LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Besodemieterd door Cheaptickets.nl
Besodemieterd door Cheaptickets.nl
Goedendag mensen,
Eind december 2014, had ik mijn vlucht geboekt naar Canada voor een maand, met iDeal betaald.
5 januari werd er een liesbreuk bij me geconstateerd, in het ziekenhuis werd ik op de wachtlijst gezet voor de operatie.
Vandaag vrijdag 6 februari kreeg ik te horen dat ze plek voor me hadden, en dat ik geholpen kan worden op 10 februari. Daarna had ik contact opgenomen met cheaptickets om te annuleren, ik kreeg een vrouw aan de lijn. Uit het gesprek met haar blijkt dat ik geen restitutie kan ontvangen. Toen wilde ik het verplaatsen naar een andere maand, maand oktober. Maar ze zei dat het niet kon, en dat ik het 3 maanden later kan boeken dus vanaf maart tot juni alleen, terwijl je gewoon online kan boeken door heel het jaar vanaf nu.
Toen had ik ook de reden verteld waarom ik niet kon, door mijn liesbreuk en de operatie. En ze zei meteen dat ze het zou annuleren en een bevestiging naar me zal sturen en dat ik het zelf ook moet bevestigen. Kreeg mijn mail binnen, en er staat geen eens hoe ik dit moet gaan versieren ook staat er bij vermeld dat ik geen restitutie ontvangt.
Ik ben hier zo pissig om, je kan me er zo boos om maken. Ikzelf vind dat je gewoon recht moet hebben op je restitutie als je een ziekenhuisopname krijgt, of als een familielid dat krijgt of wanneer er iemand komt te overlijden etc etc. Het interesseer hun gewoon niet!
Eind december 2014, had ik mijn vlucht geboekt naar Canada voor een maand, met iDeal betaald.
5 januari werd er een liesbreuk bij me geconstateerd, in het ziekenhuis werd ik op de wachtlijst gezet voor de operatie.
Vandaag vrijdag 6 februari kreeg ik te horen dat ze plek voor me hadden, en dat ik geholpen kan worden op 10 februari. Daarna had ik contact opgenomen met cheaptickets om te annuleren, ik kreeg een vrouw aan de lijn. Uit het gesprek met haar blijkt dat ik geen restitutie kan ontvangen. Toen wilde ik het verplaatsen naar een andere maand, maand oktober. Maar ze zei dat het niet kon, en dat ik het 3 maanden later kan boeken dus vanaf maart tot juni alleen, terwijl je gewoon online kan boeken door heel het jaar vanaf nu.
Toen had ik ook de reden verteld waarom ik niet kon, door mijn liesbreuk en de operatie. En ze zei meteen dat ze het zou annuleren en een bevestiging naar me zal sturen en dat ik het zelf ook moet bevestigen. Kreeg mijn mail binnen, en er staat geen eens hoe ik dit moet gaan versieren ook staat er bij vermeld dat ik geen restitutie ontvangt.
Ik ben hier zo pissig om, je kan me er zo boos om maken. Ikzelf vind dat je gewoon recht moet hebben op je restitutie als je een ziekenhuisopname krijgt, of als een familielid dat krijgt of wanneer er iemand komt te overlijden etc etc. Het interesseer hun gewoon niet!
Laatst gewijzigd door Radar op 07 feb 2015 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic
Reden: deel bericht verwijderd. Reden: off-topic
Re: Besodemieterd door Cheaptickets.nl
Heb je geen annuleringsverzekering? Dan zou ik nergens op rekenen.
Als je pissig en boos bent, moet je dat vooral op jezelf zijn omdat je geen annuleringsverzekering hebt afgesloten. Daar zijn die dingen namelijk voor.
Waarom zouden annuleringsverzekeringen nou bestaan? Wat een do...
Waarom denkt u de aansprakelijkheid voor uw eigen sores bij Cheaptickets te kunnen leggen? Vreemde gedachte. Overigens dekt uw kop de lading niet; Cheaptickets heeft zeker niemand besodemieterd, u hebt zelf een aankoop gedaan zonder de consequenties daarvan te kennen!
toen het ticket geboekt werd, had je toen al klachten van je liesbreuk?
overigens is het buiten het nemen van een anuleringsverzekering ook een keus om het goedkoopste ticket te nemen, als je een iets duurder ticket neemt dan kan je de vluchten gewoon aanpassen ( al dan niet tegen een vergoeding)
overigens is het buiten het nemen van een anuleringsverzekering ook een keus om het goedkoopste ticket te nemen, als je een iets duurder ticket neemt dan kan je de vluchten gewoon aanpassen ( al dan niet tegen een vergoeding)
dubbel gepost
Laatst gewijzigd door henk51 op 08 feb 2015 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
TS schreef:
gr Henk
U vind dit en u vind dat,voor dit soort oplossingen is een annuleringsverzekering in het leven geroepen u kon hem direct bij boeken afsluiten maar ja u vond dat niet nodig.U wilde zo goedkoop mogelijk,is nu achteraf duurkoop gebleken. U bent niet besodemieterd door Cheaptickets maar slachtoffer van uw eigen zuinigheid.Ik ben hier zo pissig om, je kan me er zo boos om maken. Ikzelf vind dat je gewoon recht moet hebben op je restitutie als je een ziekenhuisopname krijgt, of als een familielid dat krijgt of wanneer er iemand komt te overlijden etc etc. Het interesseer hun gewoon niet!
gr Henk
Dat is het nadeel van die goedkope reizen tegenwoordig: ook domme mensen kunnen het zich veroorloven en storten zich als een kip zonder kop in allerlei avonturen.
Fijn dat we nu weten wat u vindt. Dan gaan we nu weer met z'n allen terug naar de realiteit. Volgende keer maar even verzekeringetje afsluiten en niet zo'n bezopen onderwerp op Tros Radar plaatsen.Maik# schreef:GIkzelf vind dat je gewoon recht moet hebben op je restitutie als je een ziekenhuisopname krijgt, of als een familielid dat krijgt of wanneer er iemand komt te overlijden etc etc.
daarmee ga je er dus meteen vanuit dat "domme" mensen ook slecht betaald werk doen?GJvdZ schreef:Dat is het nadeel van die goedkope reizen tegenwoordig: ook domme mensen kunnen het zich veroorloven en storten zich als een kip zonder kop in allerlei avonturen.
-
Wat ik me al jaren afvraag is hoe en waarom men blijft boeken met zoekmachines als cheaptickets, skyscanner en wat er nog meer niet bestaat, de zoekresultaten van je gewenste vluchten geven altijd een lagere prijs aan dan er op de boekingssite van de luchtmaatschappij kan worden gevonden. Ik heb geen idee wat voor bijkomende kosten er nog volgen, maar is het dit nou echt waard om voor twee tientjes via zo'n cheaptickets te boeken? Bij het afzoeken naar een goedkoper vliegbiljet kun je toch gewoon bij de luchtmaatschappij boeken? Je hebt dan in het allerergste geval nog een koopovereenkomst en niets met de kleine letters van cheaptickets te maken. Ik zou zoiets dan ook nooit doen en als ik niet mee kan met een vlucht via Lufthansa naar Osaka ter illustratie, dan is het gewoon pech gehad.
Het moet toch mogelijk zijn om die vlucht van de hand te doen aan iemand die wel kan gaan met bijkomende naamwijzingingskosten?
Het moet toch mogelijk zijn om die vlucht van de hand te doen aan iemand die wel kan gaan met bijkomende naamwijzingingskosten?
Reden om via zo'n site te boeken is omdat je van tevoren niet weet welke maatschappijen er naar je bestemming vliegen, welke er plek hebben en welke er de voordeligste tickets nog hebben. Als je 10 of 20 maatschappijen moet afspeuren (en dan misschien nog de juiste maatschappijen over het hoofd ziet), dan word je daar niet vrolijk van.
Daarom laat ik deze ticketverkoopsites het zoekwerk voor mij doen en dan kijk ik vervolgens bij de airline zelf. Die bieden hetzelfde vaak ook aan.kweenie schreef:Reden om via zo'n site te boeken is omdat je van tevoren niet weet welke maatschappijen er naar je bestemming vliegen, welke er plek hebben en welke er de voordeligste tickets nog hebben. Als je 10 of 20 maatschappijen moet afspeuren (en dan misschien nog de juiste maatschappijen over het hoofd ziet), dan word je daar niet vrolijk van.
Inderdaad, je krijgt gewoon waarvoor je betaalt. Als je de mogelijkheid tot flexibiliteit wilt hebben, zal je hiervoor gewoon meer moeten bepalen. Duidelijk een gevalletje van penny wise, pound foolishMichielFRL schreef: Dan moet je een duurdere boekingsklasse boeken welke wel flexibiliteit geeft.
Honderden euro's (en misschien wel meer) en een klein beetje tijd investeren is te vermoeiend? Tsja....kweenie schreef:Reden om via zo'n site te boeken is omdat je van tevoren niet weet welke maatschappijen er naar je bestemming vliegen, welke er plek hebben en welke er de voordeligste tickets nog hebben. Als je 10 of 20 maatschappijen moet afspeuren (en dan misschien nog de juiste maatschappijen over het hoofd ziet), dan word je daar niet vrolijk van.
Sites als cheaptickets zijn inderdaad prima om de voor jou juiste vlucht te vinden. Als je die dan gevonden hebt, daarna gewoon lekker via de airline zelf boekenGJvdZ schreef:Honderden euro's (en misschien wel meer) en een klein beetje tijd investeren is te vermoeiend? Tsja....kweenie schreef:Reden om via zo'n site te boeken is omdat je van tevoren niet weet welke maatschappijen er naar je bestemming vliegen, welke er plek hebben en welke er de voordeligste tickets nog hebben. Als je 10 of 20 maatschappijen moet afspeuren (en dan misschien nog de juiste maatschappijen over het hoofd ziet), dan word je daar niet vrolijk van.
Hoe moet je erachter komen welke luchtvaartmaatschappijen er allemaal op jouw bestemming vliegen? Zou je al die honderden maatschappijen een voor een langs moeten lopen? Dan ben je dagen bezig. Dan ben ik toch blij dat er organisaties zijn die dat al voor je uitzoeken.GJvdZ schreef:Honderden euro's (en misschien wel meer) en een klein beetje tijd investeren is te vermoeiend? Tsja....kweenie schreef:Reden om via zo'n site te boeken is omdat je van tevoren niet weet welke maatschappijen er naar je bestemming vliegen, welke er plek hebben en welke er de voordeligste tickets nog hebben. Als je 10 of 20 maatschappijen moet afspeuren (en dan misschien nog de juiste maatschappijen over het hoofd ziet), dan word je daar niet vrolijk van.
-
Tja, met die basic plus of premium boekingsklasses verdubbelt de prijs bijna!! Daarnaast zie ik geregeld dat maatschappijen als thy en emirates gevonden worden als goedkoopste vluchten naar bv japan en korea. Dan ben je wel wat goedkoper uit, maar heb je een overstap helemaal in Istanboel en duurt het een paar uur extra omdat het een veel langere route is dan via scandinavie of rechtstreeks.
Flexibele tickets zijn inderdaad vaak heel veel duurder. Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat mensen die daar bewust voor kiezen, ook relatief vaak van die flexibiliteit gebruik maken. En dat er dus vaak op een laat moment pas voor een andere vlucht wordt gekozen (of helemaal niet meer wordt gevlogen ), zodat het vliegtuig met een extra lege stoel vliegt.
Wat betreft de keuze voor de route, dat is een keuze die je zelf kunt maken. Je kunt je selectie dan maken op grond van bijvoorbeeld het aantal stops of een maximale reistijd. En vaak zal die keuze ook afhangen van de extra kosten of besparing. Waarschijnlijk zal een student best een halve dag langer over de reis willen doen, als daarmee wat geld wordt bespaard, terwijl een zakenreiziger misschien juist een paar honderd euro over heeft voor een rechtstreekse vlucht. Het is juist handig van zulke sites dat je daar zelf keus in kunt maken. In plaats van dat er voor jou wordt bepaald wat jij moet willen.
Maar dit heeft allemaal weinig meer te maken met de kritiek van TS op cheaptickets. De situatie van TS zou niet anders zijn geweest als er rechtstreeks zou zijn geboekt. Ook dan zou er, bij de zelfde klasse, geen restitutie zijn geweest als geannuleerd zou worden. Dat annuleren is m.i. vooral van belang om bij de annuleringsverzekering te kunnen declareren. In die zin is het kunnen annuleren zonder restitutie dus geen wassen neus.
Wat betreft de keuze voor de route, dat is een keuze die je zelf kunt maken. Je kunt je selectie dan maken op grond van bijvoorbeeld het aantal stops of een maximale reistijd. En vaak zal die keuze ook afhangen van de extra kosten of besparing. Waarschijnlijk zal een student best een halve dag langer over de reis willen doen, als daarmee wat geld wordt bespaard, terwijl een zakenreiziger misschien juist een paar honderd euro over heeft voor een rechtstreekse vlucht. Het is juist handig van zulke sites dat je daar zelf keus in kunt maken. In plaats van dat er voor jou wordt bepaald wat jij moet willen.
Maar dit heeft allemaal weinig meer te maken met de kritiek van TS op cheaptickets. De situatie van TS zou niet anders zijn geweest als er rechtstreeks zou zijn geboekt. Ook dan zou er, bij de zelfde klasse, geen restitutie zijn geweest als geannuleerd zou worden. Dat annuleren is m.i. vooral van belang om bij de annuleringsverzekering te kunnen declareren. In die zin is het kunnen annuleren zonder restitutie dus geen wassen neus.