LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corendon

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Cornelis1941

Corendon

Ongelezen bericht door Cornelis1941 »

Helaas is onze zorg over betrouwbaarheid van Corendon bevestigd in negatieve reiservaring. Vluchten werden bij herhaling in ongunstiger tijden veranderd zonder fatsoenlijke informaties tevoren en ter plekke. Zelfs bij annulering van vluchten zowel op heen- als terugreis. Door geheimzinnigheid aan boord tijdens wachten op vertrek werd emotie gevoed die bijna leidde tot uitzetting van pasagier, die terecht zijn woede op onfatsoenlijke behandeling uitte. Keer op keer werden vluchten uitgesteld en moesten we na inchecken weer uitchecken, terug naar ander hotel voor enkele uren en vliegtuig in en uit. Zal verdere details besparen, andere ervaringen die hiervoor zijn beschreven zijn duidelijk genoeg. Mij resteert waarschuwinmg: :cry: :cry: FLYING IS CRYING WITH CORENDON. :cry: :cry:

Henri42

Re: Corendon

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ron toch fijn voor jou dat je de waarheid denkt gevonden te hebben :( :P :roll: :shock:

sprookje

Ongelezen bericht door sprookje »

Wij zijn net wel geintreseerd in het hele verhaal!!!

En liefst met datums erbij :!:

KrijnD

Ongelezen bericht door KrijnD »

Ik heb een reis geboekt naar Kreta.Keuze vliegmaatschappij :Martinair.
5 dagen voor de reis heb ikzelf contact opgenomen met Corendon waar de reisbescheiden bleven. Die zijn mij toen per e-mail toegezonden. De terugreis was gewijzigd naar Trans-Avia en ca 11 uur later (22.30 uur)
De heenreis werd ca 20 uur voor aanvang verzet van 7.00 naar 17.30 uur en de vliegmaatschappij werd .... Trans-Avia. Contact met Corendon. Gaf toe dat dit niet was zoals het hoorde maar verder kon er niets gewijzigd worden.
Bij aankomst in het hotel(23.30) stond er een koudeschotel met beschimmeld brood. Met veel tegenzin konden we nog iets te drinken krijgen..tegen betaling, want de AI eindigde om 23.00 uur. De kamers waren niet in orde. Geen stop in het bad, geen telefoon, geen afst.bediening voor de TV. Na klagen bij de receptie werd de badstop van onze buren bij ons in bad gestopt.De door Corendon aangeboden excursie werd niet uitgevoerd zoals die was aangeboden. Het genieten van de zee onder het genot van een kopje koffie, bleek een snelle busrit naar Chania, 2 uur winkelen en snel weer terug. De AI-formule van het hotel was bier,raki en 3 soorten frisdrank. Koffie (uit de kan) alleen van 3 tot 5. Snacks e.d. heb ik nooit gezien.Op de laatste dag stopt de AI op 12.00 uur. De koffers moesten van 12.00 tot 19.30 uur in de hal staan. Alleen tegen betaling konden we lunchen en iets drinken. Ik heb dit steeds met de hostes ter plaatse besproken. Na thuiskomst direct weer contact opgenomen met Corendon.(via e-mail)
De beantwoording door Corendon was rampzalig. De stop, zo zei men, werd er wel vaker uitgehouden. Dit om het badnemen te ontmoedigen, omdat het water toch al zo duur is!!
Omdat ik geen klachtenformulier had ingediend ging men er van uit dat de klachten waren opgelost. De hostes heeft mij hierop niet attent gemaakt en Corendon zelf bij thuiskomst na de mail dus ook niet.
Tot slot zegt Corendon dat ik gekregen heb wat ik redelijkerwijs had kunnen verwachten! Ik ga dus nooit meer met Corendon in zee. Aanbiedingen zoals ze gepubliceerd worden hoeven niet zo uitgevoerd te worden. De selectie van AI-formules is helemaal niets en tot slot moet je je nog afvragen wat je redelijkerwijs zou kunnen verwachten bij Corendon.

antalyalover

Ongelezen bericht door antalyalover »

Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten,en dan klagen;jaja

KrijnD

Voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten,en dan klagen;jaja

Zeker een medewerker van Corendon?
Als Corendon niet levert wat ze belooft dan mag je daar zeker wat van zeggen zonder dat dat afgedaan wordt als, onterecht (want dat bedoel je toch?) klagen.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

KrijnD wat heb je er dan voor betaald en hoe lang ben je er geweest?

KrijnD

Eeliane,
Jammer dat je die vraag stelt. Je moet kunnen vertrouwen op datgene wat aangeboden wordt. De prijs speelt hierbij geen enkele rol.
Bij een goedkope reis wordt minder aangeboden dan bij een wat duurdere reis. Maar de touroperator blijft verantwoordelijk voor de uitvoering m.b.t het aanbod.

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

nee nee niet mee eens, de meeste koopjes jagers zien wel degelijk van alles voor weinig. Als je niks verwacht kan t nooit tegen vallen....

KrijnD

Eeliane, waar ben je het niet mee eens?
- Moet je niet kunnen vertrouwen op datgene wat aangeboden wordt?
- Speelt de prijs bij dit vertrouwen wel een rol?
- Wordt bij een goedkopere reis niet minder aangeboden dan bij een duurdere reis?
- Is de touroperator niet verantwoordelijk voor de uitvoering van datgene wat ze zelf selecteren en aanbieden?

Of eh.. ben ik een koopjesjager en interpreteer ik (daarom?) de aanbieding niet juist?
Ik ben het wel met je eens dat, als ik niets verwacht, het ook niet tegen kan vallen. Maar Eeliane, ik denk dat ik de aanbieding wel juist heb geinterpreteerd! En wat nu dan?

Gesloten