Ik heb een vraag,
Op het internet was ik aan het zoeken naar een voordelige manier om naar Engeland te komen met mijn gezin.
Zo kwam ik terecht bij een site genaamd Overtocht.nl
Dat was op zich wel handig want deze site presteerde zich als een prijs en vergelijk site.
Zo kon ik zien dat PO ferries volgens deze site de goedkoopste was.
Ik ging zo ver door in op deze site dat ik in principe boekte.
Ik zou alleen nog een formulier thuis krijgen ter ondertekening.
Intussen belde ik met PO zelf want ik kreeg een beetje een raar gevoel over deze site, waarom weet ik niet.
Daar bleek al gauw dat ik gewoon belazerd was.
Overtocht.nl bleek gewoon een soort reisbureau te zijn en rekenende adm kosten zonder dat ze dit ergens aangaven van ruim 50 euro!
Na overleg met PO boekte ik dus bij hun dezelfde overtocht voor bijna 100,- goedkoper!
Maar je snapt Overtocht.nl nam hier geen genoegen mee en na een hoogst onaangenaam gesprek aan de telefoon werd mij verteld dat ik verplicht was tot het betalen van annuleringskosten!
Er was echter niets te annuleren want ik had niks geboekt!
Ik had namelijk nog nergens voor getekend!
Na twee aanmaningen is er nu een inkassobureau ingeschakeld.
Ik vraag me dus af of ze dit zomaar mogen doen?
Wie heeft hier ervaringen mee.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boeken internet overtocht.nl
Re: boeken internet overtocht.nl
U had een mondelinge principe overeenkomst voor een afgesproken prijs???
Wanneer er sprake is van verborgen kosten (zoals die niet genoemde exorbitante 50 euro administratiekosten) mag u de overeenkomst op die grond nietig verklaren. De voorwaarden zijn namelijk eenzijdig gewijzigd.
Advies: Niet betalen, laat maar voor de rechter komen (doen ze toch niet in dit geval). kat in de zak inschakelen is ook een leuk alternatief.
Wanneer er sprake is van verborgen kosten (zoals die niet genoemde exorbitante 50 euro administratiekosten) mag u de overeenkomst op die grond nietig verklaren. De voorwaarden zijn namelijk eenzijdig gewijzigd.
Advies: Niet betalen, laat maar voor de rechter komen (doen ze toch niet in dit geval). kat in de zak inschakelen is ook een leuk alternatief.
Re: boeken internet overtocht.nl
ook hier weer blijkt dat via internet boeken niet altijd goedkoop is - als u gewoon naar een reisbureau op de hoek van de straat was gegaan, was het voor u duidelijker geweest - een boeking via internet schijnt tegenwoordig wel als definitieve boeking te gelden voor de rechter, ook als u niet getekend heeft.