Ik heb bij Corendon 3 vakanties geboekt dit jaar. Er zijn er 2 geannuleerd door hen ivm het coronavirus. Begrijpelijk nog. De 3e vakantie willen we graag omboeken van pakketreis naar losse tickets. Op de site staat gratis omboeken! En nergens zijn de voorwaarden hiervan te vinden.
Maar nu worden er 15% annuleringskosten berekend omdat het om het omboeken van pakketreis naar losse tickets gaat. Erg jammer dit Corendon! We zijn al jaren vaste klant! Wel onze coulance vragen om vouchers te accepteren ipv het geld waar we recht op hebben, maar geen coulance hebben als we GRATIS willen omboeken. De tickets kosten ons nu €177 extra!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annuleringskosten ondanks 'gratis omboeken'
-
Re: Annuleringskosten ondanks 'gratis omboeken'
Ik heb ook nog een voucher van Corendon. Maar losse tickets? Nooit zou ik die willen. Dan geef je de verzekering van de SGR en ANVR weg. Als Corendon failliet gaat mag je je melden bij de curator.
Alle reizen gaan meer kosten, dat is wel duidelijk.
Mijn reis zou hetzelfde hotel minstens 40% meer kosten. Ik probeer na 6 maanden het geld retour te krijgen. Maar ik zal nooit meer op reis gaan zonder de SGR en ANVR.
Alle reizen gaan meer kosten, dat is wel duidelijk.
Mijn reis zou hetzelfde hotel minstens 40% meer kosten. Ik probeer na 6 maanden het geld retour te krijgen. Maar ik zal nooit meer op reis gaan zonder de SGR en ANVR.
Dat je gratis kunt 'omboeken' kom ik niet tegen op de website van Corendon.
Er is wel zo iets als een 'gratis omruilgarantie', maar die bestond al voor het coronatijdperk en beperkt zich zo te zien tot het veranderen van de bestemming en niet van het tijdvak.
Onder 'omboeken' wordt volgens mij in algemene zin verstaan het wijzigen van een bestaande boeking op het punt van datum/tijdstip/bestemming of een combinatie van die elementen.
Daarom is het niet onlogisch dat een verandering van een pakketreis in losse tickets, wat in tenminste ook een verandering van het 'product' omvat, niet onder de gangbare definitie van omboeken valt.
Er is wel zo iets als een 'gratis omruilgarantie', maar die bestond al voor het coronatijdperk en beperkt zich zo te zien tot het veranderen van de bestemming en niet van het tijdvak.
Onder 'omboeken' wordt volgens mij in algemene zin verstaan het wijzigen van een bestaande boeking op het punt van datum/tijdstip/bestemming of een combinatie van die elementen.
Daarom is het niet onlogisch dat een verandering van een pakketreis in losse tickets, wat in tenminste ook een verandering van het 'product' omvat, niet onder de gangbare definitie van omboeken valt.
zoals ik het lees wilt u onder uw voorwaarden iets geregeld hebben, dan is het ook normaal dat u betaald, laat deze reis lekker doorgaan zou ik zeggen of wacht tot deze eventueel geannuleerd word, dan kunt u met een voucher in de hand de losse tickets betalen zonder omboekingskosten wat natuurlijk gewoon boekingskosten zijn die je normaal ook betaald....