LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ernstige misleiding prijzen BBI en STIP reizen Turkije 2013!
-
Ernstige misleiding prijzen BBI en STIP reizen Turkije 2013!
31-12-2012 geprobeerd een reis te boeken voor de zomer naar Turkije bij BBI Reizen. Ik ben me kapot geschrokken van de ernstige prijs misleiding die hier plaats vind. Op de site staat duidelijk vermeld dat de prijzen per dag kunnen verschillen en dat de actuele prijs vermeld staat in bovenstaande prijstabel! Wij wilde graag op 19-08 voor 12dagen gaan reizen voor een bedrag van 770euro pp, 2 volwassenen en 2 kinderen is dus 3080euro excl. administatiekosten. Met het boekings gereed maken stond er ineens een prijs van 3769 excl. adm. kosten!!! Verschil van 689euro!!! Gebeld naar BBI kwam er een bedrag van 3840euro uit de hoge hoed incl. kosten, verschil van ruim 700euro!!! Gevraagd om een verklaring kwam er na 10min beraadslagen een antwoord dat de kinderkorting in de tabel niet was verwerkt en dat dit kwam door Correndon. Op mijn reactie dat dit geen korting was maar een forse toeslag kwam geen duidelijk antwoord alleen dat het een complexe berekening is..... Ik heb dit bij meerdere reizen geprobeerd bij BBI reizen en overal kwam ik grove verschillen tegen! Pure misleiding van de consument! Ben nog aan het overwegen welke stappen ik hier verder over ga maken maar ik vind dat ik hier zoveel mogelijk mensen mee moet informeren. Naast het feit dat ik mijn kinderen heb moeten telleurstellen omdat we niet ineens 700euro meer gaan uitgeven als dat we veronderstelden(budgettaire redenen), vind ik dat de transparantie nog ver te zoeken is in de reisbranche. Als er nog mensen zijn die tips voor me hebben waar ik dit aanhangig kan maken hoor ik het graag. Als bijlage de printscreen van de site van BBI reizen (helaas pakt deze site geen docx bestanden!?)
Laatst gewijzigd door mallepietje68 op 01 jan 2013 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Ernstige misleiding prijzen BBI en STIP reizen Turkije 2013!
BBI richt zich op Makro pas houders en niet op doorsnee consumenten. Het lijkt me dat de regels voor consumenten dan niet van toepassing zijn. Op zich wel slim natuurlijk van BBI om het zo te doen: er zijn genoeg mensen met een Makro pas in Nederland, dus de doelgroep is er wel. Tegelijkertijd kunnen ze de consumentenregels omzeilen.
Misschien ook eens vragen op een ondernemersforum.
Misschien ook eens vragen op een ondernemersforum.
-
Bedankt voor je reactie, helaas heb je niet helemaal goed je onderzoek gedaan.
BBI reizen is onderdeel van Stip reizen welke voor 'iedereen' is dus zoals jij het noemt de 'consument'!!!
Ook bij Stip reizen is excact dezelfde rekenmethode als bij BBI reizen!
Dus 'consument' wees op uw hoede!!!
BBI reizen is onderdeel van Stip reizen welke voor 'iedereen' is dus zoals jij het noemt de 'consument'!!!
Ook bij Stip reizen is excact dezelfde rekenmethode als bij BBI reizen!
Dus 'consument' wees op uw hoede!!!
In de hele reiswereld is de 'standaard' dat er kinderkorting wordt gegeven voor één kind bij twee vol betalenden op de kamer. Nu bestaan daar heel wat uitzonderingen op en net die uitzonderingen blijken een enorm automatiseringsprobleem op te leveren.
Ik zal geen enkel waardeoordeel over de reisorganisaties geven (daar heeft u niet naar gevraagd en zit u waarschijnlijk ook niet op te wachten), voor u is echter de beste raad: ga naar een reisburo. Laat u goed voorlichten omdat deze meestal trucjes kennen om toch veel meer kinderkorting te bedingen. (Tot 90% als u bijvoorbeeld bereid bent om vanaf een Duitse luchthaven te vertrekken).
Internet is geen oplossing voor maatwerk of voor 'moeilijkere gevallen'.
Ik zal geen enkel waardeoordeel over de reisorganisaties geven (daar heeft u niet naar gevraagd en zit u waarschijnlijk ook niet op te wachten), voor u is echter de beste raad: ga naar een reisburo. Laat u goed voorlichten omdat deze meestal trucjes kennen om toch veel meer kinderkorting te bedingen. (Tot 90% als u bijvoorbeeld bereid bent om vanaf een Duitse luchthaven te vertrekken).
Internet is geen oplossing voor maatwerk of voor 'moeilijkere gevallen'.
-
Bedankt voor uw reactie. Het voelt toch nog steeds als onrecht en vooral de prijs misleiding!
Er wordt in de media veel gepraat over transparantie nou daar is dus niets van terecht gekomen bij dit reisbureau, over andere heb ik geen oordeel omdat ik daar zelf geen ervaring mee heb.
Waarschijnlijk zal ik uw advies op gaan volgen en eens kijken welk reisbureau ik ga benaderen.
Er wordt in de media veel gepraat over transparantie nou daar is dus niets van terecht gekomen bij dit reisbureau, over andere heb ik geen oordeel omdat ik daar zelf geen ervaring mee heb.
Waarschijnlijk zal ik uw advies op gaan volgen en eens kijken welk reisbureau ik ga benaderen.
-
Geachte heer,
Namens BBI Reizen wil ik graag een aantal zaken ophelderen. Het probleem met de verschillen tussen de prijstabel en de berekening op de website hebben wij recentelijk geconstateerd. Er blijkt bij bepaalde accommodaties een fout op te treden in de getoonde prijs in de prijstabel zodra kinderen een onderdeel vormen van de bezetting. Dit is het gevolg van een technisch/automatiseringsprobleem, wat echter uitsluitend betrekking heeft op de vermelding in de tabel. De juiste prijs voor het totale gezelschap wordt altijd getoond aan de rechterzijde op de pagina, alvorens de klant het boekingsproces in gaat. Er is dus geen sprake van verborgen kosten, aangezien de klant direct in het eerste scherm de juiste totaalprijs ziet voor hij de boeking kan maken. Wij begrijpen de verwarring hierover en zullen derhalve op korte termijn bij de reizen waarbij deze complicatie optreedt een opmerking plaatsen. Daarnaast gaan wij medio 2013 over op een volledige nieuwe automatisering, waardoor dit probleem volledig zal worden opgelost. Nogmaals willen wij benadrukken dat er nimmer sprake is geweest van opzettelijke misleiding. Mocht u naar aanleiding van deze reactie vragen hebben, kunt u contact opnemen met [email protected].
Met vriendelijke groet, BBI Reizen
Namens BBI Reizen wil ik graag een aantal zaken ophelderen. Het probleem met de verschillen tussen de prijstabel en de berekening op de website hebben wij recentelijk geconstateerd. Er blijkt bij bepaalde accommodaties een fout op te treden in de getoonde prijs in de prijstabel zodra kinderen een onderdeel vormen van de bezetting. Dit is het gevolg van een technisch/automatiseringsprobleem, wat echter uitsluitend betrekking heeft op de vermelding in de tabel. De juiste prijs voor het totale gezelschap wordt altijd getoond aan de rechterzijde op de pagina, alvorens de klant het boekingsproces in gaat. Er is dus geen sprake van verborgen kosten, aangezien de klant direct in het eerste scherm de juiste totaalprijs ziet voor hij de boeking kan maken. Wij begrijpen de verwarring hierover en zullen derhalve op korte termijn bij de reizen waarbij deze complicatie optreedt een opmerking plaatsen. Daarnaast gaan wij medio 2013 over op een volledige nieuwe automatisering, waardoor dit probleem volledig zal worden opgelost. Nogmaals willen wij benadrukken dat er nimmer sprake is geweest van opzettelijke misleiding. Mocht u naar aanleiding van deze reactie vragen hebben, kunt u contact opnemen met [email protected].
Met vriendelijke groet, BBI Reizen
-
Graag wil ik reageren op de reactie van BBI.
Na de uitleg wat er mis is met de berekening op de site van BBI en Stipreizen vind ik nog steeds dat er een prijsmisleiding plaatsvind! We worden namelijk eerst lekker gemaakt met een aanlokkelijke prijs in de tabel waarbij ook nog eens met duidelijke grote letters vermeld staat dat de actuele prijzen in de TABEL staan. Met deze informatie worden wij als consument gelokt en gaan wij een beslissing afwegen om het wel of niet te doen. Als dan daana een prijs komt die 25% hoger ligt dan vind ik dat zeker een misleiding. Ik ga zeker nogmaals contact opnemen met BBI reizen via het vermelde mailadres en zal via deze site verslag doen wat hier de uitkomst van is. Tot nu toe zijn we erg telleurgesteld in de handelswijze.
Mvg. Evert
Na de uitleg wat er mis is met de berekening op de site van BBI en Stipreizen vind ik nog steeds dat er een prijsmisleiding plaatsvind! We worden namelijk eerst lekker gemaakt met een aanlokkelijke prijs in de tabel waarbij ook nog eens met duidelijke grote letters vermeld staat dat de actuele prijzen in de TABEL staan. Met deze informatie worden wij als consument gelokt en gaan wij een beslissing afwegen om het wel of niet te doen. Als dan daana een prijs komt die 25% hoger ligt dan vind ik dat zeker een misleiding. Ik ga zeker nogmaals contact opnemen met BBI reizen via het vermelde mailadres en zal via deze site verslag doen wat hier de uitkomst van is. Tot nu toe zijn we erg telleurgesteld in de handelswijze.
Mvg. Evert
Ik vond de uitleg van BBI ronduit duidelijk en eerlijk. Er is dan ook géén sprake van enige vorm van misleiding. Desondanks blijft u "eerg telleurgesteldrg" en waarschijnlijk blijft u dat ook wàt voor reactie BBI geeft zolang het niet een aanbieding betreft om u voor die 25% minder op reis te laten gaan. Dat noem ik schatzoeken.mallepietje68 schreef:Graag wil ik reageren op de reactie van BBI.
...Tot nu toe zijn we erg telleurgesteld in de handelswijze.
Boek bij een ander of accepteer de uitleg maar hou op met zeuren...
-
Noem het maar eerlijk als je 25% meer betaald als verondersteld!
Volgens mij begrijpt u het niet helemaal, het gaat om recht en onrecht.
Ook uw opmerking dat ik blijf "schatzoeken" is zeer ongepast!
U kent mij niet ik (ik u gelukkig ook niet!) en het is wel heel makkelijk om iemand een stempel op te plakken! Maar waarschijnlijk heeft u niets anders te doen om dit soort teksten te plaatsen.
Ik ga er dan ook vanuit dat u uw energierekening waarvan de tarieven 25% hoger zijn dan dan verondersteld gewoon zal betalen.....
Ook uw opmerking dat ik blijf "schatzoeken" is zeer ongepast!
U kent mij niet ik (ik u gelukkig ook niet!) en het is wel heel makkelijk om iemand een stempel op te plakken! Maar waarschijnlijk heeft u niets anders te doen om dit soort teksten te plaatsen.
Ik ga er dan ook vanuit dat u uw energierekening waarvan de tarieven 25% hoger zijn dan dan verondersteld gewoon zal betalen.....
Volgens mij begrijpt u het zelf niet helemaal, het heeft niets met recht of onrecht te maken. Het bedrijf zegt "De juiste prijs voor het totale gezelschap wordt altijd getoond aan de rechterzijde op de pagina, alvorens de klant het boekingsproces in gaat." en ik zie niets in uw topic of reacties wat dat zou bestrijden. Ietwat analoog aan een drukfout op een pagina in een catalogus terwijl elders de juiste prijs vermeld wordt.mallepietje68 schreef:Noem het maar eerlijk als je 25% meer betaald als verondersteld!
Uw veronderstelling is dus gebaseerd op het feit dat u zich volledig gericht heeft op een tabel zonder andere beschikbare informatie tot u te nemen - u heeft als het ware de meest gunstige uitkomst als zaligmakend genomen en negeert al het andere.
Ook na de reactie van het bedrijf, negeert u de extra verstrekte informatie en het feit dat het bedrijf een duidelijke uitleg èn excuus voor het ongemak heeft geplaatst. U blijft hameren op die 25% met de hoop dat genoeg negatieve publiciteit op een consumentensite als deze het bedrijf ertoe zal brengen de zaak te "sussen". Ik noem dat schatzoeken ja.
-
U heeft blijkbaar nog steeds niet zelf gekeken op de site, want uw beweringen kloppen van geen kant.
Maar verder discussieren met u heeft geen zin want u wilt graag uw gelijk halen.
Doe zelf eerst gedegen onderzoek voordat u reageert
Maar verder discussieren met u heeft geen zin want u wilt graag uw gelijk halen.
Ik beweer niets. Wilt u zeggen dat de reactie van BBI niet klopt, zeg dat dan gewoon.mallepietje68 schreef:U heeft blijkbaar nog steeds niet zelf gekeken op de site, want uw beweringen kloppen van geen kant.
mallepietje68 schreef:U heeft blijkbaar nog steeds niet zelf gekeken op de site, want uw beweringen kloppen van geen kant.