waarvan geen 1 crash de schuld was van het toestel...Geplaatst op 26 Feb 2007 20:37 door diepezucht
--------------------------------------------------------------------------------
......Met een MD11, statistisch gezien het meest gevaarlijke westerse toestel van de laatste 20 jaar. 200 Gebouwd, 5 gecrasht. En ook nog eens net zo 'oud' als de veel veiliger 767 waar TFL mee opereert.
Leuk hè, lekker ongenuanceerd onzin uitkramen..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arke-Fly oud vies vliegtuig
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Wij zijn 25 augustus met arkefly naar egypte gegaan, op de heenreis was niets aan te merken.
8 september de terugreis, om half zes uit het hotel gehaald.
We hadden dus nog niets gegeten, maar aangezien de nasi erg lekker is in het vliegtuig, hadden we onze zinnen daarop gezet.
Helaas er was niets meer te krijgen in het vliegtuig, volgens bemanning hadden de mensen van de heenreis alles opgegeten.
Gevolg veel knorrende magen in het vliegtuig, dit vond ik het enigste nadeel .
8 september de terugreis, om half zes uit het hotel gehaald.
We hadden dus nog niets gegeten, maar aangezien de nasi erg lekker is in het vliegtuig, hadden we onze zinnen daarop gezet.
Helaas er was niets meer te krijgen in het vliegtuig, volgens bemanning hadden de mensen van de heenreis alles opgegeten.
Gevolg veel knorrende magen in het vliegtuig, dit vond ik het enigste nadeel .
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 sep 2007 18:07
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Nee hoor, Swiss Air 111 dan?jurginho
Geplaatst op 08 Sep 2007 10:10 door jurginho
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Geplaatst op 26 Feb 2007 20:37 door diepezucht
--------------------------------------------------------------------------------
......Met een MD11, statistisch gezien het meest gevaarlijke westerse toestel van de laatste 20 jaar. 200 Gebouwd, 5 gecrasht. En ook nog eens net zo 'oud' als de veel veiliger 767 waar TFL mee opereert.
Leuk hè, lekker ongenuanceerd onzin uitkramen..
waarvan geen 1 crash de schuld was van het toestel...
Brandbaar isolatiemateriaal in de bekabeling van de PVS (personal video systems) die leiden tot uitval van het gehele flightdek. Hierdoor kon de piloot de kist niet meer besturen crashte het vliegtuig met een snelheid van 300 knopen, bijna ondersteboven in zee.....
De MD-11 heeft van begin af aan geleden onder de reputatie van de DC10, het model waar hij op gebaseerd is. Die kist werd na een aantal ongelukken door de pers doodgeschreven..
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Ik heb afgelopen week ook gevlogen met arke Fly, naar Antalya.
We hadden comfort class. Dus genoeg beenruimte.
Het eten en drinken aan boord is wel aardig prijzig.
Maar verder een prima vlucht gehad.
We hadden comfort class. Dus genoeg beenruimte.
Het eten en drinken aan boord is wel aardig prijzig.
Maar verder een prima vlucht gehad.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 17 sep 2007 15:25
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
De piloot? Sinds wanneer is een MD11 een single pilot vliegtuig?Hierdoor kon de piloot de kist niet meer besturen crashte het vliegtuig met een snelheid van 300 knopen, bijna ondersteboven in zee
Re: Arke-Fly oud vies vliegtuig
Dat systeem was niet ingebouwd door mcdonnell-douglas...dus niet de schuld van de bouwer...Daar komt nog eens bij dat mensen 9 van de 10 keer niet eens weten waarin ze vliegen, dus dat is 1 van de laatste dingen waar maatschappijen zich druk om maken, de pers. De DC-10 heeft inderdaad ongelukken gehad (eind jaren 70)die te wijten waren aan de manier van bouwen, maar daarna bleek het een betrouwbaar en zuinig toestel te zijn en dat blijkt, want het merendeel vliegt nog steeds bij vrachtmaatschappijien, wat logisch aangezien de meeste toestellen 25 jaar oud zijn.. Totaal zijn er 448 gebouwd, waarna het opgevolgd werd door de MD-11 waarvan er 200 gebouwd zijn.Nee hoor, Swiss Air 111 dan?
Brandbaar isolatiemateriaal in de bekabeling van de PVS (personal video systems) die leiden tot uitval van het gehele flightdek. Hierdoor kon de piloot de kist niet meer besturen crashte het vliegtuig met een snelheid van 300 knopen, bijna ondersteboven in zee.....
De MD-11 heeft van begin af aan geleden onder de reputatie van de DC10, het model waar hij op gebaseerd is. Die kist werd na een aantal ongelukken door de pers doodgeschreven..
De MD-11 heeft helemaal niet geleden onder "een" reputatie, het enige waar het aan leed, was dat het te perfect verkocht was, terwijl het brandstof verbruik hoger lag dan gezegd.. tegen de tijd dat deze problemen opgelost waren, en MDD de MD-11ER invoerde was het te laat, want Boeing kwam met de 777 en airbus met de A330-A340. Boeing kocht toen MDD, en sloot binnen een half jaar MD-11 productielijn.