In februari vliegtickets geboekt naar Athene. Betalen via credit card. Bij de volgende afrekening blijkt dat het bedrag dubbel is afgeboekt door Swiss Air. Kost heel veel moeite, tijd, ergernis enz. voordat ik mijn eigen geld terug krijg. Misschien eind deze maand wordt gezegd door Ebookers, de verkoper van de tickets.
Wie herkent dit en heeft zoiets ook meegemaakt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] dubbel afgeboekt
Re: dubbel afgeboekt
Advocaatje: dat heet storneren, een telefoon is voldoende een onderzoek is onzin.
-
Nee hoor Henri: onderzoek is geen onzin. Interpay wil wel weten waarom iets verkeerd is gegaan, en daar komen ze echt niet achter wanneer ze zonder meer terugboeken.
Ik kreeg vorig jaar spullen uit Japan toegezonden: die werden tegen een verkeerde koers afgerekend, en dat heb ik laten herstellen. Dat werd keurig gedaan, maar er kwam wel papierwerk aan te pas. Iedereen kan wel verklaren (als de rekening hoger uitvalt dan gedacht), dat er een foute afboeking heeft plaatsgevonden.....
Omgedraaid: wanneer er een veel lager bedrag zou worden afgeboekt dan gedacht, zal niemand gaan reclameren. Zo werkt dat dus niet.
Ik kreeg vorig jaar spullen uit Japan toegezonden: die werden tegen een verkeerde koers afgerekend, en dat heb ik laten herstellen. Dat werd keurig gedaan, maar er kwam wel papierwerk aan te pas. Iedereen kan wel verklaren (als de rekening hoger uitvalt dan gedacht), dat er een foute afboeking heeft plaatsgevonden.....
Omgedraaid: wanneer er een veel lager bedrag zou worden afgeboekt dan gedacht, zal niemand gaan reclameren. Zo werkt dat dus niet.
-
Heb dit zelf ook meegemaakt. Een briefje naar creditcardmaatschappij met ev. bewijsstukken sturen. Omstereden bedrag wordt door creditmaatschappij direct teruggestort, waarna deze zelf een onderzoek gaan doen. In de brief met de terugbetaling wordt wel vermeld, dat, mocht uit onderzoek blijken, dat je ten onrechte dit bedrag teruggestort hebt gekregen, zij het weer direct van je rekening af zullen halen.
heb dit zelf meegemaakt met het tweemaal afschrijven van mijn creditcard van een dekbed. Binnen 1 week (na mijn briefje) had ik de terugboeking van 1 dekbed ontvangen, binnen 1 week ook het hierboven genoemde briefje, daarna nooit meer iets gehoord.
Ik had wel de bon, betalingsbewijs etc. meegestuurd.
heb dit zelf meegemaakt met het tweemaal afschrijven van mijn creditcard van een dekbed. Binnen 1 week (na mijn briefje) had ik de terugboeking van 1 dekbed ontvangen, binnen 1 week ook het hierboven genoemde briefje, daarna nooit meer iets gehoord.
Ik had wel de bon, betalingsbewijs etc. meegestuurd.