LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Calsedon / Onur Airlines, terugreis last minute gewijzigd

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
missstar1988

Calsedon / Onur Airlines, terugreis last minute gewijzigd

Ongelezen bericht door missstar1988 »

Ik post dit topic eigenlijk namens mijn vader en ik hoop dat ik via deze weg misschien wat wijzer kan worden en zo mijn vader (en zijn vriendin) kan helpen.

We zijn 12 dagen op vakantie geweest naar Turkije. Deze vakantie is geboekt bij Calsedon (incl. vlucht) en de heen- én terugreis vlogen we met Onur Airlines.
De heenreis ging alles goed en omdat op de tickets ook de tijden van de terugreis stonden hebben mijn vader, zijn vriendin en mijn broertje een passende vliegreis door naar Engeland geboekt (ze wonen daar). Dus ze zouden de terugreis naar Nederland vliegen en 3 uur later door naar Engeland.

Nu kregen we de dag voor vertrek op vakantie door dat de vliegtijden van de terugreis gewijzigd waren. Van middernacht naar de volgende middag. Hierdoor zouden mijn vader, zijn vriendin en mijn broertje hun vlucht naar Engeland missen en daarom moesten ze nieuwe tickets boeken. Hierdoor zijn ze 600 euro extra kwijt, wat natuurlijk erg veel geld is. Helemaal als je net een dure vakantie achter de rug hebt.
Op het vliegveld in Turkije hebben we bij Onur Airlines geïnformeerd en die zeiden dat ze de vliegtijden al een maand terug gewijzigd hadden en zeggen dus dat het de schuld is van Calsedon. Omdat mijn vader etc. weinig tijd hadden konden ze in Nederland op het vliegveld niet meer naar de balie van Calsedon gaan, maar wel heeft mijn vader ze een brief geschreven. Het zal dus nog wel even duren voor daar een reactie op komt.

Nu vroeg ik mij af of er een kans is dat hun het geld van de ongebruikte tickets terug kunnen krijgen.
De vlucht van Nederland naar Engeland is trouwens via KLM gegaan.

In ieder geval alvast bedankt voor reacties!

sprookje

Re: Calsedon / Onur Airlines, terugreis last minute gewijzigd

Ongelezen bericht door sprookje »

De heen en terugreis kan bij een pakketreis altijd vroeger of later dan aangegeven.Hier kan je niets tegen doen.Je vader had beter nog een nachtje in Nederland gebleven.

missstar1988

sprookje schreef:De heen en terugreis kan bij een pakketreis altijd vroeger of later dan aangegeven.Hier kan je niets tegen doen.Je vader had beter nog een nachtje in Nederland gebleven.
Maar de vluchttijden waren al bekend, die stonden al op de tickets. Mag een organisatie dan zomaar op de dag voor vertrek nog met nieuwe vluchttijden komen?

En mijn vader had door de nieuwe tijden sowieso de geboekte vlucht van Nederland naar Engeland gemist, dus wat zou hij eraan gehad hebben om nog een nachtje in Nederland te verblijven? De nieuwe vertrektijd was juist later dan de tijd die op het ticket stond.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

nee hier is niets aan te doen zij kunnen en mogen de tijden veranderen zij krijgen 24 uur van te voren dit gebeurt veel met turkse toestelen het reisburo staat hier los van de tijden kunnen 24 uur van te voren veranderen

missstar1988

jolanda77 schreef:nee hier is niets aan te doen zij kunnen en mogen de tijden veranderen zij krijgen 24 uur van te voren dit gebeurt veel met turkse toestelen het reisburo staat hier los van de tijden kunnen 24 uur van te voren veranderen
Maar de Turkse vliegmaatschappij, Onur Airlines, beweert juist dat de tijd van de terugreis al een maand terug gewijzigd was. En dat Calsedon, de reisorganisatie, het pas zo laat heeft doorgegeven terwijl ze het blijkbaar al veel eerder wisten. Als dat zo is, dan had Calsedon het veel eerder kunnen doorgeven.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

dit is echt onzin een reisburo maakt de vliegtijden niet dat doet onur meestal doen ze het dan nat het toestel vol zit zo gaat dat corendon heeft er ook een handje van om de tijden om te gooien dat is de noormaalste zaak daar in turky

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Je zou altijd eens kunnen informeren bij Consuwijzer of juridisch loket.

Was die vlucht naar Engeland apart geboekt of als onderdeel van de totale reis?
Indien deze apart/los is geboekt, acht ik de kans om een tegemoetkoming te krijgen uiterst klein.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

wouters-w schreef:
Je zou altijd eens kunnen informeren bij Consuwijzer of juridisch loket.
Je lijkt Maxiem wel met steeds herhalen van herhalingen :idea:
Tja als keer op keer een zelfde soort vraag gesteld wordt. :mrgreen:
Het was in dit topic nog niet aangehaald dus geen herhaling van herhaling en waar is je punt waar TS iets aan heeft?

Ik denk dat TS meer heeft aan cq aanneemt van een gemotiveerd antwoord van een van dergelijke partijen dan een antwoord hier.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ik denk dat ja al eerst coredon een mail moet schrijven en kijken wat hun antwoord is,want an heb je het zwart op wit dat de vlucht een mnd geleden al veranderd was zonder dat jullie het wisten...
als dat zo is...dan zijn zei schuldig aan het feit dat je vader zijn volgende vlucht niet kon halen...
dit kan lang gaan duren...maar een lange adem hebben isbelangrijk...
deze doorvlucht zal niet bij de pakketreis gezeten hebben denk ik?los geboekt neem ik aan?

succe hoop dat we horen hoe het afloopt..

@wouter w

heb jij een passende oplossing dan ipv van mensen als maxiem en emmy af te katten die proberen mensen nog te helpen ipv af te kraken....

sprookje

Natuurlijk heel vervelend en wie is altijd de dupe van,juist de toerist.Nu is het zo dat je op vakantie altijd de terugvlucht tijden goed in het oog moet houden de laaste dag omdat die zomaar kunnen wijzigen.Onur Airlines kan beweren wat ze willen,zij hebben de vluchttijden veranderd en zij hebben de tickets uitgegeven niet de touroperator.Heel jammer voor je vader maar ik denk dat zijn centen weg zijn.

missstar1988

Het gaat hier om de organisatie Calsedon en niet Corendon, niet dat dat qua verhaal veel uitmaakt..

De vlucht van Nederland naar Engeland was inderdaad los geboekt.

Dan wordt het denk ik toch afwachten wat mijn vader voor bericht terug gaat krijgen.

Wij hebben sowieso nog nooit meegemaakt dat vluchttijden plots veranderen, dus hier hebben we ook niet aan gedacht. Helemaal niet dat het zelfs een halve dag verzet kon worden. Natuurlijk wel een les voor de volgende keer, maar toch vind ik dit gewoon niet netjes. Hoe 'normaal' het misschien ook mag zijn als je naar Turkije op vakantie gaat.

sprookje

Hoe 'normaal' het misschien ook mag zijn als je naar Turkije op vakantie gaat.
Niet alleen in Turkije hoor,vluchttijden kunnen altijd veranderen bij een chartervlucht,het forum staat er vol van.
De enige manier om dat te voorkomen is een lijnvlucht boeken.En laat je vader nu net een lijnvlucht naar Engeland geboekt hebben.
Natuurlijk begrijp ik dat dit heel vervelend is voor jullie,niemand is graag zijn geld kwijt.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

oeps sorry had toch coredon gelezen,sorry...
vergeet mijn verhaal!!!!

ja ik sluit me bij sprookje aan...
nou ja je kan niet alles weten en idd en les voor de volgende keer..

maar we hebben nu meegemaakt dat zelfs lijnvluchten kunnen uitvallen hoor!
mijn man is weg voor het werk en kreeg vlak voor hij weg ging een canceling..
naar een ver land...met lijnvlucht...deze viel uit en werd omgezet naar ander tijdstip,dat is het voor het eerst dat ik dat meemaak met een lijnvlucht..

Gesloten