Op 11 december zijn wij terug gevlogen van La Palma naar Amsterdam. Tenminste dat was de bedoeling. Bij de start was al duidelijk dat het Rotterdam zou worden ipv Amsterdam vanwege het weer (code Rood). Tijdens de vlucht bleek dat dat ook niet haalbaar was en zijn we uiteindelijk uitgeweken naar Keulen. Daar kon de bemanning niets meer voor ons doen, de laatste bussen om mee naar Nederland te gaan waren al gecharterd door de uitgeweken vliegtuigen voor ons. De bemanning vertelde ons dat we het vervolg zelf moesten regelen: alternatief vervoer naar Nederland of een hotel nemen en de volgende dag terug vliegen. De rekening zou worden betaald door Transavia. Het zou wel moeilijk worden want de hotels in de buurt van het vliegveld zaten al vol. Op de vroeg hoe we dat te weten zouden komen hoe laat de eventuele terugvlucht zou zijn, was hun antwoord dat we een email of een sms zouden krijgen.
Er reden nog treinen tussen Keulen en Amsterdam, daarom hebben wij ervoor gekozen door te reizen. Kosten incl wat te eten 180 Euro
Omdat we er voor gekozen hebben door te reizen, hebben we volgens Transavia geen recht meer op vergoeding. Als we een hotel hadden genomen, waren we gestrand omdat we nooit een sms of email van Transavia hebben gekregen. Bovendien als je even googled op hotel in Keulen kom je al snel op ongeveer 200 euro uit.
Tot op heden weigert Transavia te betalen. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben en of we onze klachten dan niet kunnen bundelen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afhandeling claims vertraging Transaviavluchten 11 december
Re: Afhandeling claims vertraging Transaviavluchten 11 december
Ik ben niet zo'n fan van bedrijven maar op hun mooie blauwe corporate ogen te geloven, maar volgens mij hebben ze in dit geval wel een valide punt. Ik bedoel, zo kan iedereen wel wat bedenken, en de kosten bij Transavia neerleggen. Even gechargeerd, als jullie een taxi vanuit Keulen naar Amsterdam hadden genomen hadden ze dat volgens jouw redenatie óók moeten vergoeden. Zelf geven ze op de site ook aan dat ze je bij noodzakelijk overblijven, een overnachting + vervoer van en naar de luchthaven geven. En dit is een valide overmacht situatie, ook zo benoemd door de Europese Commissie, dus een geldelijke vergoeding hebben jullie geen recht op.Buinus schreef:Op 11 december zijn wij terug gevlogen van La Palma naar Amsterdam. Tenminste dat was de bedoeling. Bij de start was al duidelijk dat het Rotterdam zou worden ipv Amsterdam vanwege het weer (code Rood). Tijdens de vlucht bleek dat dat ook niet haalbaar was en zijn we uiteindelijk uitgeweken naar Keulen. Daar kon de bemanning niets meer voor ons doen, de laatste bussen om mee naar Nederland te gaan waren al gecharterd door de uitgeweken vliegtuigen voor ons. De bemanning vertelde ons dat we het vervolg zelf moesten regelen: alternatief vervoer naar Nederland of een hotel nemen en de volgende dag terug vliegen. De rekening zou worden betaald door Transavia. Het zou wel moeilijk worden want de hotels in de buurt van het vliegveld zaten al vol. Op de vroeg hoe we dat te weten zouden komen hoe laat de eventuele terugvlucht zou zijn, was hun antwoord dat we een email of een sms zouden krijgen.
Er reden nog treinen tussen Keulen en Amsterdam, daarom hebben wij ervoor gekozen door te reizen. Kosten incl wat te eten 180 Euro
Omdat we er voor gekozen hebben door te reizen, hebben we volgens Transavia geen recht meer op vergoeding. Als we een hotel hadden genomen, waren we gestrand omdat we nooit een sms of email van Transavia hebben gekregen. Bovendien als je even googled op hotel in Keulen kom je al snel op ongeveer 200 euro uit.
Tot op heden weigert Transavia te betalen. Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit probleem hebben en of we onze klachten dan niet kunnen bundelen?