LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
danny198634

Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland

Ongelezen bericht door danny198634 »

Beste,

Op 26 maart 2014 vertrokken wij met heel veel zin naar Cuba, hiervoor hadden wij alles tot in de puntjes geregeld, genoeg geld mee voor excursies (vooraf bij arke opgevraagd wat deze kosten zodat we niets aan het toeval over zouden laten) souvenirs en bewijs van verzekering.

Na een lange maar zeer goed uitgevoerde reis door Arkefly kwamen we aan op het vliegveld in Varadero, waar wij snel door de douane waren en als eerste bij de bagage band stonden.
Eerst kwam mijn koffer vrij snel waarna het wachten begon op mijn vriendin haar koffer, nadat we de ene na de andere Nederlander andere zien vertrekken met zijn of haar koffer begon ik me toch echt zorgen te maken.
Toen het echt erg lang duurde en de band leeg was en het bagage personeel het gebaar maakte dat alles was gelost wisten wij het zeker: mijn vriendin haar koffer was NIET meegekomen met deze vlucht.
Dit was de nummer 1 nachtmerrie van mijn vriendin die werkelijkheid is geworden, als dit nou gebeurd in Spanje was het al iets minder erg geweest daar heb je talloze leuke winkels, maar we stonden op Cuba met een beperkt budget cash geld omdat men er niet makkelijk geld op kan nemen.

Nadat ik mij gemeld had bij de lost and found gingen zei nog eens in het vliegtuig kijken maar helaas niets te vinden nu was het dus zeker de koffer is er niet, nadat wij “aangifte” hadden gedaan bij deze afdeling werden wij naar buiten gesommeerd waar de Arke reisleiding op ons stond te wachten Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], eindelijk dachten we iemand die ons verder kan helpen in deze kwestie.

vervolg zie bijlage (word document) i.v.m. leestekens overschrijding
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

danny198634

Re: Arke laat ons stikken in Cuba en nu ook in Nederland

Helaas niets was minder waar dit was alleen maar valse hoop want Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] had maar 1 ding voor ogen, dat was de bus met de zuchtende Nederlanders (omdat het zo lang duurde) zo snel mogelijk weg te krijgen.
Wij hebben deze meneer verschillende malen gevraagd dat wij het PIR nummer nodig hadden en deze niet gekregen hadden bij de aangifte, maar daar had deze meneer geen oren naar, hier stonden we dan mijn vriendin alleen met de kleren die ze aan had een spijkerbroek en dikke trui (omdat het altijd koud is in het vliegtuig) mijn vriendin barste in tranen uit met de woorden ik stink een uur in de wind het is 30 graden wat moet ik nu?
Waarop Dhr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] letterlijk zei: ga maar snel de bus in verder stinken dit is jullie probleem Arke is niet verantwoordelijk voor bagage.

Ik had zeker op meer sympathie en klantvriendelijke hulp gerekend van de Arke reisleiding met deze kwestie we hadden tenslotte een pakketreis geboekt waarmee de reisaanbieder verantwoordelijk is voor zulke kwesties en ons verder zouden moeten helpen.

Nadat we aangekomen waren in het hotel heeft het hotel personeel, een zeer goed Engels sprekende Cubaan, ons geholpen aan het PIR nummer door te bellen met het vliegveld in Varadero.
Hiermee was de zoektocht begonnen naar de koffer en de zoektocht naar eerste levensbehoefte in een 3e wereld land, de vakantie was voor ons gevoel deze eerste dag al meteen in het water gevallen en we wilde ook eigenlijk meteen al weer naar huis.

Ik ben meteen gaan bellen met de klantenservice van Arke maar deze konden mij ook al niet verder helpen, zo werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, met telefoonkosten van 4 euro per minuut is dat niet prettig kan ik jullie melden!
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.

danny198634

Dag 1 was dus al helemaal voorbijgegaan aan alleen maar bellen met Arke en schiphol ook dingen proberen te regelen, erg spijtig omdat we fysiek maar 6 a 7 dagen in Cuba waren.
Om 4 uur s’ nachts (je zit dus met een tijdsverschil) hebben wij de wekker gezet om direct weer rond te gaan bellen, we moesten gewoon weten waar de koffer was en niemand van Arke of service air die dit ons kon vertellen (vreemd want overal worden de koffers gescand) , de lost and found afdeling van Varadero airport liet ook al niets meer weten dus we stonden er nog altijd alleen voor de Arke reisleiding was nergens te bekennen.
Nadat we eindelijk na verschillende keren doorverbonden waren een goed nummer hebben gekregen hebben we die dag weer gebeld met service air was er helaas nog niets gevonden, enkele uren daarna maar weer gebeld op advies van de mensen aan de telefoon, eureka gelukkig de persoon die we toen aan de lijn kregen kon ons vertellen dat de koffer bovenwater was en nog op SCHIPHOL stond nadat er al 2 dagen waren verstreken van onze vakantie aan bellen en regelen.
Zucht: wij zitten in CUBA en mijn vriendin haar koffer staat op SCHIPHOL met al haar leuke jurkjes, schoenen badkleding & make up, we kregen uiteindelijk te horen dat de koffer zou komen maar wel pas op zaterdag….sorry zaterdag….. onze vakantie zou dan al voor de helft om zijn en tot die tijd dus GEEN koffer??

dag 2: kleding kopen in Cuba, deze dag zijn wij van hot naar haar gegaan om ook maar iets van kleding te vinden zodat we in ieder geval iets zouden vinden waarin ze kon zwemmen en wat luchtigers voor het rondlopen en iets casuals voor in het restaurant, dit heeft ons een dag gekost welke wij graag zoals gepland anders hadden besteed, erg zuur omdat wij duidelijk NIET voor te winkelen op Cuba (wat ook totaal niet kan daar) waren maar voor vakantie te houden!
Deze zelfde dag kwam ook de andere Arke reisleider [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] naar het Hotel voor de excursies, nadat wij ons bij hem gemeld hadden met het probleem heeft deze man zijn excuses aangeboden namens Arke en nog eens gebeld met het vliegveld.
Ook hebben we bij [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ons beklag gedaan over de service van meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], waarna [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] deze meneer erbij riep ontkende deze alles en werden wij ook nog eens als leugenaars neergezet door deze slechte Arke reisleider, waarom zouden wij überhaupt zo iets verzinnen als je maar met 1 ding bezig bent en dat is weten en uitzoeken waar de koffer uithangt??

Echter hadden we dus nog een probleem, het budget, we hadden alles van tevoren uitgerekend welke excursies we graag wilde doen, deze lijst hadden we nota bene al in Nederland bij Arke opgevraagd, omdat we verplicht waren tot aankopen van de eerste levensbehoefte ( en als toerist betaal je de hoofdprijs ) moesten we helaas een excursies laten schieten wat wij erg jammer vonden dus weer een deel van onze vakantie verpest door het niet arriveren van de bagage!
Arke wilde ons ook niet tegemoet komen doormiddel ons te matsen met een excursie ter plekke.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.

danny198634

Dag 3: hebben we een excursie gedaan welke we geboekt hadden bij Arke om de dag wat sneller te laten gaan, echter deze dag hebben we niet echt als prettig bevonden omdat je toch in je achterhoofd hebt dat de bagage ook nu niet mee zou kunnen komen en over het hoofd wordt gezien, kortom een dag waar je niet met volle aandacht bij bent omdat je je druk maakt of de koffer nu wel of niet mee komt.

Dag 4: deze dag waren we eigenlijk van plan om de excursie te doen welke niet door kon gaan, deze dag was er de minste wind wat ideaal was voor de excursie, in plaats daarvan hebben we heel de dag op onze tenen gelopen en verplicht bij het hotel in de buurt moeten blijven want de bagage zou vandaag komen, geloof me dit is nog spannender dan welke film ook, komt de koffer of komt hij niet?
Eindelijk kwam de koffer om 15:45 ontvingen wij de koffer van de taxichauffeur in de lobby, echter bleek de koffer wel een erg ruige rit te hebben gemaakt, de koffer was best beschadigd en de make up die er in zat is daardoor ook niet heel gebleven.

Eind goed al goed?

Nee duidelijk niet…. Wij wilden relaxen op vakantie maar de eerste helft hebben we alleen maar lopen stressen met kopzorgen en ZELF alles moeten regelen omdat meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ons aan ons lot heeft overgelaten op het vliegveld, dat de koffer niet is meegekomen is de verantwoording van Arke wij hebben tenslotte hier een pakketreis geboekt ( dit valt onder de voorwaarden van Arke zelf )
Wij hebben de eerste helft geen vakantie kunnen vieren zoals wij dat wilde doen, wij waren hiertoe verplicht om dingen te regelen voor de koffer nadat meneer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] hier in gebreken is gebleven.
Wij hebben niet de excursies kunnen doen zoals wij deze gepland hadden om te doen omdat wij door te late bagage ons budget moesten besteden aan eerste behoeften te kopen in Cuba.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

danny198634

Wat wij willen en terecht vinden:
Wij willen sowieso dat Arke gaat kijken of ze ons kunnen compenseren voor het geleden leed wat wij door het te laat arriveren hebben moeten ondervinden, de vakantiestemming was direct weg en is pas op dag 5 enigszins terug gekomen, echter heeft deze kwestie onze vakantie ernstig beïnvloed en kunnen wij niet terug kijken op een geslaagde vakantie zoals wij deze wilden houden, wij vragen echt geen volledig nieuwe vakantie zelfs niet eens de helft daarvan, maar een compensatie van 100 euro welke Mevr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van Arke klantenservice aanbiedt is echt te belachelijk voor woorden.

Ook willen wij graag alsnog terug naar Cuba om de dingen te doen waar wij nu niet door deze omstandigheden aan toe zijn aangekomen, hiervoor moeten we dus weer volledige kosten gaan maken terwijl wij dit allemaal in deze vakantie willen doen, voor ons kost dit hele grapje dus altijd nog eens 1450 euro.

Arke heeft ons echt laten barsten op Cuba en ons aan het lot overgelaten, ik heb alles zelf moeten uitzoeken en regelen daarom had ik zeker verwacht dat wij serieus zouden worden genomen door Arke hier in Nederland door Mevr. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] van de Arke klantenservice, maar daartegenover deden ze een BELACHELIJK voorstel van een reischeque twv 100 euro, ronduit belachelijk als je weet dat de reis ruim 1450 euro kosten (met dit aanbod laten ze zelf dus ook merken dat er daadwerkelijk iets is fout gegaan maar ze zich er ZEER goedkoop vanaf wil maken en ons willen laten zitten met een verknalde vakantie.

Arke zelf geeft aan dat ze ook al op gaan draaien via mijn verzekering voor de telefoonrekening & levensbehoefte en daarom maar 100 euro willen compenseren, echter zal Arke deze kosten weer 1 op 1 doorbelasten naar Serviceair de bagage afhandelaar van Arke, dus dit is ook al niet geloofwaardig van Arke.

Arke stelt ons echt teleur met dit aanbod daarom verdiend Arke volgens ons de koude douche van Tros Radar waarvoor wij ze ook gaan opgeven.

wij boeken vaak via Arke en zijn ook van plan dit te blijven doen mits dit op een schappelijke manier wordt opgelost, normaal zijn wij erg te spreken over Arke en ondervinden wij alleen maar positieve ervaringen met Arke.
Ook moet er gekeken worden naar het functioneren van Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] als reisleiding.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 apr 2014 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Er zijn vaste regels/vergoedingen voor het niet of te laat aankomen van bagage.
Arke zal de kosten voor eerste levens behoefte moeten vergoeden, even als andere noodzakelijke kosten die je gemaakt hebt
Dat je vijf dagen nodig hebt om bij te komen van de schok dat de jurkjes en bikini van je vriendin niet zijn aangekomen is arke niet aan te rekenen.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

danny198634 schreef: maar we stonden op Cuba met een beperkt budget cash geld omdat men er niet makkelijk geld op kan nemen.
Maar beperkt geld bij omdat je daar slecht geld kan opnemen ?
Sorry dit begrijp ik niet goed, waarom hebben jullie dan niet meer geld
meegenomen.

Tip voor de volgende keer, doe spullen van jou voor de helft in haar koffer
en andersom ook.
Dan heb je altijd wat spullen als er 1 koffer niet is.

Arke is daar inderdaad niet voor verantwoordelijk dat jullie een dag hebben moeten
missen om kleding te kopen etc.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Veel dingen die je noemt zijn een gevoel, een sentiment, subjectieve emoties, en slecht in waarde uit te drukken. Arke beperkt zich tot de materialistische dingen, en daarvoor bieden ze een standaard (wettelijke) vergoeding. En dat laten barstten, tsja, zoveel vluchten gaan er nou ook weer niet van en naar Cuba vanaf Amsterdam. Mijn ouders hadden dit, maar dan met alle bagage, naar Milaan, maar de KLM vliegt daar X keer per dag heen, dus dan krijg je je bagage wat vlotter. Maar gezien je eisen had Arke maar een privejet moeten charteren voor die koffer, of niet?

langste adem

Ongelezen bericht door langste adem »

Dit soort dingen gebeurt nu eenmaal ,en ik denk dat je wel iets terug kan claimen.
http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrij ... et-ik-doen

Maar dat neemt niet weg dat het lullig is dat dit zoveel stress heeft opgeleverd. Dat er iets is foutgegaan op de bagageafhandeling op Schiphol, daar kan de Arke reisleider weinig concreets aan doen bij aankomst, maar een beetje meer begrip & inzet bij aankomst had wel op zijn plaats geweest.
Maar die man krijgt waarschijnlijk ook alleen maar per rit betaald, en niet per uur, en zat er een bus vol met mensen zwetend en ongeduldig te wachten tot wanneer jullie eindelijk instapten, dan konden zij ook nog weg. Daar hebben jullie uiteraard niets aan als je daar staat.
Het had Arke wel gesierd als ze je tijdens de eerste dagen van het verblijf nog een soort van compensatie zouden aangeboden, voor het ongemak. Je had immers liever gewoon alle dagen van je vakantie willen genieten, en zovaak kom je niet in Cuba en je wil dan zoveel mogelijk zien. Maar veel winst maken reismaatschappijen al lang niet meer, en het is de vraag wat redelijk is in dit geval. De "meetbare" schade wordt immers gewoon door de verzekering gedekt.Achteraf honderd euro compensatie krijgen klinkt inderdaad weinig, en misschien hadden ze beter ter plekke in Cuba nog een mooie gratis excursie mogen regelen voor jullie. Kosten waren dan misschien hetzelfde voor Arke en jullie zouden minder ontevreden zijn geweest.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Het is altijd héél vervelend om de bagage te moeten missen maar wat me vooral opvalt is dat u het zichzelf erg moeilijk heeft gemaakt met al dat gestress. Op dag 1 even de hoogstnoodzakelijke dingetjes aanschaffen en dan vakantie vieren, is het devies.

Koffers worden altijd bij de balie van het hotel afgegeven dus dáár had u ook al géén tijd over hoeven verliezen met wachten. Dat u nu het gevoel heeft weer terug te moeten om het nog eens dunnetjes over te doen is natuurlijk Arke niet aan te rekenen.

ArkeFly is uiteraard zelf ook afhankelijk van de bagageafhandeling op Schiphol en koffers kunnen inderdaad soms pas na enkele dagen boven water komen.

Als u bij het shoppen redelijk blijft en de bonnetjes bewaart, is dàt een basis om schadevergoeding te eisen, de rest van het verhaal is leut.

mika21

Ongelezen bericht door mika21 »

En laat ik deze klacht nou ook lezen op klacht.nl?

En wat bedoel je precies met: 3e wereld land? Je hebt toch zelf gekozen om naar Cuba af te reizen?

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat ik in het hele verhaal mis is de reisverzekering. Als je een reis zo uitgebreid en tot in de details voorbereidt, dan zou ik het logisch vinden als je ook een goede reisverzekering zou hebben afgesloten. Zeker als je naar een wat 'bijzonderder' land gaat. Die zouden je dan ook van geld kunnen voorzien en al het geregel uit handen kunnen nemen.

Bovendien is het ook niet zo dat je de hele dag bezig hoeft te zijn met het zoeken naar je koffer. Of met het zoeken naar kleren. Ja, het is onhandig natuurlijk. Maar je hoeft er niet je hele vakantie alleen maar mee bezig te zijn. Ik ben zelf ook eens zonder koffer op vakantie aangekomen. Dat was even een paar keer bellen met de reisverzekering, wat kleren en toiletgerei zoeken en gewoon genieten van de vakantie. En het is toch vakantie, dan hoef je er ook niet op zijn paasbest uit te zien.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

U wilt dus een vakantie zonder stress, zonder kopzorgen, enkel leuk wat bekijken, wat luieren, zon en vooral geen gemekker?

Laat ik nu heel erg vermoeden dat aan deze transactie geen reisbureau met een goed advies is voorafgegaan, want met u wensen was Cuba zeker niet de 1e voorkeur van een reisadviseuse geweest.

danny198634

Chocomelk schreef:
danny198634 schreef: maar we stonden op Cuba met een beperkt budget cash geld omdat men er niet makkelijk geld op kan nemen.
Maar beperkt geld bij omdat je daar slecht geld kan opnemen ?
Sorry dit begrijp ik niet goed, waarom hebben jullie dan niet meer geld
meegenomen.

Tip voor de volgende keer, doe spullen van jou voor de helft in haar koffer
en andersom ook.
Dan heb je altijd wat spullen als er 1 koffer niet is.

Arke is daar inderdaad niet voor verantwoordelijk dat jullie een dag hebben moeten
missen om kleding te kopen etc.
klopt beperkt geld, geld opnemen is een hele onderneming op Cuba, dit kan ook niet met alle creditcards i.v.m. embrgo met Amerika.

danny198634

kweenie schreef:Wat ik in het hele verhaal mis is de reisverzekering. Als je een reis zo uitgebreid en tot in de details voorbereidt, dan zou ik het logisch vinden als je ook een goede reisverzekering zou hebben afgesloten. Zeker als je naar een wat 'bijzonderder' land gaat. Die zouden je dan ook van geld kunnen voorzien en al het geregel uit handen kunnen nemen.

Bovendien is het ook niet zo dat je de hele dag bezig hoeft te zijn met het zoeken naar je koffer. Of met het zoeken naar kleren. Ja, het is onhandig natuurlijk. Maar je hoeft er niet je hele vakantie alleen maar mee bezig te zijn. Ik ben zelf ook eens zonder koffer op vakantie aangekomen. Dat was even een paar keer bellen met de reisverzekering, wat kleren en toiletgerei zoeken en gewoon genieten van de vakantie. En het is toch vakantie, dan hoef je er ook niet op zijn paasbest uit te zien.
verzekering: zoals u in het eerste stuk kan lezen hadden wij dit wel geregeld zie:

Op 26 maart 2014 vertrokken wij met heel veel zin naar Cuba, hiervoor hadden wij alles tot in de puntjes geregeld, genoeg geld mee voor excursies (vooraf bij arke opgevraagd wat deze kosten zodat we niets aan het toeval over zouden laten) souvenirs en bewijs van verzekering

danny198634

geengast schreef:U wilt dus een vakantie zonder stress, zonder kopzorgen, enkel leuk wat bekijken, wat luieren, zon en vooral geen gemekker?

Laat ik nu heel erg vermoeden dat aan deze transactie geen reisbureau met een goed advies is voorafgegaan, want met u wensen was Cuba zeker niet de 1e voorkeur van een reisadviseuse geweest.
wij waren ons ervan bewust dat wij naar Cuba gaan waar we ook met gebreken temaken zouden krijgen, oude kamers, slecht eten, koud douche etc etc
over dit hoort u mij ook niet klagen, het gaat mij puur om het feit dat de bagage in Nederland al kwijt is geraakt en dit staat los van de locatie waar wij naartoe gingen want hier gingen wij al vanuit dat dit allemaal tegen kon vallen, 1 ding waar wij niet vanuit gingen en ik denk dat niemand daar vanuit gaat is dat de koffer niet mee zou komen en ja dan helpt het niet als je in een land als Cuba bent.

maar wij kunnen ons moeilijk opsluiten in een hokje en nergens naartoe gaan omdat mischien de koffer kwijt raakt en niet aankomt en er niet genoeg leuke winkeltjes zijn toch..

danny198634

mika21 schreef:En laat ik deze klacht nou ook lezen op klacht.nl?

En wat bedoel je precies met: 3e wereld land? Je hebt toch zelf gekozen om naar Cuba af te reizen?

zoals voorgaande reactie maak ik totaal geen probleem van het feit dat het een 3e wereld land is, het is alleen jammer dat dit net in een 3e wereld land gebeurd en de reisleiding totaal lak ana je heeft.

danny198634

sjohie schreef:Veel dingen die je noemt zijn een gevoel, een sentiment, subjectieve emoties, en slecht in waarde uit te drukken. Arke beperkt zich tot de materialistische dingen, en daarvoor bieden ze een standaard (wettelijke) vergoeding. En dat laten barstten, tsja, zoveel vluchten gaan er nou ook weer niet van en naar Cuba vanaf Amsterdam. Mijn ouders hadden dit, maar dan met alle bagage, naar Milaan, maar de KLM vliegt daar X keer per dag heen, dus dan krijg je je bagage wat vlotter. Maar gezien je eisen had Arke maar een privejet moeten charteren voor die koffer, of niet?
nee dat niet, Arke had vanaf melding op het vliegveld de hele kwestie opzich moeten nemen zodat wij dat geregel niet hadden en dergelijke, ook had Arke wat coulanter kunnen zijn en ons kunnen matsen met een excursie, dan hadden wij ons als klant ook klant gevoeld nu waren we maar een stel zeikende toeristen.

danny198634

langste adem schreef:Dit soort dingen gebeurt nu eenmaal ,en ik denk dat je wel iets terug kan claimen.
http://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrij ... et-ik-doen

Maar dat neemt niet weg dat het lullig is dat dit zoveel stress heeft opgeleverd. Dat er iets is foutgegaan op de bagageafhandeling op Schiphol, daar kan de Arke reisleider weinig concreets aan doen bij aankomst, maar een beetje meer begrip & inzet bij aankomst had wel op zijn plaats geweest.
Maar die man krijgt waarschijnlijk ook alleen maar per rit betaald, en niet per uur, en zat er een bus vol met mensen zwetend en ongeduldig te wachten tot wanneer jullie eindelijk instapten, dan konden zij ook nog weg. Daar hebben jullie uiteraard niets aan als je daar staat.
Het had Arke wel gesierd als ze je tijdens de eerste dagen van het verblijf nog een soort van compensatie zouden aangeboden, voor het ongemak. Je had immers liever gewoon alle dagen van je vakantie willen genieten, en zovaak kom je niet in Cuba en je wil dan zoveel mogelijk zien. Maar veel winst maken reismaatschappijen al lang niet meer, en het is de vraag wat redelijk is in dit geval. De "meetbare" schade wordt immers gewoon door de verzekering gedekt.Achteraf honderd euro compensatie krijgen klinkt inderdaad weinig, en misschien hadden ze beter ter plekke in Cuba nog een mooie gratis excursie mogen regelen voor jullie. Kosten waren dan misschien hetzelfde voor Arke en jullie zouden minder ontevreden zijn geweest.
vlledig mee eens, en inderdaad zo vaak kom je niet in Cuba daarom wilde we het maximale uit de aanwezige dagen halen, ik vraag ook werkelijk niet de volledige vakantie terug zelfs niet de helft daarvan, maar een ruimere compensatie dan 100 euro voor 4 gemiste dagen lijkt mij wel op zijn plaats

danny198634

kokka schreef:Er zijn vaste regels/vergoedingen voor het niet of te laat aankomen van bagage.
Arke zal de kosten voor eerste levens behoefte moeten vergoeden, even als andere noodzakelijke kosten die je gemaakt hebt
Dat je vijf dagen nodig hebt om bij te komen van de schok dat de jurkjes en bikini van je vriendin niet zijn aangekomen is arke niet aan te rekenen.

zoals u kan lezen is het niet de schok, maar het zelf moeten regelen van de juiste gegevens en dergelijke doordat de reisleiding hier totaal de plank missloeg dat heeft 4 dagen gekost en een telefoon rekening van 300 euro.
ook verlpicht winkelen kost je tijd, deze tijd hadden wij liever zelf ingedeeld zoals wij die gepland hadden om te doen, namelijk iets meer van het echte Cuba zien in plaats van een winkel.

Gesloten