even geknipt en geplakt, ik zeg niet dat elke stoel tot 3 maal verkocht wordt. Maar het zou wel kunnen dat sommige stoelen/zitplaatsen tot wel meerdere malen verkocht worden.
u moet het niet té letterlijk nemen.
linkje; http://www.airlinepassengerguru.nl/inde ... &Itemid=66
Wanneer een ticket kopen?
donderdag 28 maart 2013 15:50
Er is weinig zo flexibel als vliegtarieven. Ticketprijzen stijgen en dalen in de loop van de tijd, dus de grote vraag voor veel reizigers is wanneer ze een ticket moeten kopen.
Als een vliegtuig eenmaal vertrekt, kunnen lege stoelen niet meer worden verkocht. Lege stoelen betekenen dat de luchtvaartmaatschappij potentiële opbrengsten misloopt.
Daarom onderscheiden ze 2 typen reizigers. Ten eerste zakenreizigers die inflexibel zijn wat betreft reisdata, maar flexibel met betrekking tot de prijs. In de tweede plaats zijn er vakantiereizigers die flexibel zijn wat betreft reisdata, maar inflexibel met betrekking tot het tarief.
Tickets
Geen wonder dat vliegmaatschappijen niet alle tickets tegen het laagste tarief willen verkopen. Ze weten dat ze tickets tegen verschillende prijzen kunnen verkopen, waardoor hun opbrengst stijgt.
Vakantiereizigers boeken meestal vroeg en zakenreizigers laat. Luchtvaartmaatschappijen willen daarom niet te veel tickets te vroeg verkopen. Ze gaan ervan uit dat hoogst waarschijnlijk flink wat zakenreizigers, die bereid zijn een relatief hoog tarief te betalen, laat zullen boeken.
Door de bank genomen bekijken vliegmaatschappijen ongeveer 1½ maand voor een bepaalde vlucht of ze voldoende stoelen hebben verkocht, terwijl ze ook kijken naar de verkoop door hun concurrenten.
Als ze genoeg tickets hebben verkocht, is er geen reden reizigers te verleiden met speciale tarieven. Hebben ze echter niet genoeg tickets verkocht, dan komen ze met aantrekkelijke tarieven om de lege stoelen gevuld te krijgen. Dat is de beste tijd om je ticket te kopen.
De moeilijkheid is dat je niet weet of de luchtvaartmaatschappij wel of niet genoeg stoelen heeft verkocht. Vaak loont het te wachten tot 6 à 7 weken voor vertrek, maar soms ben je dan juist duurder uit.
Je moet dus gokken, wat aantrekkelijk kan zijn als je bestemming Las Vegas is.
dat is waar ik op doel; je bent gewoon overgeleverd aan de airlines, en je weet dus ook nog niet eens of je wel mee kan op die desbetreffende vlucht met je gekochte ticket. .
ik denk dat het reuze meevalt met armoede van de airlines, ik heb er iddg geen medelijden mee als het ze eens wat minder begaat u dat bedoelt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl
Re: Annuleren vliegticket Vliegtickets.nl
het probleem is, dat mensen niet meer willen betalen om te vliegen.
dat betekent dat alle trucs uit de kast wordt gehaald om toch nog geld te verdienen.
Ik ging 25 jaar geleden of daaromtrent een keer op vakantie naar Thailand.
De retourvlucht met de KLM kostte toen 1800 GULDEN
25 jaar later vlieg je als ik bij het reisbureau kijk voor rond de 800 EURO (1760 gulden)
in die 25 jaar tijd zijn de prijzen voor vliegen dus gedaald, terwijl alle prijzen sinds die tijd aleen maar gestegen zijn.
dat geeft wel aan hoe ziek de luchtvaart is.
dat betekent dat alle trucs uit de kast wordt gehaald om toch nog geld te verdienen.
25 jaar later vlieg je als ik bij het reisbureau kijk voor rond de 800 EURO (1760 gulden)
in die 25 jaar tijd zijn de prijzen voor vliegen dus gedaald, terwijl alle prijzen sinds die tijd aleen maar gestegen zijn.
Dat heeft vooral te maken met het open skies verdrag waardoor maatschappijen minder betalen om op een luchthaven te mogen landen. Bovendien is dit een perfect voorbeeld van wat marktwerking met de prijzen doen. Overigens zijn er zat trucs om toch geld te verdienen. Simpel door het aanbieden van allerlei diensten die vroeger gratis waren (lees in de prijs zaten) nu grof geld te vragen. Half litertje water voor 5 euro en dat soort dingen.ruud_a schreef:het probleem is, dat mensen niet meer willen betalen om te vliegen.
olaf79 schreef:Dat heeft vooral te maken met het open skies verdrag waardoor maatschappijen minder betalen om op een luchthaven te mogen landen. Bovendien is dit een perfect voorbeeld van wat marktwerking met de prijzen doen. Overigens zijn er zat trucs om toch geld te verdienen. Simpel door het aanbieden van allerlei diensten die vroeger gratis waren (lees in de prijs zaten) nu grof geld te vragen. Half litertje water voor 5 euro en dat soort dingen.ruud_a schreef:het probleem is, dat mensen niet meer willen betalen om te vliegen.
dat klopt, het geld moet uit de lengte of uit de breedte komen.
als er niet meer betaald wordt voor het vliegen, moet het water betaald worden.
en dan wordt er weer geklaagd.
ik zou zelf toch de voorkeur geven aan een normaal vliegtarief, boven op vakantie gaan en bij alles wat ik doe opletten dat de luchtvaartmaatschappij me geen oor aan naait.