LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arke verdubbeld na bevestiging de prijs vanwege een 'fout'
Arke verdubbeld na bevestiging de prijs vanwege een 'fout'
Vandaag belde Arke dat de prijs niet klopt en verdubbeld bijna de reisprijs, kan dit zomaar? We kunnen wel gratis annuleren en de boeking is gemaakt op internet.
Re: Arke verdubbeld na bevestiging de prijs vanwege een 'fout'
Heeft Arke binnen 8 kantooruren gebeld? Dan mag het conform ANVR Voorwaarden. Anders niet.cuijkse schreef:Vandaag belde Arke dat de prijs niet klopt en verdubbeld bijna de reisprijs, kan dit zomaar? We kunnen wel gratis annuleren en de boeking is gemaakt op internet.
In de ANVR-voorwaarden wordt bij de herroeping gesproken over 8 kantooruren voor reizen naar Europa en Middelandse Zeelanden en over 16 kantooruren voor overige bestemmingen. Aangezien we de bestemming van TS niet kennen zou het ook binnen 16 kantooruren kunnen zijn als het om herroeping gaat.Juist ja schreef: Heeft Arke binnen 8 kantooruren gebeld? Dan mag het conform ANVR Voorwaarden. Anders niet.
In art. 2 lid 3 van die voorwaarden staat overigens dat kennelijke fouten een reisorganisatie niet bindt. Hier staat verder geen termijn bij vermeld. Een verdubbeling van de reissom lijkt me toch wel een kennelijke fout. Volgens de wet kun je geen nakoming eisen als er kennelijke fouten zijn gemaakt. Daar staat geen termijn van 8 kantooruren in vermeld.
Kortom: mijns inziens mag Arke dit inderdaad doen maar moeten ze u inderdaad de kans geven om kostenloos te annuleren.
In de wet staat dat de klant de aanbieder niet aan zijn aanbod kan houden wanneer de aanbieder dit aanbod niet wilde doen én duidelijk was dat hij dit aanbod niet wilde doen. Of dit duidelijk is hangt af van het gedrag van de markt. Afhankelijk van de markt kan een halvering van de prijs kan nog steeds een realistische prijs inhouden.Emmy75 schreef:In art. 2 lid 3 van die voorwaarden staat overigens dat kennelijke fouten een reisorganisatie niet bindt. Hier staat verder geen termijn bij vermeld. Een verdubbeling van de reissom lijkt me toch wel een kennelijke fout. Volgens de wet kun je geen nakoming eisen als er kennelijke fouten zijn gemaakt. Daar staat geen termijn van 8 kantooruren in vermeld.
Het beding betreffende de acht a zestien kantooruren lijkt mij onredelijk bezwarend omdat dit niet in het aanbod zelf is opgenomen.
-
Ok..het mag dus..cuijkse schreef:Vandaag belde Arke dat de prijs niet klopt en verdubbeld bijna de reisprijs, kan dit zomaar? We kunnen wel gratis annuleren en de boeking is gemaakt op internet.
Dan rest nog maar 1 conclusie...Arke heeft zijn zaakjes slecht op orde.
Een verdubbeling van de reisprijs is absurd, ook niet te vergelijken met een halvering van een reisprijs vind ik.
Aanbiedingen/kortingen zijn namelijk gemeengoed en bedoeld om hogere omzetten te halen.