Beste allemaal,
5 augustus zouden mijn vriendin en ik voor 8 dagen naar Alanya gaan. Dit hadden wij geboekt via de Belgische reisorganisatie Desti Travel. Wij hadden dit geboekt op 16 juli en op 31 juli kregen wij al een email dat de reis geannuleerd was, want het vliegtuig was overboekt, en dat we 3 opties hadden. Namelijk een dag later vanaf Brussel vertrekken en een dag later terugkomen via Brussel, hiervoor zouden wij €50 vergoeding krijgen p.p.. Optie 2 was om op 8 augustus te vliegen en de oorspronkelijke route volgen, namelijk Amsterdam - Antalya. Optie 3 was kosteloos annuleren. Wij kozen hier voor optie 2 omdat wij toch graag op vakantie wilden en dit net binnen onze vakantie data paste.
Vervolgens krijgen wij op 5 augustus wederom een email waarin wordt aangegeven dat de vlucht geannuleerd is. Hierbij zouden wij een dag eerder terug moeten, maar mochten we dan ook een dag eerder naar Alanya vliegen. Echter, we zouden nu om 04:20 terugvliegen, terwijl wij een dag later pas om 18:10 zouden vliegen. I.v.m. de transfer van Alanya naar Antalya zou dit betekenen dat wij uiterlijk om middernacht weg zouden moeten uit ons hotel, waardoor wij dus een hele dag van onze vakantie zouden missen. We konden ook op de oorspronkelijke data vliegen, dus een dag later, waarvoor wij €100 p.p. vergoed zouden krijgen. Tevens was er wederom de optie tot annuleren. Hierop reageerden wij dat wij alleen akkoord zouden gaan als wij ook bij de 1e optie, een €100 vergoeding was aangezien wij de hele laatste dag zouden missen. Wij krijgen hier als reactie op dat over de hoogte van een compensatie nog duidelijkheid moet komen, maar dat zij snel moesten handelen en dus "al vast" hebben omgeboekt voor ons. Dit zonder dat wij hier toestemming voor hadden gegeven.
7 augustus komen wij om 12:11 aan op Schiphol, precies op dat moment belt Desti Travel ons met het bericht dat het vliegtuig niet om 14:55 maar om 21:40 zal vertrekken, vanwege het vliegtuig dat nog in Turkije staat. Wij gaan langs de balie van Onur Airlines voor meer informatie waar zij aangeven dat alle organisaties 3 dagen geleden al op de hoogte zijn gesteld van deze wijziging. Wij worden echter op het allerlaatste moment verteld dat het vliegtuig pas over 9,5 uur vertrekt. Dit komt er tevens op neer dat wij wederom een dag van onze vakantie kwijt zijn. Wij komen nl. pas om 06:00 's ochtends in ons hotel aan met deze vliegtijd. Hadden wij dit die 3 dagen geleden geweten, hadden wij meteen geannuleerd.
Wij hebben Desti Travel aangegeven dat wij de boeking willen annuleren, en in sowieso nooit akkoord zijn gegaan met de overboeking zonder dat wij bevestiging over de €100 compensatie kregen. Zij vertellen ons dat dit niet meer gaat gebeuren en dat zij niet verantwoordelijk zijn voor vluchtwijzigingen, maar dat Onur Airlines dat is. Ook al hadden zij dit 3 dagen geleden al aangegeven en heeft Desti Travel ons niet op de hoogte gesteld. Onze boeking zal niet worden geannuleerd en wij krijgen ons geld niet terug. Wij betalen nu voor 8 dagen vakantie, krijgen er 6 en een vergoeding moeten we nog maar zien te krijgen. Oftewel, wil je zeker zijn van een vakantie en waar krijgen voor je geld? Boek niet bij Desti Travel/Actie van de Dag/VakantieVeilingen.
David.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Desti Travel, begin er niet aan
Re: Desti Travel, begin er niet aan
Als je via Google.BE had gezocht had je eerder voor Optie 3 gekozen...
En elders een Laatste aanbieding gezocht.
Dit is een NL forum, net als Kassa dus kun je weinig verwachten.
Als je bij de Belgen iets wilt kopen daar dus zoeken!
En elders een Laatste aanbieding gezocht.
Dit is een NL forum, net als Kassa dus kun je weinig verwachten.
Als je bij de Belgen iets wilt kopen daar dus zoeken!
De aanbieding ging echter via actievandedag.nl, vandaar dat ik hier ben aangezien meer Nederlanders dit probleem kunnen tegenkomen. Ook vakantieveilingen doet veel zaken met Desti Travel.
Wel dat ze de annulering hadden moeten kiezen. . Hoewel, meestentijds zijn de vluchten naar Antalya-Alanya te laat, veel te laat. Een 'echte' Turkije liefhebber weet dit al jaren en is verrast als alles volgens schema verloopt, of dit nu via Amsterdam of La Belgique gaat.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2014 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: reactie op verwijderde quote
DESTI TRAVEL BEGIN ER NIET AAN
Wij hebben zeer negatieve ervaringen bij de organsatie Desti Travel.
Allereerst hebben zij een paar dagen voordat wij op vakantie gingen onze vakantie ( tunesie) omgeboekt naar een ander hotel die wij met klem niet wilden. Zij gaven aan dat we nadien een klacht konden indienen. Je hebt niet veel keuze dan toch naar dat andere hotel te gaan.
Helaas bleek het hotel een totale ramp te zijn. De hygiene en het eten was rampzalig. Daar was mijn zoon drie dagen ziek en bij terugkomst was het resultaat dat ik ruim een maand doodziek ben geweest, tot eerste hulp aan toe door; er bleek, na 2 weken onderzoek, een parasiet in mijn darmen te huisvesten.
Na thuiskomst meteen klacht naar klacht bij Desti travel neergelegd. In het begin kreeg ik nog een standaard mail terug dat ze zouden terug reageren. Nu, 2 maanden verder wordt er niet meer gereageerd.
Ik wil een regeling en compensatie voor een van de slechtste vakantie voor mijn drie kinderen en mij ooit en vraag me af wat ik nog voor stappen kan zetten?
Wij hebben zeer negatieve ervaringen bij de organsatie Desti Travel.
Allereerst hebben zij een paar dagen voordat wij op vakantie gingen onze vakantie ( tunesie) omgeboekt naar een ander hotel die wij met klem niet wilden. Zij gaven aan dat we nadien een klacht konden indienen. Je hebt niet veel keuze dan toch naar dat andere hotel te gaan.
Helaas bleek het hotel een totale ramp te zijn. De hygiene en het eten was rampzalig. Daar was mijn zoon drie dagen ziek en bij terugkomst was het resultaat dat ik ruim een maand doodziek ben geweest, tot eerste hulp aan toe door; er bleek, na 2 weken onderzoek, een parasiet in mijn darmen te huisvesten.
Na thuiskomst meteen klacht naar klacht bij Desti travel neergelegd. In het begin kreeg ik nog een standaard mail terug dat ze zouden terug reageren. Nu, 2 maanden verder wordt er niet meer gereageerd.
Ik wil een regeling en compensatie voor een van de slechtste vakantie voor mijn drie kinderen en mij ooit en vraag me af wat ik nog voor stappen kan zetten?