LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dreizen en hun loze beloftes

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
chrissie56

Dreizen en hun loze beloftes

Ongelezen bericht door chrissie56 »

helaas moet ik het verhaal verkorten
mijn dochter haar 3 kleine kinderen en ik hebben een helse vakantie achter de rug door D reizen . door het ZONDER overleg met ons maar na onze vraag of de reis OMGEBOEKT kon worden zaten we een week VOOR ons vertrek zonder accommodatie maar wel met 5 retourtickts Pisa ,. de woensdag VOOR ons vertrek werden we eigenlijk gedwongen MET bij betaling van 138 euro EN een handtekening om van verdere acties en claims af te zien de oude accommodatie weer te accepteren OF we hadden niets . er is in die week HEEL veel gebeurd ! en zijn we van het kastje naar de muur gestuurd en werden ons alternatieven aangeboden die D reizen zelf ook weer van de tafel veegde ! aangekomen op de accommodatie was het een hel op aarde de caravan was niet voor 5 personen maar konden er net 3 personen normaal lopen ,. er waren 4 kussens , op de douche kop en op de douche randen lag een dikke laag schimmel en viezigheid ,maar het ergste was .. er zat opgedroogd ingevreten bloed p de douche want cabine! en toen we een pan uit de kast pakte zat er nog aangkoekte etens resten van de voorige gasten in de pannen , de vloer was zwart! mijn 2 jarige kleindochter kon niet vrijuit buiten lopen 2 meter voorde caravan was een open houten hekje en daarachter een diepte van zeker 5 meter waar WEER een caravan stond.het zwembad ging open als de "poolboy"daar zin in had , het laatste was rond 3 uur in de middag,,, met 36 graden en verder geen water in de buurt het zwembad was vies goor aan de randen schimmel , alg en andersoortige smeerbende , tegels los of weg ijzeren trapje zat helemaal los en de trap van het zwembad zelf was zo glad van de viezighed dat je je zelf vast moest houden aan de rand, er was GEEN kinderbad waardoor mijn kleindochter van 2 NIET alleen het water in kon en we haar constant bij ons mesten houden, er was GEEN minimarket de carrefoor lag 4 kilometer beneden in het dal je moest dus heel steil omhoog met boodschappen ,. er was GEEN annimatie het restaurant was een oude vochtige party tent de bar was ronduit ranzig we hadden contact gezocht met D reizen maar die wilde oins niet helpen .mijn thuisblijvende dpchter heeft toen alle foto,s van ons die we hadden gemaakt overal van openbaar gezet op sociaal media en dat werd heel veel geliket en gedeeld en door gestuurd naar D reizen op onder andere facebook , uiteindelijk zwichtte ze , ze hadden een accommodatie verder zuidelijker of =we het even zelf wilde betalen , ..zuidelijker KON niet eens onze vliegtckets was van pisa EN daar moesten we al om 7 uur in de ochtend zijn EN we hadden niet nog eens 1000 euro om verder te reizen! weer zette mijn dochter imn nederland het op facebook , D reizen belde ons ze hadden een accommodatie nabij pisa of we het even voor wilde schieten en foto,s van bonnetjes wilde maken we zouden ALLES van ze terug krijgen PLUS een vergoeding voor de 3 dagen dat we in die hel zaten!! . we zijn vertrokken , hebben de helft van de boodschappen achter moeten laten we hadden al 6 koffers 3 kinderen en 1 kinderbuggy. en we moesten met taxi trein taxi . op de nieuwe camping hebben we gelijk de recu,s doorgestuurd totaal 133 euro we kregen 60 euro en de rest weigeren ze terug te betalen ,. we kregen niets meer, ook ziuden ze het taxi bedrijf bellen om het adres om te zetten ( hadden we zelf al betaald heen en terug naar het vliegveld ) hadden ze ook niet gedaan waardoor we bijna als ik ze zelf niet had gebeld te laat of gewoon niet op het vliegveld waren gekomen en nze vlucht hadden gemist .,. D reizen??? NOOOOOOOOOOOOOIT MEER!!!!

Miepje1

Re: Dreizen en hun loze beloftes

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik begrijp het eerste stukje even niet. U wilde dus niet naar de 'oude' accommodatie maar ging toch. En dat bleek dus de hel op aarde - zeker zoals u het beschrijft. Wáárom dan toch gegaan?
Verder is het natuurlijk diep schandalig zoals D-reizen u heeft behandeld. Goed dat u alle foto's heeft gedeeld. Ik hoop dat ze u nog een mooie compensatie bieden.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U boekt een trip en wilt deze later weer omboeken, maar dat wilde D-reizen niet? Met welke reden had u willen omboeken? En een 3 persoons caravan die voor 5 personen verhuurd werd? Een caravan is bedoeld om in te slapen, niet om te lopen. Hoeveel bedden, borden en bestek was er? Dat er weinig buitenruimte was had u zelf ook op voorhand op internet kunnen zien. Veel van uw relaas is ongegrond. Dat er geen supermarkt op de camping is is ook vooraf te controleren. En waar de dichtsbijzijnde winkel is kunt u zelf ook op internet opzoeken.
En met 6 koffers op vakantie? Hoe kunt u met 2 volwassene elke 3 koffers en de kinderen meezeulen? O ja, en dan ook nog een buggy duwen?
Wat niet netjes is, is dat het een vieze bende was. U had direct bij de receptie moeten gaan klagen en eisen dat het schoongemaakt zou worden.
Uw relaas komt bij mij warrig over. Wellicht is het handiger im met D-reizen aan tafel te gaan zitten om alles te evalueren en tot een oplossing te komen.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

chrissie56 schreef: door het ZONDER overleg met ons maar na onze vraag of de reis OMGEBOEKT kon worden zaten we een week VOOR ons vertrek zonder accommodatie maar wel met 5 retourtickts Pisa ,. de woensdag VOOR ons vertrek werden we eigenlijk gedwongen MET bij betaling van 138 euro EN een handtekening om van verdere acties en claims af te zien de oude accommodatie weer te accepteren OF we hadden niets .
Dus u heeft getekend dat u geen verdere acties oof claims indient?
Waarom werd de reis eerst omgeboekt? wat was de reden?

chrissie56

Miepje1 schreef:Ik begrijp het eerste stukje even niet. U wilde dus niet naar de 'oude' accommodatie maar ging toch. En dat bleek dus de hel op aarde - zeker zoals u het beschrijft. Wáárom dan toch gegaan?
Verder is het natuurlijk diep schandalig zoals D-reizen u heeft behandeld. Goed dat u alle foto's heeft gedeeld. Ik hoop dat ze u nog een mooie compensatie bieden.

we zijn toch gegaan omdat D reizen ons GEEN alternatief bood voor de zelfde prijs maar er iedere keer ver boven ging zitten , zij, D reizen ZONDER overleg de accommodatie eruit had getrokken ZONDER eerst voor een goed alternatief te zorgen , dank u wel dat hopen wij ook

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Er zal wel een reden zijn geweest dat D-reizen deze goedkope accomodatie niet meer wil aanbieden en dat zal wel te maken hebben met de dingen die u zelf noemt.

Men bied u dus de mogelijkheid voor een upgrade te kiezen voor wat extra kosten, omdat ze liever geen klanten in een bouwval dumpen. Men is zelf ook gedupeerd, doordat de camping zich niet aan de afspraken houdt en men dus klanten moet overplaatsen, waarbij ze dus hun geld dat aan die camping is betaald kwijt zijn.

NeoDutchio

U wilde dus het goedkoopste van het goedkoopste waar D-reizen al van vond dat het niet kon. U wilt toch op vakantie gaan, maar bijbetalen ho maar. Ik snap dat het veel geld is op vakantie gaan, maar dan had u beter even kunnen doorsparen of iets anders moeten gaan zoeken. U heeft nu zelf willens en weten deze accommodatie geboekt die men niet wilde verhuren. U bent daarvoor gewaarschuwd, maar u wilde toch zelf gaan. Dan is het niet netjes om achteraf te lopen klagen. U heeft de kans gekregen om te annuleren, daar heeft u geen gebruik van gemaakt.

chrissie56

Nijogeth schreef:Er zal wel een reden zijn geweest dat D-reizen deze goedkope accomodatie niet meer wil aanbieden en dat zal wel te maken hebben met de dingen die u zelf noemt.

Men bied u dus de mogelijkheid voor een upgrade te kiezen voor wat extra kosten, omdat ze liever geen klanten in een bouwval dumpen. Men is zelf ook gedupeerd, doordat de camping zich niet aan de afspraken houdt en men dus klanten moet overplaatsen, waarbij ze dus hun geld dat aan die camping is betaald kwijt zijn.

NIET MEER WIL AANBIEDEN ?? deze accommdatie kunt u ng steeds vinden in de reis brochuren van D reizen

men bood ins een UPGRADE aan van 1500 euro extra bij betalen wat onze vakantie op 3300 euro kwam ! voor 8 dagen op logies basis ! wat denkt u zelf?? er staat nergens dat ze ons niet in die bouwval wilde dumpen sterker nog OF het was tich deze accommidatie of we hadden NIETS we zaten een week van ns vertrek af ZONDER verblijf em met 5 vliegtickets naar Pisa en terug !
als men daar iemand van d reizen had neergezet en zo nu en dan zo,n camping controleren dan hadden ze kunnen zien dat het een pot ellende was

NeoDutchio

1800 euro voor 8 dagen italie met vlucht voor 5 personen? Dat is 360 euro per persoon (45 euro per nacht) en dan ook nog in het hoogseizoen. D-reizen was op de hoogte van de slechte accomodatie en wilde annuleren. Ja, een echte camping kost geld. Daarom is altijd de mogelijkheid om te annuleren. Had u dat gedaan had u een last minute kunnen boeken.

chrissie56

Dieke83 schreef:
chrissie56 schreef: door het ZONDER overleg met ons maar na onze vraag of de reis OMGEBOEKT kon worden zaten we een week VOOR ons vertrek zonder accommodatie maar wel met 5 retourtickts Pisa ,. de woensdag VOOR ons vertrek werden we eigenlijk gedwongen MET bij betaling van 138 euro EN een handtekening om van verdere acties en claims af te zien de oude accommodatie weer te accepteren OF we hadden niets .
nee. na overleg met juridisch loket heb ik NIET getekent om af te zien van verdere claims en of acties , maar heb WEL onder protest de kwitantie getekent van de extra 138 euro die we moesten betalen omdat ze de accommodatie die ze er eerst ZELF zonder een alternatief voor ons nu bij Neckermann duitsland moesten boeken !

we kwamen erachter via internet dat deze camping te boek stond als oud , vervallen en smerig
eerst dachten we nog ,,oke er zijn altijd mensen die zeuren ., later hoorde we van andere mensen dat het er echt een puinhoop was , helemaal NIET zoals het in de reisgidsen stonden , op de dag dat we de vakantie boekte hebben we ook gelijk weer D reizen gebeld met de vraag of het mogelijk was de reis om te boeken , ze begreep het helemaal en zou voor ons kijken , na een half uur belde ze op ze had de accommodatie "eruit" getrokken ( we hadden gevraagd of het MOGELIJK WAS OM M TE BOEKEN ! ) en zou ons 4 alternatieven sturen per mail , en dan na een uur ons opbellen welke het was geworden dat heeft ze gedaan ,. we zagen een goede en we hebben haar ten ZELF gebeld met de naam van de accommodatie die we mooi vinden en binnen het bedrag wat we hadden betaald !!

echter veegde de dame 3 van de 4 accommdatie ZELF weer van de hand als te ver weg en niet bereikbaar met openbaar vervoer! de 3e daarvan zei ze terwijl die dicht bij pisa lag dat het in een achterbuurt wijk lag en daar de dames van lichte zeden in de avond liepen en dat je daar dan toch niet wil zitten met kinderen! . dus ook DIE veegde ze zelf van tafel we hebben daarna 4 dagen in de zenuwen gezeten of we uberhaupt wel een accommodatie zouden krijgen! we hebben ze constant gebeld zo ook de dame van juridisch looket en iedere keer werden we afgescheept of kwamen ze met alternatieven die zoveel malen duurder was !
mijn dochter gaf ze dinsdag een week vooir ons vertrek een ultimatum OF jullie zorgen dat we een accommodatie hebben ! of we gooien het in de media , TOEN belde ze ons de dag erna op dat we OF de oude accmmodatie namen OF we hadden gewoon niets !!
TOEN hebben we ingestemt , zou u denk ik ook doen als je een weekl voor vertrek zo zou zitten !

chrissie56

NeoDutchio schreef:1800 euro voor 8 dagen italie met vlucht voor 5 personen? Dat is 360 euro per persoon (45 euro per nacht) en dan ook nog in het hoogseizoen. D-reizen was op de hoogte van de slechte accomodatie en wilde annuleren. Ja, een echte camping kost geld. Daarom is altijd de mogelijkheid om te annuleren. Had u dat gedaan had u een last minute kunnen boeken.

D REIZEN wilde NIET annuleren want dan hadden ze het hele PAKKET geannuleerd en dan hadden wij ons geld terug gehad , heel siimpel

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

chrissie56 schreef:
Dieke83 schreef:
nee. na overleg met juridisch loket heb ik NIET getekent om af te zien van verdere claims en of acties , maar heb WEL onder protest de kwitantie getekent van de extra 138 euro die we moesten betalen omdat ze de accommodatie die ze er eerst ZELF zonder een alternatief voor ons nu bij Neckermann duitsland moesten boeken !

we kwamen erachter via internet dat deze camping te boek stond als oud , vervallen en smerig
eerst dachten we nog ,,oke er zijn altijd mensen die zeuren ., later hoorde we van andere mensen dat het er echt een puinhoop was , helemaal NIET zoals het in de reisgidsen stonden , op de dag dat we de vakantie boekte hebben we ook gelijk weer D reizen gebeld met de vraag of het mogelijk was de reis om te boeken , ze begreep het helemaal en zou voor ons kijken , na een half uur belde ze op ze had de accommodatie "eruit" getrokken ( we hadden gevraagd of het MOGELIJK WAS OM M TE BOEKEN ! ) en zou ons 4 alternatieven sturen per mail , en dan na een uur ons opbellen welke het was geworden dat heeft ze gedaan ,. we zagen een goede en we hebben haar ten ZELF gebeld met de naam van de accommodatie die we mooi vinden en binnen het bedrag wat we hadden betaald !!

echter veegde de dame 3 van de 4 accommdatie ZELF weer van de hand als te ver weg en niet bereikbaar met openbaar vervoer! de 3e daarvan zei ze terwijl die dicht bij pisa lag dat het in een achterbuurt wijk lag en daar de dames van lichte zeden in de avond liepen en dat je daar dan toch niet wil zitten met kinderen! . dus ook DIE veegde ze zelf van tafel we hebben daarna 4 dagen in de zenuwen gezeten of we uberhaupt wel een accommodatie zouden krijgen! we hebben ze constant gebeld zo ook de dame van juridisch looket en iedere keer werden we afgescheept of kwamen ze met alternatieven die zoveel malen duurder was !
mijn dochter gaf ze dinsdag een week vooir ons vertrek een ultimatum OF jullie zorgen dat we een accommodatie hebben ! of we gooien het in de media , TOEN belde ze ons de dag erna op dat we OF de oude accmmodatie namen OF we hadden gewoon niets !!
TOEN hebben we ingestemt , zou u denk ik ook doen als je een weekl voor vertrek zo zou zitten !
Nee dat zou ik niet doen als Dreizen alertnatieve bied en deze daarna weer afwijst dan zou ik niet nog een keer voor de oude accommodatie gaan en dan nog bijbetalen ook echt niet.
Als Dreizen geen alternatief kan bieden in hetzelfde segment zouden ze voor een hoger segment moeten gaan.

NeoDutchio

Het wordt steeds duidelijker: u zoekt een camping, boekt en kijkt dan pas naar de referenties. U wilt omboeken, D komt met alternatieven waarvan blijkt dat er 3 niet bereikbaar zijn omdat u niet met eigen verboer komt, logisch. De 4de plek bleek niet veilig.
Wat ik dan nog steeds niet snap, u zegt zelf dat D uw accommodatie niet opnieuw wilde verhuren en dat zie zelfs uit de verhuur gegaan zou zijn. Als dat inderdaad zo is had u gewoon recht gehad op annuleren.
Maar even buiten alles, bijbetalen is niet zo gek met wat u betaald heeft. In het hoogseizoen kost een lege campingplek al meer dan €40 per nacht. Laat staan wat een sta caravan kost per week.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Ook mij begint het steeds duidelijker te worden. Een camping uit de allergoedkoopste prijsklasse wordt geboekt.
Dan blijkt de camping niet goed te zijn als D met beoordelingen wordt geconfronteerd en haalt de camping uit het programma.
Chrissie56 wil een andere camping maar absoluut voor beter niet bijbetalen.
Dan bied D ten einde raad toch de slechte camping aan en verbind daaraan de voorwaarde dat er niet geklaagd mag worden, immers D is op de hoogte van de slechte staat.
Chrissie56 gaat toch naar de camping en is nu niet tevreden.
D reizen had gewaarschuwd en wil nu dus ook geen gezeur meer.

Is het zo een beetje juist omschreven ?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tuurlijk staat die camping nog steeds in de brochures. Die dingen zijn al een jaar geleden gedrukt.

chrissie56

Brahms schreef:Ook mij begint het steeds duidelijker te worden. Een camping uit de allergoedkoopste prijsklasse wordt geboekt.
Dan blijkt de camping niet goed te zijn als D met beoordelingen wordt geconfronteerd en haalt de camping uit het programma.
Chrissie56 wil een andere camping maar absoluut voor beter niet bijbetalen.
Dan bied D ten einde raad toch de slechte camping aan en verbind daaraan de voorwaarde dat er niet geklaagd mag worden, immers D is op de hoogte van de slechte staat.
Chrissie56 gaat toch naar de camping en is nu niet tevreden.
D reizen had gewaarschuwd en wil nu dus ook geen gezeur meer.

Is het zo een beetje juist omschreven ?

het was zeker niet uit de goedkoopste prijsklasse er waren gioedkopere vakanties het was ons niet te doen om het goedkoopstge van het goedkoopste te krijgen . D reizen haalde de accommdatie uit ONS reispakket zonder overleg en ZONDER een passend alternatief , maar haalde de accommodatie NIET uit hun bestand het staat NOG IN HUN ADVERTENTIES .
we hadden geen problemen met bij betalen ,maar geen bedrag van 15 00 euro extra en zeker niet omdat we er niet om hadden gevraagd de ACCOMMODATIE eruit te trekken , maar om een OMBOEKING is geheel wat anders
d reizen gaf ons geen alternatief meer en de woensdag een week VOOR vertrek kregen we te horen "het was OF de oude accommodatie of gewoon NIETS" maaaaaaaaaaaaaaaar!!!! dan wel even een handtekening plaatsen onder een regel waarin we moesten afzien van verdere acties en f claims

D reizen had niet gewaarschuiuwd dat staat ook nergens :)

chrissie56

Nijogeth schreef:Tuurlijk staat die camping nog steeds in de brochures. Die dingen zijn al een jaar geleden gedrukt.

nee ze staan nog steeds in hun advertenties p hun website en geloof me als je die accommdatie uit je verkoop wil halen kan dat gelijk hoor via je website , geloof mij maar

NeoDutchio

Wat is het nu, wilde u omboeken, of heeft D het uit uw pakket gehaald? U blijft er vaag over.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik denk : omboeken maar eerste accomodatie niet uit het pakket halen als ik het zo lees.

Alleen hoe dat zou moeten is compleet onduidelijk.

D had een gelijkwaardige accomodatie moeten aanbieden, lukte dat niet dan had de reis geannuleerd moeten worden, bij een echte pakketreis dus incl. de vlucht. Kanttekening is wel dat TS de accomodatie zelf heeft afgekeurd na eerder akkoord.
Maar door TS is toch besloten alsnog de eerdere accomodatie te nemen.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

chrissie56 schreef:helaas moet ik het verhaal verkorten....
Klopt het dat dit nog steeds gedaan moet worden want ik zie alleen de lange versie volgens mij

Gesloten