Dit is een fout van de auteur, Ik neem alles precies over zoals het mij gestuurd wordt, zoals het hoort.
Het ging mij niet alleen om 31 april maar ook om de inhoud. Wordt deze niet gelezen/gecontroleerd? Ik zal jouw top1 beoordeling even citeren:
"Prima vlucht, zat bij het raampje, en had er zelfs 2! Tot mijn beschikking. Mooie reis, leuke film(pjes) zoals, Mr.Bean enz.
Mooi zicht tijdens de landing.
Lekker eten, in een woord super."
Tip: kijk eens op http://www.carsurvey.org/air/. Daar worden o.a. ingediende ervaringen eerst door een aantal mensen beoordeeld voor plaatsing.
En je andere vraag is al door reismeis beantwoord.
Ach Thijs, maak je geen zorgen hoor want gezeur krijg je toch wel! Naar mijn mening is het namelijk nogal onbehoorlijk om een goede luchtvaartmaatschappij in een kwaad daglicht te stellen, zonder de feiten even te controleren. Meermalen heb ik aangegeven dat de informatie over de maaltijden gewoon op de website van Air Canada staat maar blijkbaar heb je nooit de moeite genomen om dat even te controleren. Dit lijkt me toch niet de juiste instelling voor de uitbater van een website met vliegervaringen! Ik denk dat ik dan ook goede redenen heb om te mogen twijfelen aan de objectiviteit van de desbetreffende website.
Voorts doe je er bijna drie weken over om de inmiddels beroemde en meermalen toegezegde brief te plaatsen om vervolgens de zaak af te doen met "het was een fout". Dat is te makkelijk Thijs, vooral omdat er geen sprake was van een fout. De beroemde brief is namelijk niets anders dan een printje van de reservering en het komt heel vaak voor dat daar slechts een deel van de maaltijden op aangegeven staat, ja het komt zelfs voor dat er helemaal niets over de maaltijden aangegeven staat hoewel deze wel worden geserveerd. Mensen die regelmatig het luchtruim kiezen (waaronder ReisMeis) zijn met dit feit bekend en trekken zich hier niets van aan. Het tegenovergestelde is natuurlijk de argeloze toerist die iets tekort denkt te komen en ogenblikkelijk (zonder de moeite te nemen verder te informeren) zijn of haar beklag gaat doen (bij voorkeur op dit forum).
Ja, van mij mag je best trots zijn op je website (aardig stukje huisvlijt) maar volgens mij mis je behoorlijk wat objectiviteit en reiservaring; dit resulteert natuurlijk in commentaar wat jij dan bij voorkeur als "zielig" of "gezeur" afdoet, zonder inhoudelijk te reageren.
Tot slot nog even dit; ga eerst even langs de kamer van Koophandel want ook een "eenmanszaak" hoort daar keurig ingeschreven te staan!
Ik zal Thijs nog even aanhalen: "Dit komt omdat ik ook een paar bedrijfjes heb ...". Ik vrees dat het zakgeld niet toereikend zal zijn om alle inschrijvingen bij de KvK te betalen!
Om een eigen bedrijf te hebben, hoef je niet altijd ingeschreven te staan bij de KVK (geen wettelijke verplichting).
Vaak wordt het wel gedaan om zo b.v. bij de belastingdienst aan te tonen dat je ondernemer bent en geen bijverdiener. Als ondernemer kom je in aanmerking voor allerlei fiscale voordelen.
Thijs, zal ik dan nog maar een keer reageren? Nu verwijt je mij namelijk dat ik in mijn eerste reactie niet duidelijk ben geweest maar het moge duidelijk zijn dat ik niet kon weten dat jij met een brief het vluchtschema bedoelde. Op jouw beurt had je natuurlijk het vluchtschema direct kunnen scannen en op het forum kunnen plaatsen (zoals je ook had toegezegd); ik had je dan drie weken geleden het juiste antwoord al kunnen geven.
Ook geef je het volgende aan: maar onderneem je actie, omdat je dit te gek vindt. Mag ik je er even aan herinneren dat je het bericht onder de noemer "niet normaal" al op 7 juni hebt geplaatst maar dat je vader pas op 6 juli het reisburo heeft gebeld? Op mijn beurt vind ik het gek dat iemand er een maand over doet om informatie in te winnen, zeker als het blijkbaar zo'n "hot topic" is! Overigens viel en valt alle informatie gewoon terug te vinden op de site van Air Canada waarbij ook keurig staat aangegeven wat de geselecteerde vluchten zijn.
Kortom, ik blijf bij mijn standpunt dat het beslist niet nodig was een goede maatschappij in een kwaad daglicht te stellen. Met een klein beetje moeite was namelijk de juiste informatie te achterhalen!
En nee, je hebt natuurlijk er natuurlijk niet om gevraagd dat ik iets over de KvK zou neerschrijven maar ik neem aan dat wel mag reageren op iets wat je zelf hebt opgeschreven? Je maakt namelijk vol trots melding van het feit dat je een paar bedrijfjes hebt; aardig als ik ben maakte ik je er even op attent dat je je bedrijfjes wel even moet inschrijven.
Tot slot, je blijkt het ook vervelend te vinden dat ik naar je website verwijs maar ik wil jou er dan toch even wijzen dat je dat zelf ook met regelmaat doet. Nogmaals, als je een site als de jouwe goed wilt beheren dan dien te zorgen voor objectieve berichtgeving; in jouw relaas omtrent Air Canada ontbrak deze objectiviteit volledig!
Zo, en laat ik dan nu maar besluiten met je een prettige vakantie in Canada te wensen!
In het Handelsregister worden ondernemingen ingeschreven die in Nederland zijn gevestigd. Daarnaast moeten rechtspersonen worden ingeschreven, ongeacht of de rechtspersoon een onderneming heeft.
Er is sprake van een onderneming als deze voldoet aan een aantal criteria. Let op: de criteria die worden gehanteerd voor het Handelsregister zijn niet volledig gelijk aan de criteria die de Belastingdienst hanteert.
De Kamer van Koophandel heeft een zestal criteria (zie hieronder) ontwikkeld waar een onderneming aan moet voldoen om zich in te schrijven in het handelsregister.
De criteria:
1: de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';
2: de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;
3: de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;
4: de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;
5: de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;
6: er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.
Voor alle duidelijkheid, het aanbieden van diensten als "webdesigner" valt niet onder de wettelijke vrijstellingen en inschrijving bij de KvK is wel degelijk verplicht.
Ik blijf het nog wel vreemd vinden dat er een bevestiging gestuurd wordt waar niet alle maaltijden in staan aangegeven: dit geeft onduidelijkheid.
Het is toch niet zoveel moeite om dit juist te vermelden, wanneer je toch al die brief aan het sturen bent? Ik kan best begrijpen dat bijvoorbeeld ook oudere mensen hierdoor in de war raken!
Zeg Thijs, ik zie de je weer vakantie hebt want je hebt alweer een "promotional topic" geopend met als onderwerp je eigen website. Nu heb ik daar niets op tegen hoor maar ik denk wel dat het wel zo netjes is om je vorige topic (deze dus) netjes af te sluiten.
Destijds heb je namelijk enkele beweringen omtrent Air Canada gedaan dies gemakkelijk te weerleggen en beslist niet waar waren maar je neemt niet de moeite om dit na terugkeer van de reis even te melden.
Op z'n minst had je even naar je eigen vliegervaring kunnen verwijzen (had je weer even reclame voor je site kunnen maken!) maar je had dezelfde tekst ook hier weer kunnen geven, op deze manier:
Air Canada, ik had er het jaar er voor ook al mee gevlogen, en had er niet zulke hele goede ervaringen mee. Toch hebben we weer gekozen om er mee te vliegen, omdat hij na de Amerikaanse maatschappijen (zoals United Airlines enz.) toch de goedkoopste is.
Een paar dagen voor de vlucht, ontdekte wij op ons reserveringskopie, dat wij de hele vlucht maar 1 broodje kregen. Gelukkig bleek dit een fout te zijn in het programma want gedurende de hele vlucht werden we overspoeld met lekker eten.
We vlogen in een Airbus a330-300, het beste vliegtuig waar ik ooit in gevlogen heb! De motoren hoor je vrij wel niet en de stoelen zitten helemaal top!
Wat ik niet gewend was van Air Canada, was dat er gigantisch veel beenruimte was. Ik zelf ben 1.71 meter. Als ik mijn benen uitstrekte kwam ik met moeite tegen de stoel voor me aan (en dan was er ook nog ruimte onder de stoel voor je, voor je benen).
Ook was de crew heel aardig.
We hebben met het toestel uren lang over groenland gevlogen, echt super mooi!
Kort om, een geslaagde vlucht, een dikke 9!
wij hebben met ons gezin ook met Air Canada gevlogen, geboekt via Travel Canada. Op wat kleine zaakjes na, prima reisbureau en prima vliegmaatschappij!
En goedkoop.... neen dat is het zeker niet.... het behoort immers niet tot de Middellandse zee landen waar honderden miljoenen mensen heen gaan, dat heeft invloed op de prijs...
Maar daardoor is en blijft het wel lekker rustig in zo'n land al Canada en wat mij betreft mag dat zo blijven....
Oja... het eten was prima (minimaal 2x per vlucht, gewoon toeristenklasse....)