LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] auto huren Goldcar: schandalige benzineprijs

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
katz

auto huren Goldcar: schandalige benzineprijs

Ongelezen bericht door katz »

Dit jaar heb ik twee keer een auto gehuurd tijdens mijn vakantie. Beide keren kwam ik de volgende situatie tegen, waarvan ik mij afvraag of dit eigenlijk wettelijk wel toegestaan is. Ik huurde de auto's bij Auto Europe en bij Goldcar in Spanje. Ten eerste, je moet daar je tank zo leeg mogelijk inleveren, als er nog brandstof inzit bij afleveren dan ben je je geld daarvoor kwijt, je krijgt er dus geen restitutie voor. Ten tweede, als je de auto afhaalt, dan moet je de prijs van een volle tank betalen. Logisch denk je, want je krijgt een volle tank mee. Maar er wordt hier een belachelijke prijs van 2x de reguliere pompprijs gevraagd voor de brandstof. De klant heeft de auto van te voren moeten reserveren en de afhaling is vaak niet op de luchthaven maar een afhaalplek waar je naar toe bent gehaald met een transferbusje. De huurovereenkomst is bijna afgerond en dan pas melden ze je deze hoge prijs voor die volle tank, je kunt dus nauwelijks nog terug en wordt min of meer gedwongen te accepteren.

amelissen

Re: auto huren Goldcar: schandalige benzineprijs

Ongelezen bericht door amelissen »

Raar, de meeste maatschappijen geven aan dat je de auto weer met volle tank moet afleveren en moet je extra bijbetalen als je dat niet hebt gedaan.
Dit lijkt er mijns inziens een beetje op dat ze een extra handeltje met de benzine drijven.

Zou zeker kijken of er een andere maatschappij is die dit niet hanteert.

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Misschien voortaan toch maar bij betrouwbare clubs auto's huren? Avis, Hertz, Europcar, Budget, Sixt, etc.?

HeHeHo

Ongelezen bericht door HeHeHo »

Hallo,

Mijn excuses om een oud onderwerp weer actief te maken, echter ik wou toch graag even reageren op deze 'klacht'.

Wij hebben zowel in 2011 (Gran Canaria) als in 2012 (Lanzarote) via Goldcar een auto gehuurd. In beide gevallen hebben wij ook bij afhalen de eerste tank benzine moeten kopen, tegen een bedrag van Eur 55,-. Dure benzine, inderdaad, echter, dit was ons vooraf bekend, aangezien dit netjes en duidelijk in de huurovereenkomst vermeld was (waar overigens wordt geproken over een bedrag van 83 Euro, dus het viel achteraf nog mee ook!)

Los van de dure benzine, is Goldcar verder wel veruit de goedkoopste aanbieder, een kleine auto voor een tientje per dag, inclusief verzekering; die 'extra kosten' voor deze benzine, tja, daarmee is de auto nog steeds ruim goedkoper dan de gebruikelijke aanbieders (Herz, Avis, Sixt, etc).

Mvg,

Henk

arie.meijer

Ongelezen bericht door arie.meijer »

Enjoy Goldcar ! staat er enthousiast op het huurbewijs, waarbij de voorwaarden overigens uitsluitend in het Portugees zijn opgesteld. Afgelopen week hadden wij een Mercedes Vito gehuurd via ww.carrentals.com voor onze vakantie in Portugal. Alle kosten, inclusief de meest uitgebreide verzekering werd vooraf betaald per credit card. Aangekomen in Faro zagen we al een lange rij staan bij het kantoor van Goldcar. Snel werd duidelijk dat alle Nederlanders die een auto hadden gehuurd verplicht werden om een extra verzekering af te sluiten omdat de bij rentalcars afgesloten verzekering in Portugal niet geldig zou zijn. Of iedereen nog maar even 110 euro wilden aftikken. Uiteraard werd dit pas meegedeeld nadat er eerst allerlei andere formaliteiten waren afgehandeld. Eerst dachten we nog misschien geldt het niet voor ons, maar ja hoor ook wij werden geconfronteerd met het bijbetalen van de 110 Euro. Om hier van af te zien zou er een bedrag van 1200 Euro op de creditcard worden gereserveerd voor eventuele niet gedekte schade terwijl wij al bij reservering hadden betaald voor de meest uitgebreide verzekeirng die te verkrijgen was. Wat doe je dan als je al geld hebt betaald voor de huur via je credit card. Met veel tegenzin toch maar betaald, ook al omdat we bang waren het vooruit betaalde bedrag kwijt te zijn als we de autohuur zouden annuleren. Vervolgens werd er een volle tank in rekening gebracht. Op de rekening staan de volgende bedragen en woorden genoemd: "Carburante 108,94", "Veiculo Diesel 11,38". Tot onze verbazing werd over de te betalen brandstof ook nog weer eens 23% BTW berekend (IVA in het Portugees). Er werd ons echter verzekerd dat de niet verbruikte brandstof aan ons terugbetaald zou worden. Ja. ja, daar hadden we al weining vertrouwen in. Verder werden er nog kosten in rekening gebracht voor het activeren van de transponder nodig voor de registratie van tolksoten, in totaal 12,00. Na alles betaald te hebben bleek de gehuurde Mercedes niet aanwezig. De enige huurauto die beschikbaar was voor 8 personen, was een Volkswagen Transporter vol met deuken en krassen. De vrouwelijke employee van Goldcar weigerde ondanks hevig aandringen de aanwezige schade te noteren omdat en Zei dat dit niet noodzakelijk was omdat wij nu toch een volledige verzekering hadden afgesloten. Vanwege het wantrouwen tegen Goldcar daarom maar de schades maar op beeld vastgelegd. Vraag mij af hoe vaak Goldcar deze schade geclaimd heeft. Terwijl dit alles gebeurde hoorden we om ons heen steeds kwader wordende andere Nederlandse vakantiegangers die met dezelfde oplichterspraktijken van Goldcar werden geconfronteerd. Wij waren er getuige van dat een Nederlands sprekende mevrouw, die ook haar huurauto via Carrentals had gehuurd, deze telefonisch te pakken kreeg en dat haar werd verzekerd dat het geld voor de extra verzekering terug betaald zou worden.

Bij terugkomst op de luchthaven van Faro en het inleveren van de huurauto vol deuken en krassen werden wij, zoals al verwacht, geconfronteerd met een employee die natuurlijk over de schade aan de auto begon en suggereerde dat deze door ons veroorzaakt zou zijn. In deze reactie zal ik u onze wisselende gemoedstoestanden besparen maar gedachten aan geweld tegen personen en/of goederen behorende bij Goldcar zijn zeker bij ons opgekomen. Na veel gediscussieer toen wij de employee confronteerden met het bestaan van het aanwezige beeldmateriaal bond zij uiteindelijk in en plotseling bleek, na controle in het computersysteem van Goldcar, de aanwezige schade al eerder gemeld te zijn. Tenslotte werden wij nog geconfronteerd met de mededeling dat de nog aanwezige diesel in de tank, ondanks de eerdere toezegging niet aan ons terugbetaald zou worden omdat dit alleen zou gelden bij een huurtermijn van ten hoogste 3 dagen en wij hadden de auto immers voor 8 dagen gehuurd.

Het lijkt mij duidelijk, dat wij iedereen die het huren van een auto in een land waar Goldcar actief is overwegen, dit ten zeerste afraden.

vdheiden

Ongelezen bericht door vdheiden »

Ook ik heb slechte ervaring met Goldcar. Ze eisen een aanvullende verzekering waardoor de kosten gewoon verdubbelen. Rekenen hoge brandstofkosten. Tank is niet vol, (2 km rijden en eerste streepje is weg). Maar het ergste is nog dat ze achteraf gewoon geld van je creditcard halen.
Ik heb op 13 oktober een auto gehuurd. Op 10 december sturen ze me een mail dat de auto een boete heeft gehad. Omdat ze mijn gegevens door moeten sturen naar de autoriteiten wordt er 40 euro van de creditcard geschreven. De boete is bijgevoegd en daarop staat dat de overtreding op 12 oktober 14:00 uur is gemaakt. Ruimschoots voordat ik de auto heb gehuurd. Duidelijk een slordige fout van Goldcar. Vervolgens maak ik bezwaar bij Goldcar. Echter, ze geven gewoon niet thuis! Het geld is afgeschreven en ik weet nu niet waar ik naar toe kan met mijn klacht. Het ergste is het gevoel dat je gewoon besloten wordt en dat je er niets aan kunt doen!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Is geld niet via creditcard maatschappij terug te halen?

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Inderdaad, de creditcardmaatschappij kan dit met één druk op de knop voor je ongedaan maken.

Gesloten