LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boeking via Internet Neckermann

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

boeking via Internet Neckermann

Ongelezen bericht door Gast »

Onvoorstelbaar, ik kreeg gisteren opeens een bevestiging van een reis in mijn brievenbus. Ik zou op 11 april op internet een 5 daagse reis naar Tenerife geboekt hebben, vertrek 12 april. Inmiddels is er ook al ongeveer 950 Euro van mijn rekeningnummer geïncasseerd!!
IK WEET VAN NIKS. Blijkbaar kan iedereen zomaar een reis boeken wanneer hij mijn gegevens heeft. Hoe komt diegene aan mijn rekeningnummer?
Ik heb gelijk Neckermann gebeld en deze beweren dat ik een email heb ontvangen met de bevestiging van de boeking. Dus niet!
Ze adviseerden mij aangifte te doen en dan dit proces verbaal met de klacht aan hen te faxen. Zij zullen dan bekijken wat te doen met de kosten..... Ik ga dit zeker doen, maar ik ga maandag wel naar de bank om het geld terug te laten boeken. Neckermann heeft het over een geldige overeenkomst, maar ik dacht toch van niet! Wie kan me hier mee helpen??

Jolanda K

Re: boeking via Internet Neckermann

Ongelezen bericht door Jolanda K »

Nee , zoiets heb ik nog niet eerder meegemaakt, misschien is er een hacker aan de gang geweest? Ik denk dat de dader gauw achterhaald zal worden, er staan immers vliegtickets op zijn of haar naam. Ik hoop in ieder geval wel dat het snel opgelost wordt, succes, en hou ons op de hoogte !

Gast

Hoi Jolanda,

Het rare is: de tickets staan op naam van mij en mijn man en zelfs ons telefoonnummer is ingevuld.
Misschien heeft iemand een geintje met ons willen uithalen, maar ik ben bang dat dit een erg duur geintje wordt.
Zodra ik meer weet, zet ik het hier neer!

groetjes

merie

Ongelezen bericht door merie »

Heb je je geld wel meteen terug gehaald??? Kan binnen 30 dagen na afchrijving he...tenzij je het zelf hebt overgemaakt. Maar uit je verhaal maak ik op dat het een automatische incasso is geweest.

Gast

Merie,

Ik heb het wel gelijk laten terugboeken, alleen ik ben wel bang dat ze me nu aanmaningen gaan sturen.
Inmiddels heb ik een klachtenbrief op de bus gedaan, dus ik ben erg benieuwd...
Getver wat baal ik hiervan!

girly

Ongelezen bericht door girly »

Hoi Gast,

Het is volgens mij niet aan jou om te bewijzen dat je geen boeking hebt gedaan, maar aan Neckermann om te bewijzen dat die boeking daadwerkelijk van jou komt!

Ik zou me maar niet te druk maken, maar was er dan geen digitaal handtekening nodig of zo?

Gr. Girly

Gast

Het vreemde van dit alles, vind ik dat Neckermann in haar voorwaarden op Internet het volgende heeft staan:

Totstandkomen overeenkomst
Een overeenkomst met Neckermann Reizen door boeking via de website www.neckermann.nl komt on-line tot stand wanneer de Reiziger, nadat deze akkoord is gegaan met de voorwaarden en zijn boekinggegevens definitief heeft gemaakt, op zijn scherm een melding krijgt dat de boeking is gemaakt waarbij het Neckermann reserveringsnummer wordt getoond. De website verstuurd direct na boeking een elektronische bevestiging per e-mail naar het door de Reiziger opgegeven e-mailadres. De elektronische bevestiging wordt geacht de Reiziger te hebben bereikt wanneer deze er kennis van heeft kunnen nemen dan wel wanneer deze redelijkerwijze geacht kan worden er kennis van te hebben kunnen nemen.

Dus een emailbevestiging is voor Neckermann het aangaan van een overeenkomst??? In de situatie die de mevrouw of meneer hierboven heeft beschreven is er een reis geboekt met vertrek de volgende dag. Wanneer er dus een mail wordt verstuurd is het niet redelijkerwijze aan te nemen dat dit is gelezen, aangezien meneer of mevrouw van niks wist.
Naar mijn weten is er pas sprake van een overeenkomst wanneer in die bevestigingsmail een link zit, welke aangeklikt moet worden om de boeking te bevestigen.
Volgens mij zit Neckermann hier juridisch fout !?

Gast

Soms gebeuren er rare dingen. Neem het bericht nu van Tros Radar die hier geplaatst was :?: Waar is ie nu :?:

Wil toch graag weten als er op geantwoord is door benadeelde klant :idea:

Jolanda K

Hoe staan de zaken er nu voor, is er al weer iets nieuws te melden?

Gast

Ik heb vorige week een klachtenbrief gestuurd en uiteraard had ik het geld al terug laten boeken. Tot nu toe heb ik nog niks van Neckermann gehoord. Zodra ik iets hoor, vermeld ik het hier.

Jolanda K

En is er al nieuws te melden ?

Gast

Nog niet.

Gast

Ze kunnen kijken aan de hand van het ip wie die boeking heeft gemaakt. Die gegevens zullen in hun logs staan op de server(s).

Dat ip is gekoppeld aan iemand van een provider en zelfs als het geen vaste ip is dan nog kan een provider zien aan wie die 'geleend' was op dat tijdstip.

Het probleem is wil neckermann dit uitzoeken en wil de provider die gegevens verschaffen aan wie die ip toebehoort of toebehoorde op dat tijdstip. Vaak is een aangifte nodig, minimaal, om een provider te laten helpen in een fraudezaak.

Misschien is het een bekende die wraak op jullie wil nemen ofzo, kan ook.

Gast

PS:

Zelfs als het iemand is die van een service gebruikt zonder registratie dan nog kan via kpn de verbinding 'gevolgd' worden tot aan het huis/pand waar het vandaan is gekomen. (ook hier aangifte doen)

Natuurlijk zijn er manieren om toch zoiets te doen zonder een hete spoor achter te laten, maar veelal zijn het mensen die zich veilig wanen en denken zo iemand te irriteren.

Gesloten