Klantonvriendelijkheid bij touroperator travel24.com!
Na een boekingsaanvraag voor een vlucht gemaakt te hebben ontving ik per mail het bericht dat ik mijn creditsaldo diende op te waarderen want ze konden het gevraagde bedrag niet afboeken. Er was nog geen sprake van een boekingsbevestiging van mijn kant. Mijn creditcardmaatschappij signaleerde inderdaad dat de operator probeerde het bedrag te innen. Hierop heb ik bericht dat het hier ging om een aanvraag en dat ik verder geen gebruik meer zou maken van deze boeking ook vanwege een ontoereikend saldo. En heb ik in overleg met mijn creditcardmaatschappij besloten mijn card te blokkeren wegens ongeautoriseerde handeling. Vervolgens ontvang ik een mail dat ik binnen 24 uur zou moeten betalen en deze boekingsaanvraag zou moeten bevestigen. Nogmaals bericht dat ik mijn aanvraag zou intrekken. Vervolgens heb ik diverse aanmaningen ontvangen per mail waarop ik telkens gereageerd heb dat ik de boeking niet heb bevestigd. De touroperator bleef op zijn standpunt en sommeerde mij een bedrag van 100 euro te betalen vanwege annuleringskosten met aanmaningskosten. Kan dat zomaar? Wie heeft er ervaringen met deze touroperator?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boekingsaanvraag: vlucht betalen
Re: Boekingsaanvraag: vlucht betalen
Hoe komt het dat de touroperator over uw creditcard nummer beschikt?
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan. Ik vermoed dat u een aanbod van deze touroperator heeft aanvaard en daarbij uw creditcard nummer heb afgegeven. De site travel24.com is in het Duits geschreven dus goede kans dat Nederlands recht niet van toepassing is.
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan. Ik vermoed dat u een aanbod van deze touroperator heeft aanvaard en daarbij uw creditcard nummer heb afgegeven. De site travel24.com is in het Duits geschreven dus goede kans dat Nederlands recht niet van toepassing is.
Lijkt mij ook dat er sprake is van een overeenkomstNa een boekingsaanvraag voor een vlucht gemaakt te hebben
Helaas moet je in de reisbranche vaak verder doorklikken, om te zien wat het nu all-in kost.alfatrion schreef: Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en de aanvaarding daarvan.
Maar bij invullen CC gegevens moet er wel een lampje gaan branden...
Dan had ik al vaak een vlucht geboekt als ik een aanvraag had gedaan.Er was nog geen sprake van een boekingsbevestiging van mijn kant.
Blijkbaar niet alleen naam en adres, maar ook nog de creditkaart gegevens ingevuld.
Hoe dom kan iemand zijn, om dan de maatschappij de schuld te geven.