LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] cruise gemist "alternatief geboden"
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 aug 2005 12:04
cruise gemist "alternatief geboden"
Even kort het verhaal.
Cruise en vlucht samen geboekt. (voor 4 personen)
Staking op barcelona-airport waardoor we de inscheping (in mallorca)niet hebben kunen halen.
Touroperator bied aan ons op de volgende haven in te laten schepen, mits we zelf de extra vliegtickets en hotelovernachtingen betalen (2 dagen) en er zelf voor moeten zorgen om van de luchthaven naar het hotel en de haven te komen. Echter de extra kosten voor het vliegen en het hotel kunnen we niet betalen. (dag vakantie dus) Reisverzekering met dubbele dekking bij elvia) zegt niet uit te zullen keren omdat er een alternatief geboden is.
Dit kan toch zeker niet???? (reissom 5500 euro)
Cruise en vlucht samen geboekt. (voor 4 personen)
Staking op barcelona-airport waardoor we de inscheping (in mallorca)niet hebben kunen halen.
Touroperator bied aan ons op de volgende haven in te laten schepen, mits we zelf de extra vliegtickets en hotelovernachtingen betalen (2 dagen) en er zelf voor moeten zorgen om van de luchthaven naar het hotel en de haven te komen. Echter de extra kosten voor het vliegen en het hotel kunnen we niet betalen. (dag vakantie dus) Reisverzekering met dubbele dekking bij elvia) zegt niet uit te zullen keren omdat er een alternatief geboden is.
Dit kan toch zeker niet???? (reissom 5500 euro)
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Wat bedoelt u met "reisverzekering met dubbele dekking bij elvia"?
En als u een pakketreis heeft geboekt, is de touroperator in principe verantwoordelijk om u op de plaats van bestemming te krijgen.
Echter, nu gaat het om een staking, en zal de touroperator zich beroepen op overmacht. In dat geval berekenen ze de kosten door aan de klant.
Dit lijkt me een typische zaak voor de geschillen commissie. Is de touroperator aangesloten bij de ANVR? Ik adviseer u uw klacht schriftelijk in te dienen bij de touroperator en meteen pro forma in te dienen bij de geschillen commissie (alleen mogelijk indien de touroperator is aangesloten bij de ANVR) Aan het indienen van een pro forma zaak zijn geen kosten verboden en loopt u in ieder geval niet het risico dat de touroperator het antwoord zo lang rekt dat u te laat bent. (de termijn is drie maanden, maar touroperators hebben er een handje van om de tijd te nemen)
Succes!
En als u een pakketreis heeft geboekt, is de touroperator in principe verantwoordelijk om u op de plaats van bestemming te krijgen.
Echter, nu gaat het om een staking, en zal de touroperator zich beroepen op overmacht. In dat geval berekenen ze de kosten door aan de klant.
Dit lijkt me een typische zaak voor de geschillen commissie. Is de touroperator aangesloten bij de ANVR? Ik adviseer u uw klacht schriftelijk in te dienen bij de touroperator en meteen pro forma in te dienen bij de geschillen commissie (alleen mogelijk indien de touroperator is aangesloten bij de ANVR) Aan het indienen van een pro forma zaak zijn geen kosten verboden en loopt u in ieder geval niet het risico dat de touroperator het antwoord zo lang rekt dat u te laat bent. (de termijn is drie maanden, maar touroperators hebben er een handje van om de tijd te nemen)
Succes!
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 aug 2005 12:04
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
de dubbele dekking houd oa in dat als je bv halverwege de reis ziek word je de hele reis vergoed krijgt (en niet alleen de gemiste dagen)
De touroperator id idd aangesloten bij anvr en sgr maar ik wilde eerst zelf even wat info inwinnen voor ik er een zaak van maak. (formuliertje verkeerd invullen en je bent nog verde4r van huis)
De touroperator id idd aangesloten bij anvr en sgr maar ik wilde eerst zelf even wat info inwinnen voor ik er een zaak van maak. (formuliertje verkeerd invullen en je bent nog verde4r van huis)
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Dat begrijp ik niet, want de niet genoten dagen worden doorgaans uit betaald door de annuleringsverzekering. En dan alleen als er een geldige reden voor is. Ik ben bekend van de zogenaamde luxe uitvoeringen waarbij je dus inderdaad de gehele reissom vergoed krijgt.
Maar zover ik weet doet een verzekering hier niets mee en moet het worden afgehandeld met de touroperator.
Heeft u via een reisbureau geboekt?
Maar zover ik weet doet een verzekering hier niets mee en moet het worden afgehandeld met de touroperator.
Heeft u via een reisbureau geboekt?
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 aug 2005 12:04
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
via, thomas cook en die schuiven het af naar zeetours.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Als u heeft geboekt via een reisbureau van Thomas Cook dan moeten zij voor u bemiddelen. U kunt uw klacht schriftelijk bij hen indienen en zij moeten hem dan in behandeling nemen. Als Thomas Cook dit weigert, vraag dan naar de filiaalmanager. Mocht die ook niet thuis geven, schrijf dan een interne klacht aan het hoofdkantoor. Zij horen u gewoon te helpen.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Heeft u de kleine lettertjes in uw kontrakt met zeetours gelezen??? Die staan in de gids en ook wordt daar wel eens melding gemasakt in hoeverre ze bij stakingen verantwoordelijk zijn voor uw aanwezigheid op de cruise. Niet iedereen vliegt nl naar barcelona opdezelfde dag dat u dat deed. Andere passagiers zijn misschien al in barcelona en andere nationaliteiten hebben weer andere regelingen. Zeetours verzorgd voor u de cruise en ook voor u een vlucht naar barcelona. Dag eerder overnachtingen etc alles had gekund. U had ook geen tickets bij hen hoeven bestellen namelijk. Als u maar zorgt dat u op tijd bij het schip bent. Hiermee wil ik zeggen dat zeetours misschien niet verantwoordelijk is voor uw vervoer naar het schip. Ze bieden het aan als extra service maar of u nu met de bus trein, auto of vliegtuig komt zij zijn verantwoordelijk voor uw cruise. Dat er gestaakt wordt daar kunnen zij niets mee, schip vaart uit. Kijk nog eens goed naar de voorwaarden van zeetours en in hoeverre zij verantwoordelijk zijn als u uw afvaart niet haalt. In geval van eigen vervoer helemaal niet , in uw geval is het ook eigen vervoer en is dit vervoer misschien niet gerelateerd aan de schipafvaart.Moet ergens staan, succes.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 14 aug 2005 12:04
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Het is in dit geval geen eigen vervoer, het is een paketreis van zeetours. Natuurlijk was het mogelijk geweest een dag eerder naar de haven te vertrekken )een week eerder zou natuurlijk nog veiliger zijn), maar ook dit is iets dat zeetours aan had kunnen geven bij het boeken.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
wat zegt zeetours eigenlijk over de hele situatie?
Was er eigenlijk ook vervoer geregeld van het vliegveld naar het schip?
U moet de hulp inroepen van in dit geval Thomas Cook, zij zijn de bemiddelaar tussen u en zeetours en daardoor ook dus nu in deze probleemzaak.
Was er eigenlijk ook vervoer geregeld van het vliegveld naar het schip?
U moet de hulp inroepen van in dit geval Thomas Cook, zij zijn de bemiddelaar tussen u en zeetours en daardoor ook dus nu in deze probleemzaak.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
De beslissing op welke dag je naar de haven vertrekt is toch echt je eigen verantwoording. Dat is iets waar Zeetours niet over gaat. Je neemt zelf het risico om op de zelfde dag te vliegen met een tussenstop door naar Mallorca met alle evt. gevolgen van dien.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
indien het 1 pakket is dan moet Zeetours een passende oplossing bieden, want zij hebben vervoersplicht hoe dan ook. Dus ik zou dat geld voor die extra vlucht terugclaimen bij zeetours en zij moeten dit vergoeden, is volgens de ANVR voorwaarden.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Zover ik weet, en ik geef eerlijk toe dat ik niet veel ervaring heb met zeetours, bieden zij geen pakketreizen aan. Zij verkopen cruises met als optionele mogelijkheid om een vlucht erbij te boeken. Maar dit is maatwerk, geen pakketreis. Zoals de topicstarter al aangeeft, een dag eerder vertrekken, of zelfs een week, was ook mogelijk. Er werd ook met lijndiensten gevlogen, niet met charters. Ik ben bang dat het een moeilijk verhaal wordt.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
een onmogelijk verhaal, het is verbazend te noemen hoe makkelijk reizen geboekt worden bij onbekende bedrijven, achteraf is het huilen met de pet op.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Zeetours kun je moeilijk een onbekend bedrijf noemen, het is onderdeel van TUI.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Juist en TUI staat daarom zo goed bekend.Zeetours kan ik nergens terug vinden, ook niet onder TUI
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Dan heb je toch nog niet goed gekeken Lau.
www.tui.nl en dan de link ons reisaanbod. Staat zeetours wel degelijk bij.
Graag gedaan!
www.tui.nl en dan de link ons reisaanbod. Staat zeetours wel degelijk bij.
Graag gedaan!
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Ik vind TUI altijd bijzonder prettig om mee samen te werken. Ze zijn bijzonder flexibel.
Op de volgende link kom je op de Zeecruise site uit van TUI:
http://www.tuinederland.nl/Reisaanbod/Zeetours.html
Op de volgende link kom je op de Zeecruise site uit van TUI:
http://www.tuinederland.nl/Reisaanbod/Zeetours.html
Laatst gewijzigd door Nadine op 31 jul 2006 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
Zeetours is al heel lang een zeer goed bedrijf en overgenomen door tui, ik ben ook bang dat de cruise met vlucht niet een aangeboden pakket reis is geweest maar een cruise met een heen en terugreis per vliegtuig. Transfer moet je dan meestal zelf regelen.
Naar mijn weten is bij een cruise nooit geen georganiseerde retourvlucht bij in begrepen maar idd er wordt vervoer aangeboden. In dit geval is zeetours niet aansprakelijk voor de gemiste opstap op het schip/ Zou trouwens wel te gek worden als ze voor iedereen aansprakelijk zouden zijn die aan boord zou stappen. Maar goed misschien geldt hier een andere regel en is er iets te regelen.
Naar mijn weten is bij een cruise nooit geen georganiseerde retourvlucht bij in begrepen maar idd er wordt vervoer aangeboden. In dit geval is zeetours niet aansprakelijk voor de gemiste opstap op het schip/ Zou trouwens wel te gek worden als ze voor iedereen aansprakelijk zouden zijn die aan boord zou stappen. Maar goed misschien geldt hier een andere regel en is er iets te regelen.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
vreemd je boekt bij een bedrijf a la Zeetours,jebetaalt je tickets en je mot daarna je transfers etc regelen, klinkt niet erg klantvriendelijk, berbaast me niets bij TUI en cs.
Re: cruise gemist "alternatief geboden"
je kan ook een taxi gewoon zelf bestellen hoor niet iedereen komt op de dag van afvaart aan / Beetje dom een grote bus voor 2 personen.
Iedereen komt op verschillende dagen met verschillende vervoersmaatschappijen aan dus vervoer erbij regelen is onbegonnen werk.
Iedereen komt op verschillende dagen met verschillende vervoersmaatschappijen aan dus vervoer erbij regelen is onbegonnen werk.