LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afkoopsom Mercator reizen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
matini1

Afkoopsom Mercator reizen

Ongelezen bericht door matini1 »

Bij het nakijken van de administratie van mijn overleden vader kwam ik erachter dat mijn ouders op 12-03-2007 een dagtocht hebben gemaakt met Mercator reizen. Zij hebben op die dag bedenktijd gevraagd voor een bestelling van 1500 euro(!), omdat ze twijfelden gezien het hoge bedrag. Na enkele dagen heeft mijn vader telefonisch contact opgenomen met een medewerker, die zei de bestelling te annuleren.
Mijn vader heeft dit ook op 26-03-1007 met een aangetekende brief aan Mercator bevestigd.
Op 23-05-2007 werd een brief gestuurd om de bestelling te komen afleveren. Mijn vader heeft toen weer een brief gestuurd en gebeld met Mercator. Op 01-06-1007 ontving hij een brief, waarin hij werd gesommeerd een afkoopsom te betalen van 525 euro om de koopovereenkomst te annuleren. In die brief staat dat ze geen schriftelijke annulatie hebben ontvangen. Mijn ouders hebben toen maar die 525 euro in 2 termijnen betaald van hun AOW en klein pensioentje.
Echter in die brief staat dat de koopovereenkomst is geregistreerd bij de KvK te Enschede op 23-03-2007.
Volgens mij is de door hem verzonden aangetekende brief van 26-03-2007 duidelijk binnen de wettelijke termijn van 8 dagen en zou de koopovereenkomst dus ontbonden moeten worden.
Wie weet hoe ik voor mijn moeder dit geld kan terugkrijgen?

verstallen

Re: Afkoopsom Mercator reizen

Ongelezen bericht door verstallen »

mercator reizen.we hebben beddenbesteld op dagtocht waar ze op het koopcontracthebben gezet dat we het wol dek af konden ritsen .ik was niet thuis toen ze werden gebracht ze hebben mijn oude matrssen meegenomenen toen ik tot de ondekking kwam dat er geen rits in zat ben ik gaan bellen en toen werd er gezegd dat ik schrijven moest datt heb ik gedaan en kreeg het antwoord dat zij dat niet konden leverenik heb daar opgeantwoord dat het in het contract stond maar daar heefd de firma mecator geen boodschap aan ik heb toen voorgesteld om ons dan een gedeelte terug te betalen om dat ze wisten dat ze het product niet zo leveren konden en dat zij mijn eerst hadden moeten
bellen zodat we dan een keus hadden kunnen maken of we het wel zouden doen dat hebben zij niet gedaan ik vind mercator een zeer onbetrouwbare firma die niet nakomt wat ze boloven en in een contract staat. mevr verstallen

Gesloten