Op de 24ste zouden wij naar jamaica met tussenstop in Punta Cana vliegen voor een vakantie van 9 dagen met arkefly. (vlucht OR343) Voor we weggingen teletekst gechecked en geen vertraging. Toen we om 10 uur (vluchttijd was 13.05)op schiphol aankwamen zagen we al dat het foute boel was, mensen kwamen van de incheckbalie terug met koffers en geen instapkaarten. Toen wij aan de beurt waren kregen we te horen dat het vliegtuig waarmee we zouden vliegen nog op curacao stond met pech. We werden naar een hotel gebracht en drankjes en lunch was voor rekening van Arke. Eenmaal in het hotel werd ons medegedeeld dat drankjes voor eigen rekening zouden zijn en dat er om 14.00 iemand van arke zou komen om te vertellen hoe verder. Om half 3 kwam er iemand en we zouden om 20 uur gaan vliegen met een spaans vliegtuig en nederlandse crew. Eind van de middag weer terug naar schiphol, daar kregen we een dinerbon en een vertragingsverklaring. Toen we bij de gate stonden om te boarden kwam er iemand van Menzies naar ons toe en vertelde ons dat bij aankomst in Punta Cana we opgewacht zouden worden door iemand van arke en dat we meteen door zouden vliegen naar Montego Bay. Na een vlucht met aan boord een chagrijnige spaanse crew en 2 nederlandse stewardessen, met superslechte service, 3 keer wat te drinken gehad en een bakje pasta als maaltijd kwamen we na bijna 9 uur vliegen aan in Punta Cana. Degene die naar jamaica zouden gaan moesten blijven zitten. Daar werd ons medegedeeld dat we NIET door zouden vliegen vanwege operationele redenen. Er zou iemand staan van arke en we zouden naar een hotel gebracht worden. Eenmaal uit het vliegtuig hebben we een half uur naast het vliegtuig gestaan en niemand wist hoe verder. Eindelijk kwam de bagage en moesten door de douane. Daar stond pas de hostess van arke. Die vertelde ons dat we naar de bus moesten en zij om 12 uur de volgende dag zou komen om te vertellen hoe het verder zou gaan, ze wist verder ook niks. Aangekomen in het hotel werd iedereen naar de receptie verwezen, daar kregen we een sleutel en moesten het maar weer uitzoeken. Kamer was wel ruim, maar een matras vol hobbels en een douche die het niet deed. De ene helft van de mensen had All Incl, anderen moesten betalen, weer geen duidelijkheid. Volgende dag om 12 uur de dames van Arke. Er waren 4 vliegtuigen op verschillende tijden. Wij hadden de eerste vlucht en moesten binnen een uur terug naar het vliegveld. Grote chaos bij vertrek uit het hotel en nog grotere chaos op de luchthaven. Niemand wist hoe of wat, volgens de hostess kwam alles goed, bagage werd genummerd en als het niet mee kon dan zou er een vliegtuig achter aan vliegen met de bagage(????), drinken hoefden we niet mee te nemen want tijdens de vlucht zouden we een broodje en wat drinken krijgen en als we in Montego Bay aan zouden komen werden we meteen met taxi of busje naar het hotel gebracht. Het klonk allemaal leuk, maar we hadden grote twijfels of dit goed zou komen. Met goede moed door alle controles, op naar de gate. Daar wist niemand wat we kwamen doen, pas na een half uur werd er iemand wakker en moesten een lijst invullen en vlucht 1 en 2 konden weg. Bij het vliegtuig grote schrik, het bleek om een 19 persoons propellervliegtuigje te gaan, bagage werd erin gestouwd en wat niet mee kon in vliegtuig 2, handbagage in het toilet. Als haringen in een ton 2.5 uur gevlogen naar Montego Bay, geen drinken, geen broodje onderweg. Eenmaal aangekomen op Montego Bay werden we naar de douane gestuurd. Weer chaos, ons vluchtnummer was niet bekend, ook niet bij navraag.het zou om een black flight gaan. Wij uitgelegd hoe het zat en dat we met arkefly zouden komen. Op de instapkaart stond Punta Cana/Amsterdam. Weer maar uitgelegd hoe het zat, het was hun duidelijk en we konden door naar de bagageband. Daar lagen wat koffers, maar van vlucht 1 en 2 ontbrak de helft. Wachten dus, niemand van arke te zien, luchthavenpersoneel gevraagd om bij de dames te informeren hoe en wat. Koffers zaten in vlucht 3 of 4 en we moesten daarop wachten. Uiteindelijk 3 (!!!!) uur bij de bagageband gezeten voor de koffers kwamen, in de tussentijd geen info van de dames van arke, geen drinken, niks te eten. Toen bleek ook dat er 5 vluchten waren geweest vanuit Punta Cana. Wij weg uit die hal en werden opgevangen door de dames van arke. De stemming was inmiddels behoorlijk grimmig en zij gaven weinig commentaar (verstandig denk ik), we werden naar de bus verwezen en dus niet meteen vertrekken. Weer wachten, nu op de laatste vluchten, weer een uur van onze kostbare vakantie af. Uiteindelijk heeft deze heenreis ons 2 dagen gekost, kostbare dagen want van de 7 dagen die we op jamaica door zouden brengen bleven er maar 5 over. Ik heb geen woorden voor de houding van arke, standaardantwoorden, we weten niks, jullie moeten wachten tot we met nieuws komen, dingen beloofd die niet waar waren en als vee bij elkaar
gedreven. De welgemeende excuses waren niet van de lucht, maar in de tussentijd werden we gewoon belazerd. Kortom Arke bedankt voor het afnemen van onze kostbare dagen en het verpesten van onze vakantie. Het moge duidelijk zijn dat arke hier niet mee klaar is en voor ons nooit geen arkefly meer!!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ellende met Arkefly
Re: Ellende met Arkefly
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om uit te zoeken welke weg bewandeld moet worden. In ons geval is het behoorlijk complex. Vandaag het advies gekregen om er niet zelf aan te beginnen, dus de zaak uit handen gegeven. Misschien ook een tip voor degene die dezelfde reis hebben gemaakt als wij