Wij vertrekken binnenkort naar een all-inclusive accommodatie in Turkije.
We hebben in september bij Thomas Cook geboekt.
Bij de eerste bevestiging kreeg ik al een iets hoger bedrag op de factuur dan het bedrag dat voordat ik de bevestiging verstuurde te zien kreeg.
Na een mail (met bewijs) kreeg ik een factuur/bevestiging met het juiste bedrag.
Daarna kreeg ik de bevestiging via Neckermann.
Hier is echter iets fout gegaan want de kamer: zwembad villa 2/4 pers is hier ergens gewijzigd in 2/4 pers kamer.
Bij het controleren van de papieren kwam ik nu dus tot de ontdekking dat de omschrijving anders was.
Ik heb zaterdag gebeld met ze en ze konden het eerst niet geloven.
Gelukkig had ik het eerste mailtje nog. Die heb ik meteen doorgemaild. Ze schrok er volgens mij wel van.
Morgen (maandag) gaan ze er meteen iets aan proberen te doen. De villa die we geboekt hadden zijn echter door de meivakantie allang vol.
Het vervelende is dat we ons erg verheugd hadden op de extra luxe die je daar kreeg: niet alleen wat extra ruimte, maar ook een whirlpool, een terras boven een prive zwembad, 24 uurs roomservice, voorrang bij het reserveren van a la carte restaurants etc.
Ik moest de kinderen dus vertellen dat dit dus niet doorgaat. De voorpret van de vakantie is nu dus wel een stuk minder, we moeten ons echt weer even opnieuw 'instellen'.
Mijn vraag is nu: wat zou ik moeten accepteren van de touroperator? We kunnen moeilijk verwachten dat andere mensen uit hun kamer gezet worden. De vakantie annuleren is ook niet echt leuk. Een geldbedrag? Welk bedrag dan? De kamer die ze genoteerd hadden is nog niet eens een familiekamer...
Ik ben benieuwd wat ze gaan aanbieden, maar wat moet ik accepteren?
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Andere kamer krijgen dan geboekt
Re: Andere kamer krijgen dan geboekt
Zou eerst eens afwachten wat ze morgen bieden en dan hier nog eens terugkomen. Nu loop je op allerlei dingen vooruit. Het is nog geen nachtmerrie.
Re: Andere kamer krijgen dan geboekt
tenormin schreef:Zou eerst eens afwachten wat ze morgen bieden en dan hier nog eens terugkomen. Nu loop je op allerlei dingen vooruit. Het is nog geen nachtmerrie.
Een twee/vierpersoons kamer hoeft u niet te accepteren. Dat heeft u niet geboekt. Als u het toch accepteert moeten ze het prijsverschil terugbetalen en een korting van 100 euro lijkt me wel op zijn plaats voor de fouten en de teleurstelling.
U kunt ook afzien van de aankoop. Dan dienen ze het aankoopbedrag terug te betalen, maar dan heeft u ook verder nergens recht op. Of U de volgende keer weer bij dit reisbureau gaat boeken zal dan mede afhangen hoe zij dit met u afhandelen (als ik het reisbureau was zou ik een kortingscheque weggeven en bij boeking een gratis upgrade naar vip/extra comfort)
Laatst gewijzigd door Radar op 07 apr 2014 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Reden: ongepast taalgebruik verwijderd
Re: Andere kamer krijgen dan geboekt
Bedankt alvast voor de reacties.
Ik weet wel dat we wel op vakantie willen (de vakantie is natuurlijk niet alleen de kamer).
Ik heb gevraagd of ze willen mailen, dan kan ik de reactie even laten bezinken en ik zit op het werk vandaag, maar ik heb nog niets gehoord.
Omdat ik dit eigenlijk nog nooit gehoord had (dat ik het van te voren doorhad dat we de verkeerde kamer zullen krijgen) was ik nieuwsgierig wat een ander er van denkt..
Wordt vervolgd.
Ik weet wel dat we wel op vakantie willen (de vakantie is natuurlijk niet alleen de kamer).
Ik heb gevraagd of ze willen mailen, dan kan ik de reactie even laten bezinken en ik zit op het werk vandaag, maar ik heb nog niets gehoord.
Omdat ik dit eigenlijk nog nooit gehoord had (dat ik het van te voren doorhad dat we de verkeerde kamer zullen krijgen) was ik nieuwsgierig wat een ander er van denkt..
Wordt vervolgd.