LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Begeleiding mindervaliden op Schiphol laat te wensen over
-
Begeleiding mindervaliden op Schiphol laat te wensen over
Het is nu al voor de derde keer dat de begeleiding na aankomst op Schiphol te wensen overlaat. Deze keer kwamen we met drie mensen aan uit Boekarest die begeleiding nodig hadden bij het gaan naar de bagagehal. Ik had een rolstoel nodig. Wij werden met drie andere mensen in een wagentje gezet die voor transit naar verschillende gates moesten. Dit had voorrang met het gevolg dat we heel Schiphol werden rondgereden en na meer dan een uur in de bagagehal kwamen met als gevolg dat de bagage verwijderd was, weer wachten op de opsporing van onze koffers. Wij kwamen van een kuurreis met Fontana-travel met de bedoeling opgeknapt thuis te komen, dus niet........stress en afhalers stonden meerdan een uur te wachten, taxi vertrokken enz.. Volgens mij moet men twee transporten organiseren, apart voor de bagagehal en voor de transitpassagiers. Al met al een hele slechte beurt van de Schiphol Service
Re: Begeleiding mindervaliden op Schiphol laat te wensen over
Vervelende ervaring. Ik vermoed dat men het met beperkte middelen zo goed mogelijk probeert te doen.vanderchijs schreef:Het is nu al voor de derde keer dat de begeleiding na aankomst op Schiphol te wensen overlaat. Deze keer kwamen we met drie mensen aan uit Boekarest die begeleiding nodig hadden bij het gaan naar de bagagehal. Ik had een rolstoel nodig. Wij werden met drie andere mensen in een wagentje gezet die voor transit naar verschillende gates moesten. Dit had voorrang met het gevolg dat we heel Schiphol werden rondgereden en na meer dan een uur in de bagagehal kwamen met als gevolg dat de bagage verwijderd was, weer wachten op de opsporing van onze koffers. Wij kwamen van een kuurreis met Fontana-travel met de bedoeling opgeknapt thuis te komen, dus niet........stress en afhalers stonden meerdan een uur te wachten, taxi vertrokken enz.. Volgens mij moet men twee transporten organiseren, apart voor de bagagehal en voor de transitpassagiers. Al met al een hele slechte beurt van de Schiphol Service
Is die extra begeleiding gratis, of betaal je daar ook nog extra voor? Ik zie hier alleen gratis assistentie.
Om te voorkomen dat mensen toestel missen of toestel moet wachten gaan vertrekkende voor!
En U is retourtje... dus mag iets trager , en als bagage er snel af gaat.....
Vooral tijdens vakantie is het vertragen en drukte en waar wil je mensen vandaan halen?
Gezonde familie of medepassagier bij uitstappen vragen werkte beter, gaan naar zelfde douane en bagage banden!
Voor terug is dit heel normaal en ik heb ook iemand naar bagage geduwd, netjes vragen en voor mijn geen enkel probleem!
Wel moet je er voor zorgen voorin te zitten zodat er voldoende mensen achter je aan komen.. en je niet de laatste bent!
En U is retourtje... dus mag iets trager , en als bagage er snel af gaat.....
Vooral tijdens vakantie is het vertragen en drukte en waar wil je mensen vandaan halen?
Gezonde familie of medepassagier bij uitstappen vragen werkte beter, gaan naar zelfde douane en bagage banden!
Voor terug is dit heel normaal en ik heb ook iemand naar bagage geduwd, netjes vragen en voor mijn geen enkel probleem!
Wel moet je er voor zorgen voorin te zitten zodat er voldoende mensen achter je aan komen.. en je niet de laatste bent!
Ik heb dat 1 keer meegemaakt bij Ryan air een mede passagier is invalide en die had assistentie bijgeboekt ik heb haar het vliegtuig ingeholpen en bij het uitstappen stond er een busje met het logo van Ryan air op de tarmac bij het vliegtuig die bracht ons (ze gaf aan dat ik bij haar hoorde) naar de bagagehal waar iemand met een rolstoel klaar stond (deze beste man was wel van schiphol) en die bracht ons naar de band waar onze koffers aankwamen.
Maar zoals al was gevraagd heeft u hier extra voor moeten betalen?
Maar zoals al was gevraagd heeft u hier extra voor moeten betalen?
-
Even ter verdediging van Schiphol (met het risico dat ik beschuldigd wordt dat ik daar zou werken): als je ziet hoeveel moeite ze af en toe moeten doen om met die wagentjes door het publiek heen te rijden omdat veel mensen niet aan de kant willen gaan of geeneens doorhebben dat er een karretje langs wil, kan het inderdaad wel eens heel lang duren om een afstand af te leggen, zeker als je ook nog eens van een verre gate af komt. Plus dat Schiphol overbelast is (bekend gegeven). Je kunt niet onbeperkt blijven opschallen qua services. Dat kunnen we overigens simpel oplossen door vliegen voor een appel-en-een-ei af te schaffen en de tarieven weer op ouderwets niveau te brengen al vrees ik dat zoiets ook weer voor veel klachten gaat zorgen.