Wij hebben een 5-tal tickets geboekt bij Eva-air omdat ze veel reclame hebben gemaakt over hun nieuwe toestel, een 777 met eigen video on-demand en video spelletjes aan boord.
Omdat we met kinderen een lange vlucht naar Azie moeten maken hebben wij op basis van deze gegevens voor Eva air gekozen. Wij hebben zelfs op onze laatste vlucht, afgelopen december, nog gekeken hoe deze classe eruit ziet. Nu laat Eva 4 maanden voor vertrek weten niet met dit nieuwe, maar met een oude boeing 747 te gaan vliegen. Hierin zitten niet de on-demand video film en game schermen.
Nu hebben we Eva uitgekozen om de service die ze beloofden te bieden, en vervolgens blijkt dit dus niet het geval te zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boeking gemaakt om video systeem
-
Re: boeking gemaakt om video systeem
Kan dit zomaar?
Immers wij hebben deze vlucht uitgezocht om het video systeem in de economy class. Eva heeft hier in de tijd dat wij hebben geboekt (december 2008) enorm veel reclame voor gemaakt, en vervolgens laten ze na 3 maanden (4 maanden voor vertrek) weer een oud toestel op die route vliegen.
Immers wij hebben deze vlucht uitgezocht om het video systeem in de economy class. Eva heeft hier in de tijd dat wij hebben geboekt (december 2008) enorm veel reclame voor gemaakt, en vervolgens laten ze na 3 maanden (4 maanden voor vertrek) weer een oud toestel op die route vliegen.
Lullig maar waar. Het kan gewoon en ik vind er persoonlijk ook niks raars aan. Toestellen worden all the time gewijzigd. Je boekt als passagier namelijk geen stoel op een bepaald type kist, maar in een bepaalde klasse. Economy in dit specifieke geval....Dus Eva Air valt niks te verwijten, hoogstens een ijverige marketing afdeling.
Daarnaast is het ook nog zeer goed mogelijk dat de vlucht uiteindelijk alsnog met een tripple of zelfs een A330 wordt uitgevoerd omdat de geplande 747 natuurlijk altijd stuk kan gaan, vliegtuigtypes zijn altijd altijd altijd onder voorbehoud.
Daarnaast is het ook nog zeer goed mogelijk dat de vlucht uiteindelijk alsnog met een tripple of zelfs een A330 wordt uitgevoerd omdat de geplande 747 natuurlijk altijd stuk kan gaan, vliegtuigtypes zijn altijd altijd altijd onder voorbehoud.
-
Dank voor dit antwoord. Ik ging er altijd vanuit dat als ik iets boek en betaal, dat ik dat dan ook krijg. Dat was tot vandaag nl. ook altijd het geval bij Eva-air. Ik vind dit klant onvriendelijk, ik ben al jaren frequent flyer en was tot vandaag erg tevreden, maar dit valt me van Eva-air erg tegen. Ik denk erover na om in de toekomst niet meteen weer voor Eva te kiezen.
ik moet uw zeggen ik ben 5 keer wezen vliegen met evaair waar onder de 747-400e hier hebben ze er 4 van 3 van deze kisten zijn niet ouder dan 11 jaar ik kan uw zeggen ik heb toen in evercreen de lux gezeten daar heeft men wel dit in de stoelen ziten
maar eva air kan de toesten er uit hallen en inderdaat de 747 weer inzeten hier kan men niets aan doen
uw kunt ook even kijken op www.evaair.com daar kunt uw zien met welke kist uw vliegt
maar eva air kan de toesten er uit hallen en inderdaat de 747 weer inzeten hier kan men niets aan doen
uw kunt ook even kijken op www.evaair.com daar kunt uw zien met welke kist uw vliegt
-
Dat is nu net het probleem, ik vlieg al ongeveer 9 jaar lang, 2 keer per jaar, met Eva naar Azie. Meestal in de Evergreen classe. Zo ook de laatste keer dat we samen met onze kinderen vlogen, omdat ze daar dus schermen hebben.
Afgelopen najaar 2008 heeft Eva-air veel reclame gemaakt voor het nieuwe toestel die ze gingen vliegen op deze route. Ook hier zou nu in de economy een eigen scherm zitten. Wij boekten dus op basis van deze gegevens. Anders hadden we wel evergreen geboekt, of, als we perse economy wilden vliegen, een andere goedkopere maatschappij die economy aanbied tegen een veel lager tarief. Nu krijgen we voor vertrek te horen dat er een ander toestel gaat vliegen, zonder schermen.
Maar wij hebben heel bewust Eva-economy gekozen voor de schermen, en economy geboekt, anders hadden we wel weer evergreen-classe gevlogen, omdat ze daar wel schermen hebben.
Ik weet dat ze altijd met de combi (747) hebben gevlogen, ik weet ook hoe deze toestellen eruit zien, omdat ik daar al 9 jaar mee gevlogen heb. Afgelopen december was het nieuwe toestel (777) net nieuw op de route, en hebben we op die vlucht zelfs nog gekeken in de economy hoe dat er uit zag. Op basis daarvan onze boeking gemaakt.
Afgelopen najaar 2008 heeft Eva-air veel reclame gemaakt voor het nieuwe toestel die ze gingen vliegen op deze route. Ook hier zou nu in de economy een eigen scherm zitten. Wij boekten dus op basis van deze gegevens. Anders hadden we wel evergreen geboekt, of, als we perse economy wilden vliegen, een andere goedkopere maatschappij die economy aanbied tegen een veel lager tarief. Nu krijgen we voor vertrek te horen dat er een ander toestel gaat vliegen, zonder schermen.
Maar wij hebben heel bewust Eva-economy gekozen voor de schermen, en economy geboekt, anders hadden we wel weer evergreen-classe gevlogen, omdat ze daar wel schermen hebben.
Ik weet dat ze altijd met de combi (747) hebben gevlogen, ik weet ook hoe deze toestellen eruit zien, omdat ik daar al 9 jaar mee gevlogen heb. Afgelopen december was het nieuwe toestel (777) net nieuw op de route, en hebben we op die vlucht zelfs nog gekeken in de economy hoe dat er uit zag. Op basis daarvan onze boeking gemaakt.