LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annulering bij Airberlin

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Toinne

Annulering bij Airberlin

Ongelezen bericht door Toinne »

Onlangs (24-01-2012) heb ik bij Air-Berlin vliegtickets geboekt.
Graag wil ik deze tickets annuleren.
Het is mij bekend dat reisproducten buiten de Wet Koop Op Afstand vallen.
De Algemene Voorwaarden heb ik reeds gelezen, maar hieruit wordt mij niets duidelijker.
De reden dat ik deze tickets wil annuleren, is het vinden van buidend goedkopere tickets.
Is er een mogelijkheid tot annulering met restitutie?

Emmy75

Re: Annulering bij Airberlin

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als u de voorwaarden gelezen heeft, zou u ook het antwoord moeten weten op uw vraag.

Vrij duidelijk dit...
Kan een vlucht geannuleerd worden?
Spaartarief: Wordt een geboekte korte- of middellange-afstandsvlucht » binnen het spaartarief geannuleerd of niet benut, dan blijft de eis op betaling bij de luchtvaartmaatschappij bestaan.
Wanneer de passagier niet voor de geboekte langeafstandsvlucht » verschijnt of indien deze wordt geannuleerd, mag de luchtvaartmaatschappij de volgende bedragen berekenen:
- tot 21 dagen voor vertrek: 20 % van de vervoerskosten
- tot 14 dagen voor vertrek: 30 % van de vervoerskosten
- tot 7 dagen voor vertrek: 40 % van de vervoerskosten
- tot 1 dag voor vertrek: 50 % van de vervoerskosten
- op de dag van vertrek: 100 % van de vervoerskosten (netto).
Verder worden administratiekosten van 25 EUR per reisdeelnemer en boeking in rekening gebracht.

Flextarief: Een annulering is tot op de dag van vertrek mogelijk. Deze dient vóór het begin van de reis telefonisch of schriftelijk bij airberlin te zijn binnengekomen. De tickets worden volledig vergoed, d.w.z. de volledige ticketprijs inclusief belastingen en toeslagen. Bij annulering van een vlucht die eerst in het spaartarief was geboekt, wordt het prijsaandeel van het oorspronkelijke spaartarief op de vergoeding van de vluchtprijs in mindering gebracht. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat de Service Charge niet restitueerbaar is.

henk51

Re: Annulering bij Airberlin

Ongelezen bericht door henk51 »

Is er een mogelijkheid tot annulering met restitutie?
Eens met Emmy75 antwoorden worden keurig weergegeven op de site.
Ligt er nu helemaal aan wanneer TS vertrekt en dan kijken of die goedkopere tickets nu echt wel goedkoper uitvallen. Houdt er wel rekening mee dat de tickets die nu veel goedkoper lijken misschien in het echt niet meer te boeken zijn voor die prijs,zal niet de eerste keer zijn zit je 2 maal met een strop.

gr Henk

Gesloten