LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleringsverzekering maar toch moeten betalen?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
toetie1980

Annuleringsverzekering maar toch moeten betalen?

Ongelezen bericht door toetie1980 »

Ik heb vorig jaar een 2 weekse all in vakantie naar Turkije geboekt voor 2 personen (kosten zo'n € 2500,00 totaal). Omdat wij rekening moesten houden met een annulering en wij altijd een annuleringsverzekering afsluiten voor het geval dat......... hebben wij dit gedaan. (Je betaald tenslotte toch ook geld voor zo'n verzekering)

Helaas moest ik de vakantie 3 maanden van te voren annuleren. Ik heb gebeld en het annuleringsformulier wat ik toegezonden kreeg ingevuld. Mijn annulering was noodzakelijk vanwege een psychiatrische terugval van de bio moeder van onze kindjes, een nieuwe baan voor ons beide waarmee wij geen vakantie op konden nemen en een onverwachte verhuizing. (Dit alles is te verklaren door de terugval van de desbetreffende moeder maar als ik dit allemaal nu uit moet leggen neemt te veel tijd in beslag) In de annuleringsregels stond dat ziekte (psychiatrische terugval welke nu nog steeds loopt en waardoor wij 2 extra kinderen in huis kregen waar wij niet voor bij konden boeken omdat het 1 vol zat en 2 wij financieël niet in staat waren om nogmaals € 2500,00 extra te betalen voor deze reis) een aanbod van een baan (wij hadden beide een nieuwe baan) een degelijke reden was om de vakantie te annuleren. Corendon vertelde ons dat wij het annuleringsformulier in moesten vullen en dat het dan verder geregeld werd. Wij hebben alles inclusief bewijzen opgestuurd naar correndon, als extra nog een mail gestuurd om e.e.a. door te geven en hier niets meer van gehoord.

Nu ruim 1 jaar na dato krijgen wij via een deurwaarder (zonder een enkele herinnering van corendon te hebben gehad) een rekening van correndon á € 250,00 excl. bijkomende kosten voor het annuleren van de vakantie (komt totaal op bijna € 500,00). Dit is dus 10% van het totaal bedrag wat bij een annulering welke niet binnen de verzekering plaats vond in rekening zou worden gebracht.

Ik vind het belachelijk dat een reisaanbieder ruim 1 jaar na annuleren nog een rekening stuurt via de deurwaarder en hun eigen regels n.l. dat je mag annuleren vanwege een werkgever hierbij negeert.

Waarschijnlijk kan ik hier niet veel meer mee en zal ik het eindbedrag gewoon moeten betalen maar ik weet wel zeker dat ik een aanbieder controleer alvorens ik er een reis boek.

Miss M

Re: Annuleringsverzekering maar toch moeten betalen?

Ongelezen bericht door Miss M »

Volgens mij heb ik eens in de voorwaarden van onze annuleringsverzekering gelezen dat een nieuwe baan alleen een geldige reden is, wanneer je een bepaalde tijd een uitkering had. Dus niet als je al gewoon een baan had.

Vind het inderdaad wel vreemd dat het zolang duurt voor je wat gehoord hebt. Dan denk je dat het opgelost is en krijg je zo veel later nog eens een rekening... Balen.

marieke2407

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi hoi

mensen denken vaak ik heb een annuleringsverzekering dus ik kan annuleren....er zitten echt wel haken en ogen aan.
heb je even gewoon een vraag uberhaupt wat vooraf betaald?
zo niet dan ben je de annuleringsverzekering zo en zo verschuldigd.

heel veel mensen denken trouwens dat deze verzekering alleen hiervoor is maar hij is voor veel meer dingen!!!denk er goed over na..niet van oh we gaan volgende week ik neem hem niet...nee want stel dat er wat gebeurd...met je moeder,of pa,zus ,eerste en tweede lijn...dan betaald deze verzekering ook je terug reis...

ga een informeren bij de anvr!!!! die weten alle regels,doe het !!
of anders sgr...stichting geschillen commisie reizen...
mvg marieke

007: reisagent

Ongelezen bericht door 007: reisagent »

Waarschijnlijk kan ik hier niet veel meer mee en zal ik het eindbedrag gewoon moeten betalen maar ik weet wel zeker dat ik een aanbieder controleer alvorens ik er een reis boek.
@ Meneer/mevrouw Toet,

Inderdaad, het is een goede zaak de aanbieder te controleren alvorens een reis te boeken (en als iedereen dat zou doen, dan had dit forum geen bestaansrecht) maar ik vrees dat u ook vergeten bent de voorwaarden van de annuleringsverzekering goed te lezen.

In deze voorwaarden is namelijk de volgende passage letterlijk opgenomen:

"het binnen 10 weken voor vertrek of tijdens de vakantie verkrijgen van een baan van minimaal 20 uur per week voor de duur van minstens een jaar of voor onbepaalde tijd, voorzover de datum van indiensttreding ligt in genoemde periode: na werkloosheid, ter gelegenheid waarvan een uitkering werd genoten"

U geeft zelf aan dat u drie maanden voor vertrek heeft geannuleerd dus op deze grond (nog afgezien van het feit dat het hier verandering van werkkring betrof) bestond er géén recht op uitkering.

Hetzelfde gaat op voor de onverwachte zorg voor twee kindjes; het is vervelend voor u maar ook dit is géén verzekerd voorval.

Natuurlijk weet ik niet hoe de hele kwestie precies in elkaar zit, maar aan de hand van uw beschrijving ben ik er vrijwel zeker van dat dit alles niet onder de dekking van de verzekering viel.

Natuurlijk is het vervelend om een jaar na dato nog een (gepeperde) rekening te krijgen maar ik vraag mij af of u al iets had betaald. Ik krijg de indruk van niet en mocht dit inderdaad het geval zijn, dan was u ook niet verzekerd (geen premie betaald is geen verzekering!).

Kortom, het mag wellicht laat zijn maar het heeft er toch alle schijn van dat u terecht een rekening heeft ontvangen. Alvorens deze te betalen zou ik (als ik in uw schoenen stond) wèl even bij de reisorganisatie navraag doen naar het "hoe en waarom"!

007

Gesloten