op hebben !

C&G

Ongelezen bericht door C&G »

Wij zijn vandaag in de studio van Omroep Max geweest. Er zit een kort item over deze zaak in het programma van vanavond.

21.20 uur, NED1

Wij zijn overigens Charlotte en Guus.

Marion64

Leuk om jullie gezien te hebben!

Eigenlijk kwam er niet veel nieuws uit, het blijft afwachten.
Blijft deze zaak wel onder de aandacht van Groeten van Max? Hebben jullie hier meer info over?

krimper

Fijn om er nu een gezicht te kunnen opplakken.
Ook ik heb de uitzending gezien en er helaas niet veel nieuws gehoord.
Ik hoop ook dat ze dit blijven opvolgen, je weet maar nooit.
Normaal gezien zou ik morgen vertrekken ! :x
Gisteren ben ik nog eens bij Airstop geweest en daar zeiden ze dat ze alle dossiers voor terugbetaling gebundeld hebben om terugbetaling te vragen maar wanneer dat weten ze niet want bij Afriqiyah werkt niemand momenteel. Ik heb wel de aanvraag niet ondertekend omdat (vlg een advokaat) dan het contract verbroken wordt door de klant en je moet instaan voor de kosten.
Op de duur zie je door het bos de bomen niet meer.
Ik hoop alleen dat we ooit zullen terugbetaald worden.

krimper

Daarnet in het journaal gehoord dat de tegoeden niet langer bevroren zijn. Heeft iemand al iets vernomen van jullie reisbureau ?
Hopelijk komt er nu wat schot in de zaak

krimper

Bij mij is VTM van stressvakantie langsgeweest voor opname van interview. Zij zijn er nu mee bezig en hopelijk vinden zij een oplossing !

Denniz

Ik zit nu in Zuid Afrika en ontmoette Nederlanders in St Lucia die gewoon van hun reisbureau e-tickets het geld terug hadden gekregen omdat Afriqiyah op de zwarte lijst stond!!! :shock:

Heeft iemand al iets teruggekregen?

serv

Ongelezen bericht door serv »

Ikke niet Denniz.... nog steeds wachtende

CindyBB72

Na vele telefoongesprekken en email heeft Aegon 4 tickets ter waarde van 1950 euro uitgekeerd op basis van annuleren, maar daar zitten wel wat haken en ogen aan. In principe zeggen zij: " u heeft iets gekocht bij een maatschappij die dat niet kan leveren, dus wordt er bij annulering niet uitgekeerd. Dat de maatschappij niet kan leveren omdat zij in een lno zitten die in oorlog is, maakt Aegon niet uit. Ik heb de 4 tickets uitgekeerd gekregen omdat ik verkeerd ben voorgelicht door een van de medewerkers anders had ik ook niets gekregen. Ik had echter ook de tickets betaald van mijn ouders die mee zijn geweest ( we zijn met egyptair uiteindelijk toch gegaan) maar die kreeg ik niet terug omdat zij niet verzekerd waren bij Aegon. Dus mijn conclusie is dat niemand iets gaan uitkeren omdat je uiteindelijk iets hebt gekocht wat niet geleverd kan worden dus het is altijd een geschil tussen maatschappij en consument. Voor iedereen die nog op geld zit te wachten wens ik heel veel succes.

Groetjes cindy

jdem

Ongelezen bericht door jdem »

Dag iedereen,

Ik ontving deze week mijn geld terug op mijn bankrekening van mijn vlucht van Afriqiyah airlines

Ikzelf ben belg, dus de instanties die ik vermeld zijn vaak enkel voor Belgen.

Ik zat op een van de laatste vluchten naar Johannesburg in februari, mijn terugvlucht werd echter geannuleerd.

Ik heb de tickets rechtstreeks geboekt via hun website en betaald met een VISA kaart.

Ik kreeg hier van Afriqiyah airways geen correspondentie over maar ik las het in de pers.

Aangezien ik vanaf Johannesburg diende terug te vliegen stuurde ik naar hen een e-mail.

Ik kreeg de volgende standaard e-mail terug:
---------
Dear Valued Passenger,

Due to the political sanctions against Libya IATA (International Air Transport Association) have suspended Afriqiyah Airways and the airline have cancelled their flights until further notice.

This has a direct affect on all the Afriqiyah Airways passengers and has resulted in no other airline accepting Afriqiyah Airways tickets. As this was the alternative being offered to Afriqiyah Airways passengers and this no longer is an option each passenger will now have to make their own travel arrangements.

Please send your Afriqiyah Airways ticket details to the following e-mail address for your refund to be processed:

E-Mail: [email protected]<mailto:[email protected]>
[email protected]<mailto:[email protected]>

We thank you for your understanding.

Afriqiyah Airways
-------

Ik heb een e-mail verstuurd maar kreeg uiteraard niets terug op mijn bankrekening.

In mei werd de vlucht effectief niet uitgevoerd en toen heb ik via mijnkaart.be het volgende formulier ingevuld om de transactie met mijn visa kaart te betwisten:

http://www.mijnkaart.be/index/nl_BE/563 ... tingen.htm
Niet-frauduleuze transactie met een kaart - Formulier C

-------
Deze instantie contacteerde mij terug met de vraag om het bewijsstuk op te sturen dat de vlucht niet werd uitgevoerd en dat afriqiyah akkoord ging met een terugbetaling.

Ik heb bovenstaande standaard e-mail van afriqiyah als bewijsstuk opgestuurd en mijn e-mail met de aanvraag voor refund.

Dit bleek voldoende te zijn, Afriqiyah kreeg enkele weken om te bewijzen dat ze het geld al hadden terugbetaald of om te protesteren.

Dit gebeurde niet en het geld stond terug op mijn rekening.

Ik hoop dat er iemand iets aan heeft en dat jullie allemaal jullie geld terug zien.

Voorts is het ook interessant om te vermelden dat enkel de heenvlucht onder het Europees recht valt en de consument dus wel degelijk beschermd is. voor de terugvlucht is iets anders.

Marion64

Inmiddels zijn wij terug van onze vakantie in Zuid-Afrika, dus de datum van de vliegtickets is verlopen. Ik heb de tickets via onze creditcard betaald en heb nu een verzoek ingediend om het bedrag te storneren. Ze hebben het direct in behandeling genomen en ik hoefde (nog) niets te overleggen en/of bewijzen. Uiteraard is wereldwijd bekend hoe de situatie is.

Ook heb ik Afriqiyah een mail gestuurd, maar daar heb ik nog geen reactie op ontvangen.

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Gesloten