LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arke-Fly oud vies vliegtuig
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 feb 2007 15:16
Arke-Fly oud vies vliegtuig
Geboekt reis Arke FLy Curacao- Amsterdam Comfort class.
Vlucht: Een oud boemeltje Vies, geen comfort-class, geen TV, geen radio, WC stuk, geen beenruimte, etc etc
Vlucht: Een oud boemeltje Vies, geen comfort-class, geen TV, geen radio, WC stuk, geen beenruimte, etc etc
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Dan hebben wij zekker weer geluk gehad. Vorig jaar naar de Canarische Eilanden geweest met Arkefly.
Heen met Future en terug met een Arke vliegtuig. Beide keren volop tv-tjes, mooie leren stoelen, radio voor diegenen die dat wensten en super aardig personeel. Lekkere hapjes, uiteraard tegen betaling. Volgens mij redelijk nieuwe toestellen. Alles werkte, zoals het hoort! Enz, enz.
Ik begrijp dus niet goed, waarom ze op zo'n verre afstand van die oude "boemeltjes" gebruiken! Misschien weet iemand dat?
Heen met Future en terug met een Arke vliegtuig. Beide keren volop tv-tjes, mooie leren stoelen, radio voor diegenen die dat wensten en super aardig personeel. Lekkere hapjes, uiteraard tegen betaling. Volgens mij redelijk nieuwe toestellen. Alles werkte, zoals het hoort! Enz, enz.
Ik begrijp dus niet goed, waarom ze op zo'n verre afstand van die oude "boemeltjes" gebruiken! Misschien weet iemand dat?
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
arke fly vliegt met 2 767-300 en een 737-800 voor de afstanden naar
die landen word er een 767-300 ingezet en naar spanje een 737-800
en die 767 zijn ongeveer 13 jaar oud het zijn de oude toesteln van air holland
die landen word er een 767-300 ingezet en naar spanje een 737-800
en die 767 zijn ongeveer 13 jaar oud het zijn de oude toesteln van air holland
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
@ Margriet: het klinkt alsof je een inhuurtoestel hebt gehad, hoe zag de beschildering aan de buitenkant er uit?
@ RWeelden22: 13 jaar kan kloppen, dat is op zich nog niet erg oud voor een verkeersvliegtuig. De 747-classics van de KLM die onlangs zijn uitgefaseerd waren ongeveer 25 jaar oud. Drie van de 767's zijn oorspronkelijk afkomstig van de SAS (daarna AirHolland III en HollandExel), de vierde heeft eerst 7 jaar voor Martinair gevlogen en daarna een jaar voor East African Airways. Die het voor elkaar kregen een z.g.a.n. toestel in korte tijd bijna volledig te slopen.
@ RWeelden22: 13 jaar kan kloppen, dat is op zich nog niet erg oud voor een verkeersvliegtuig. De 747-classics van de KLM die onlangs zijn uitgefaseerd waren ongeveer 25 jaar oud. Drie van de 767's zijn oorspronkelijk afkomstig van de SAS (daarna AirHolland III en HollandExel), de vierde heeft eerst 7 jaar voor Martinair gevlogen en daarna een jaar voor East African Airways. Die het voor elkaar kregen een z.g.a.n. toestel in korte tijd bijna volledig te slopen.
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
En daarom gaan wij ook met de KLM naar Curacao...........
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
......Met een MD11, statistisch gezien het meest gevaarlijke westerse toestel van de laatste 20 jaar. 200 Gebouwd, 5 gecrasht. En ook nog eens net zo 'oud' als de veel veiliger 767 waar TFL mee opereert.
Leuk hè, lekker ongenuanceerd onzin uitkramen..
Leuk hè, lekker ongenuanceerd onzin uitkramen..
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 feb 2007 15:16
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Het vliegtuig waar we mee vlogen was een Lockheed Tristar toestel
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
tja en die is niet van arkefly deze hebben ze daan gehuurd
want zelf hebben ze 2 767-300 en 1 737-800 en de 737- 800 is 2 jaar oud
want zelf hebben ze 2 767-300 en 1 737-800 en de 737- 800 is 2 jaar oud
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Bijna goed.
ArkeFly heeft 4 767's, en de 737 wordt momenteel gehuurd van het Spaanse Futura.
ArkeFly heeft 4 767's, en de 737 wordt momenteel gehuurd van het Spaanse Futura.
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Klopt, maar wij zijn toch zeker weten op de terugweg met een 737-800 teruggekomen. Stond toch echt Arkefly op.en de 737 wordt momenteel gehuurd van het Spaanse Futura.
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
maar verder de vakantie was wel goed toch??
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Welk? Die van mij? Jazekers wel en als het niet leuk is, maken we het zelf wel leuk.maar verder de vakantie was wel goed toch??
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
de laaste tijden ben ik met arke gevlogen naar curacao.veel beter dan klm.eten ,bediening, ruimte.zeg het maar.in anderhalf jaar ben ik met klm gevlogen 7 keer .kip, chicken, pollo, galina ......................
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Ik ben vorig jaar ook met Arke-fly naar Dominicaanse Republiek geweest, maar ik zat in een perfect toestel. Niks aan de hand, er was een tv, radio van alles.
-
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 24 jan 2007 11:34
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
tja zo als ik het all zeg er zijn mensen die all klagen asl je 10 min vertraging heb dan maken ze er gelijk 36 uur van hahahah ]
ik vlieg voor mijn werk veel met arkefly en tot nu maar een keer mee gemaakt een vertraging van wel geteld 20 min
ik vlieg voor mijn werk veel met arkefly en tot nu maar een keer mee gemaakt een vertraging van wel geteld 20 min
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Waar gaat dit eigenlijk over... binnenkort vliegen we allemaal met 600-800 personen in een Airbus... afwachten maar wat we daar gaan beleven.
Al sinds meer dan 15 jaar jaarlijks bezoeker van Curacao (familie) heel wat vliegtuigen gezien, ze zijn allemaal te krap zowel in de breedte als in de lengte, het eten is altijd maar een opvullertje, het personeel meestal doorgewinterd of uitgeslapen, de kranten te groot, de buurvrouw te dik, de buurman gebrekkig, de radio defect, de TV film oudbakken enz...enz..enz...
Toch ben ik maar wat blij dat er eindelijk concurentie is gekomen op deze lijnvlucht, dat er nog steeds maatschappijen zijn die het wagen het op te nemen tegen onze nationale 'trots', als je de prijzen ziet loop je zo al blauw aan. Deze kwaliteitsmaatschappij maakt het mogelijk dat je als ouder echtpaar gescheiden wordt en 20 meter van elkaar opgeborgen wordt ergens in het middenschip, de daaraan gelieerde Rode vlaggeschepen kampten afgelopen januari met dubbele boekingen weer maar afwachten waar een plaatsje over was, hoewel met de eerdere ervaring wij reeds vóór het eerste vertrek gereserveerde retour plaatsen plaatsen hadden. Jammer dat Air Holland, Sobel Air, Exel, TAPair, Sabena... allemaal op deze route het bijltje er bij neer moesten.
leggen.
Al sinds meer dan 15 jaar jaarlijks bezoeker van Curacao (familie) heel wat vliegtuigen gezien, ze zijn allemaal te krap zowel in de breedte als in de lengte, het eten is altijd maar een opvullertje, het personeel meestal doorgewinterd of uitgeslapen, de kranten te groot, de buurvrouw te dik, de buurman gebrekkig, de radio defect, de TV film oudbakken enz...enz..enz...
Toch ben ik maar wat blij dat er eindelijk concurentie is gekomen op deze lijnvlucht, dat er nog steeds maatschappijen zijn die het wagen het op te nemen tegen onze nationale 'trots', als je de prijzen ziet loop je zo al blauw aan. Deze kwaliteitsmaatschappij maakt het mogelijk dat je als ouder echtpaar gescheiden wordt en 20 meter van elkaar opgeborgen wordt ergens in het middenschip, de daaraan gelieerde Rode vlaggeschepen kampten afgelopen januari met dubbele boekingen weer maar afwachten waar een plaatsje over was, hoewel met de eerdere ervaring wij reeds vóór het eerste vertrek gereserveerde retour plaatsen plaatsen hadden. Jammer dat Air Holland, Sobel Air, Exel, TAPair, Sabena... allemaal op deze route het bijltje er bij neer moesten.
leggen.
Wat is vies...??:shock:
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Wat is vies...??
goede vraag,ik wil het ook graag weten moet in okt nog met hen vliegen.
goede vraag,ik wil het ook graag weten moet in okt nog met hen vliegen.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 sep 2007 18:07
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Zohee....een heuse Lockheed L1011-500 Tristar....die zie je niet zo vaak meer.....de jongste is dan ook al van 1983, want toen is de productie gestopt. Waren wel machtige vliegtuigen, de laatste passagierjets van Lockheed, zo uit mijn hoofd. Met 3 Rolls Royce motoren....Margriet12
Geplaatst op 18 Mrt 2007 12:11 door Margriet12
--------------------------------------------------------------------------------
Het vliegtuig waar we mee vlogen was een Lockheed Tristar toestel
Hier een informatief linkje naar een Tristar site: http://home.wanadoo.nl/present/l1011.htm
Ze waren vroeger de vlaggeschepen van de duitse carrier LTU en zijn midden jaren negentig daar uitgefaseerd. De enige maatschappij die ik ken die er nog een paar (in reserve) heeft is DELTA Airlines....
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
arke heeft aleen maar toestelen van het type 737-800 en en airbus
en 4 toestelen van het type boeing 767-300
ik weet niet hoe men er bij komt met een tristar
en 4 toestelen van het type boeing 767-300
ik weet niet hoe men er bij komt met een tristar
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
inderdaad, dit was het laatste passagiersvliegtuig van lockheed, maar delta heeft er geen meer in reserve, deze zijn allemaal uitgefaseerd...de enige in europa die er nog mee vliegen (buiten de royal air force, waar deze binnenkort ook vervangen gaan worden door de airbus A330 mrrt) zijn air luxor en luzair, 2 portugese maatschappijen...als arke veel stoelen verkoopt, wil het wel een voorkomen dat ze deze toestellen huren..wat opzich niet erg is, want het zijn veilige toestellen, alleen zien ze er niet uitZohee....een heuse Lockheed L1011-500 Tristar....die zie je niet zo vaak meer.....de jongste is dan ook al van 1983, want toen is de productie gestopt. Waren wel machtige vliegtuigen, de laatste passagierjets van Lockheed, zo uit mijn hoofd. Met 3 Rolls Royce motoren....
Hier een informatief linkje naar een Tristar site: http://home.wanadoo.nl/present/l1011.htm
Ze waren vroeger de vlaggeschepen van de duitse carrier LTU en zijn midden jaren negentig daar uitgefaseerd. De enige maatschappij die ik ken die er nog een paar (in reserve) heeft is DELTA Airlines....