De tijden maken onderdeel uit van de reisovereenkomst wanneer de reiziger tijdens het boeken kan kiezen uit de tijden. Immers, de tijden worden in het aanbod van de reisorganisator genoemd. De reiziger mag onder de omstandigheden de tijden opvatten als onderdeel uitmakend van het aanbod. Daarmee kan de reisorganisator zich niet reden met "dat wilde ik niet".b767-300er schreef:Beste Ruud_a. Geef mij eens voorbeelden van jouw keiharde bewering over dat de reistijden een deel van de reisovereenkomst zijn van een pakketreis.
Een pakketreis is een vakantiereis, met vlucht heen en vlucht terug, transfer airport accomodatie vv en accomodatie.
Volgens mij zijn de tijden geen deel van de overeenkomst. Slechts een voorkeur.
Het zou een voorkeur zijn wanneer aan reiziger de open vraag gesteld zou worden rond welk tijdstip zij het liefste zouden vertrekken, omdat dit uit de vraagstelling zelf blijkt.
Ik kan ook met de definitie van een koop komen en dan roepen het slechts om een voorkeur gaat wanneer een consument een computer aanwijs en de verkoper daarom ook best een mobieltje mag geleverd, maar daar ziet iedereen door heen.
Je geeft aan gezocht te hebben naar zaken. Zou je hier drie links kunnen plaatsen naar rechtszaken waarbij de tijden centraal stonden en waarbij de consument verloren heeft. Ik vat dit argument namelijk op als een vals dilemma: het bieden van een keuze uit twee opties, waarbij verzwegen wordt dat er nog een andere optie(s) zijn. De derde optie is uiteraard dat er geen rechtszaken zijn gevoerd.b767-300er schreef:Zover ik kan terugvinden is er nooit iemand met succes in geslaagd deze (in jouw ogen) onjuistheid aan te vechten.
Als jij daar wel voorbeelden van hebt hoor ik het graag. Ik hou namelijk van lezen en leren
Want als jij echt gelijk hebt, waar ik uiteraard vanuit ga, waarom heeft dan niemand met succes zo'n zaak gewonnen?
Zal het dan toch gewoon een voorkeur zijn?