LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbel afgeboekt

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
wiiiilmaaaa
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2007 20:18

dubbel afgeboekt

Ongelezen bericht door wiiiilmaaaa »

In februari vliegtickets geboekt naar Athene. Betalen via credit card. Bij de volgende afrekening blijkt dat het bedrag dubbel is afgeboekt :( door Swiss Air. Kost heel veel moeite, tijd, ergernis enz. voordat ik mijn eigen geld :!: terug krijg. Misschien eind deze maand wordt gezegd door Ebookers, de verkoper van de tickets. :?
Wie herkent dit en heeft zoiets ook meegemaakt :?:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: dubbel afgeboekt

Ongelezen bericht door Henri42 »

Advocaatje: dat heet storneren, een telefoon is voldoende een onderzoek is onzin.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: dubbel afgeboekt

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee hoor Henri: onderzoek is geen onzin. Interpay wil wel weten waarom iets verkeerd is gegaan, en daar komen ze echt niet achter wanneer ze zonder meer terugboeken.

Ik kreeg vorig jaar spullen uit Japan toegezonden: die werden tegen een verkeerde koers afgerekend, en dat heb ik laten herstellen. Dat werd keurig gedaan, maar er kwam wel papierwerk aan te pas. Iedereen kan wel verklaren (als de rekening hoger uitvalt dan gedacht), dat er een foute afboeking heeft plaatsgevonden.....

Omgedraaid: wanneer er een veel lager bedrag zou worden afgeboekt dan gedacht, zal niemand gaan reclameren. Zo werkt dat dus niet.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: dubbel afgeboekt

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Heb dit zelf ook meegemaakt. Een briefje naar creditcardmaatschappij met ev. bewijsstukken sturen. Omstereden bedrag wordt door creditmaatschappij direct teruggestort, waarna deze zelf een onderzoek gaan doen. In de brief met de terugbetaling wordt wel vermeld, dat, mocht uit onderzoek blijken, dat je ten onrechte dit bedrag teruggestort hebt gekregen, zij het weer direct van je rekening af zullen halen.
heb dit zelf meegemaakt met het tweemaal afschrijven van mijn creditcard van een dekbed. Binnen 1 week (na mijn briefje) had ik de terugboeking van 1 dekbed ontvangen, binnen 1 week ook het hierboven genoemde briefje, daarna nooit meer iets gehoord.
Ik had wel de bon, betalingsbewijs etc. meegestuurd.

Gesloten