Op 20 juli 2008 hebben wij een reis voor 2 personen geboekt bij Expedia.nl naar Cuba. Eigenlijk was het de bedoeling om deze reis via Arke.nl te boeken want beide organisaties boden op dat moment dezelfde reis aan met slecht 20 euro voordeel voor de ene (Arke).
Eerst hebben wij geprobeerd de reis te beoek bij Arke. Toen mijn creditcard betaling (mastercard) mislukte bij Arke.nl verscheen er een scherm met daarin de tekst de order is geweigerd. Zonder hier verder al te veel stil te staan dachten wij: “dan boek ik deze reis via Expedia.nl want daar kan ik met mijn American Express kaart betalen. Zo gezegd zo gedaan. Ik heb via Expedia.nl geboekt en de betaling ging goed.
Ik ging er op dat moment van uit dat ik 1 reis had geboekt. En dat werd keurig bevestigd in mijn e-mail. Ik had twee e-mails van Expedia en geen van Arke. Maar daar komt probleem twee. Ik heb een sterke filter op Spam in mijn Outlook mail, waar ook Hotmail binnenkomt. Aangezien ik veel gereisd heb de laatste twee jaar en vaak met Expedia, kreeg ik deze wel in mijn inbox en die van Arke niet. Toen ik halverwege de week daaropvolgend mijn Spam doorging om te kijken of er nog wat interessante mail tussen zat zag ik de mails van Arke.
Maandag 4 augustus dacht ik, ik moet nu toch weten of de mails van Arke betekenen dat ik dubbel geboekt heb of niet, dat wist ik nog steeds niet. Toen ik er door kwam bij Arke (0900 8847) werd er heel koel verteld dat ik 50% moet betalen en dat ik wel nu moest beslissen om te annuleren, en mijn situatie kon ze helemaal niks mee, dat is een andere afdeling, letterlijk werd mij gezegd: “meneer wij hebben het druk, moet ik annuleren of anders hang ik op”. Ik kan u verzekeren dat ik netjes bleef aan de telefoon. Ik heb toen maar geannuleerd onder de druk dat ik anders nog een keer moest bellen (en in de wacht a 15ct/minuut).
Wij kunnen bovenstaand verhaal, dat de order is geweigerd aantonen. Ik heb de gewoonte om schermafdrukken te maken van zaken waarvan ik denk dat ze belangrijk zijn. Dus van de melding order geweigerd had ik dat ook gedaan. Uiteraard kan ik ook aantonen dat ik de reis elders heb geboekt en we zijn inmiddels terug van onze overigens fantastische vakantie.
Ik had mijn reis graag via Arke geboekt, maar het ging op dat moment niet. Ik heb nu een annuleringsfactuur van EUR 721,- ontvangen.
Is er iemand met soortgelijke ervaringen en weet iemand welke stappen wij eventueel nog kunnen ondernemen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbele reis geboekt ARKE / TUI
Re: Dubbele reis geboekt ARKE / TUI
Beste Jorien
Je hebt een boeking gedaan bij Arke de boeking op zich was akkoord,alleen de manier van betalen via creditcard mislukte.Je hebt 2 systemen het boekingssysteem en het betalings systeem.Je hebt de fout gemaakt om niet eerst bij Arke te informeren wat de status van je boeking was.( dit hoeft niet via het dure nummer maar er is ook een gewoon nummer even inloggen in vraag Alex.nl en je krijgt als alternatief 053 4880055 .)Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat er iets mis ging met de creditcard invoer. Heb daarna de touroperator gebeld om opnieuw af te spreken hoe te betalen.Jij hebt gekozen om maar snel bij een ander te gaan boeken dat is dom geweest en een dure les achteraf.
gr Henny
Je hebt een boeking gedaan bij Arke de boeking op zich was akkoord,alleen de manier van betalen via creditcard mislukte.Je hebt 2 systemen het boekingssysteem en het betalings systeem.Je hebt de fout gemaakt om niet eerst bij Arke te informeren wat de status van je boeking was.( dit hoeft niet via het dure nummer maar er is ook een gewoon nummer even inloggen in vraag Alex.nl en je krijgt als alternatief 053 4880055 .)Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat er iets mis ging met de creditcard invoer. Heb daarna de touroperator gebeld om opnieuw af te spreken hoe te betalen.Jij hebt gekozen om maar snel bij een ander te gaan boeken dat is dom geweest en een dure les achteraf.
gr Henny