LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Enorme meerprijs 3 dagen na boeking bij vliegtickets.nl

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
rkreileman

Enorme meerprijs 3 dagen na boeking bij vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door rkreileman »

Hallo mensen,

Ik hoor graag jullie reactie op het onderstaande. Ik heb dit ook al bij mijn rechtsbijstand neergelegd, maar ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij kan aangeven wat mijn rechten en mogelijkheden zijn. Het gaat om het volgende:

Op 21 april heb ik op de website van vliegtickets.nl 2 vliegtickets geboekt naar Costa rica en terug vanaf Nicaragua voor deze zomer voor in totaal bijna € 1600,-.
Gisteren, 24 april, tegen 17 uur kreeg ik een e-mail van vliegtickets.nl. Hierin geven ze dit aan:

"Helaas is het niet mogelijk om de tickets voor hetzelfde tarief af te geven zoals u geboekt heeft.
De luchtvaartmaatschappij heeft het tarief met totaal €817.19 per persoon verhoogd.
Nadat u heeft geboekt kan er altijd een tax of tariefsverhoging plaatsvinden zolang er nog geen ticket is afgegeven.
Wij kunnen de vluchten alsnog voor u omboeken tegen bijbetaling van dit bedrag.
Graag vernemen wij vandaag voor 21:00 uur van u of u het ticket naar San Jose alsnog wenst.
Mocht u dit ticket niet willen dan zullen wij het totaal door u betaalde bedrag aan u terugstorten. Wanneer wij niets van u vernemen zijn wij genoodzaakt het reeds voldane bedrag aan u terug te storten."

Aan ons dus de keuze om of € 817,19 per persoon bij te betalen voor deze tickets, of het geld terug te storten. Dit gebeurt sowieso als we niet binnen 4 uur reageren.

Gelukkig las ik de mail op tijd en heb ik direct gebeld naar vliegtickets.nl. Ik kreeg een mevrouw aan de telefoon die aangaf dat het ticket niet meer beschikbaar was. Ze gaf aan dat de betaling wel was binnengekomen, maar dat de tickets niet geboekt waren. Nadat ik meermaals doorvroeg hoe het dan kwam dat de tickets niet geboekt zijn, gaf ze aan dat er een storing was geweest en dat daardoor de boeking niet heeft plaatsgevonden. Toen ze het ticket daarna alsnog wouden inboeken, kon dit alleen tegen de meerprijs.

Ze ging nog een keer kijken en kwam terug met een meerprijs van € 477,44. Toen ik vroeg of dat dezelfde vluchten waren, gaf ze aan dat de terugreis hetzelfde was, maar de heenreis niet. Ze stuurde erop aan dat ik deze vlucht in optie zou zetten, maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan. Ik heb haar aangegeven dat ze de originele vlucht in optie moest houden, aangezien we hier ook voor geboekt hadden, maar dat ik de meerprijs niet ga betalen. Ze konden deze boeking uiterlijk tot 26 april om 16.00 uur in optie houden.

Ik heb haar meermaals duidelijk aangegeven dat wij deze meerprijs niet gaan betalen. Ik heb daarnaast aangegeven dat wij maandag een boekingsbevestiging hebben ontvangen en een betalingsbevestiging hebben ontvangen en dat voor zover wij kunnen zien deze boeking rond is. Ze geeft aan dat ze begrijpt dat wij dit denken, maar dat het niet zo is. Ik geef daarna aan dat dit niet onze fout is, maar dat de fout bij hen ligt. Ze geeft toe dat ze niet 100% gelijk hebben hierin, maar dit zijn hun procedures. Ik vraag haar daarna waar dit in hun algemene voorwaarden staat, maar daar kon ze geen antwoord op geven. Daarop vroeg ik of ik iemand kan spreken die daar wel antwoord op kan geven. Ze geeft aan dat we dan een mail kunnen sturen naar [email protected]. Ik gaf daarop aan dat ik liever iemand per telefoon spreek. Dit is niet mogelijk. Na aandringen geeft ze aan dat ik morgem wel weer kan bellen en kan vragen naar de leidinggevende. Wellicht kan hij meer voor mij betekenen, maar dat weet ze niet zeker. Hij is nu niet meer aanwezig.

Ik heb tegen haar aangegeven dat ik de reactie van mijn rechtsbijstand afwacht en dat ik daarna weer bel. Daarnaast heb ik haar nogmaals aangegeven dat ik de organisatie mee wil geven dat ze zulke zaken niet moeten mailen, maar moeten bellen. Als ik nu de mail niet had gezien binnen 4 uur, was ik te laat geweest. En dat terwijl de boeking al 3 dagen geleden is gemaakt. Ze geeft aan dat ze zelf ook zou bellen, maar dat haar collega haar reden hiervoor zal hebben gehad, misschien was ze heel druk.

newmikey

Re: Enorme meerprijs 3 dagen na boeking bij vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

rkreileman schreef:Ik heb daarnaast aangegeven dat wij maandag een boekingsbevestiging hebben ontvangen en een betalingsbevestiging hebben ontvangen en dat voor zover wij kunnen zien deze boeking rond is.
Ik denk dat u in dit geval zonder meer helemaal gelijk heeft. Probleem is dat u hoogstwaarschijnlijk niet van het ticket gebruik zult kunnen maken omdat de boeking bij de luchtvaartmaatschappij die de vlucht gaat uitvoeren, nog niet definitief is gemaakt door Vliegtickets.

Ik zou Vliegtickets.nl schriftelijk sommeren de boeking voor de overeengekomen prijs definitief te maken binnen, laten we zeggen, 48 uur. Stel daar ook in dat u na deze 48 uur een boeking direct bij de airline zult doen en alle kosten op Vliegtickets zult verhalen.

16again

Re: Enorme meerprijs 3 dagen na boeking bij vliegtickets.nl

Ongelezen bericht door 16again »

rkreileman schreef: "Helaas is het niet mogelijk om de tickets voor hetzelfde tarief af te geven zoals u geboekt heeft.
De luchtvaartmaatschappij heeft het tarief met totaal €817.19 per persoon verhoogd.
Helaas......maar voor wie? Met het aanvaarden van aanbod op website is m.i. een rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen, met voor beide partijen rechten en plichten.
Vliegtickets moet gewoon leveren voor besproken prijs.
rkreileman schreef: Daarop vroeg ik of ik iemand kan spreken die daar wel antwoord op kan geven. Ze geeft aan dat we dan een mail kunnen sturen naar [email protected].
Doe juist wel alles via mail of schriftelijk, dit ivm bewijs achteraf!

Gesloten