LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eurowings - Regels voor inreis Zuid-Afrika
-
Eurowings - Regels voor inreis Zuid-Afrika
Beste forumleden/redactie van Radar,
Wij hebben een vlucht geboekt bij Eurowings naar Kaapstad, Zuid-Afrika. Bij aankomst gisteren op de luchthaven in Cologne werden wij echter niet toegelaten aan boord omdat wij geen orginele geboorteakte van onze zoon in het bezit hadden. Dit is een regel van het land waar wij helaas niet van op de hoogte waren.
Ik begrijp dat het onze verantwoordelijkheid is, en dat wij aan de nodige vereisten moeten voldoen, maar Eurowings maakt noch op hun website, noch bij boeking, melding van het feit dat dit nodig is voor inreis. Zijn zij niet verplicht dit te melden op hun website of bij boeking?
Wij hebben een vlucht geboekt bij Eurowings naar Kaapstad, Zuid-Afrika. Bij aankomst gisteren op de luchthaven in Cologne werden wij echter niet toegelaten aan boord omdat wij geen orginele geboorteakte van onze zoon in het bezit hadden. Dit is een regel van het land waar wij helaas niet van op de hoogte waren.
Ik begrijp dat het onze verantwoordelijkheid is, en dat wij aan de nodige vereisten moeten voldoen, maar Eurowings maakt noch op hun website, noch bij boeking, melding van het feit dat dit nodig is voor inreis. Zijn zij niet verplicht dit te melden op hun website of bij boeking?
Re: Eurowings - Regels voor inreis Zuid-Afrika
Volgens mij is Eurowings een low-budget vliegmaatschappij, geen reisbureau. Het is aan jou om je te verdiepen in de specifieke eisen van de landen waar je naar toe wilt vliegen.Reisfamilie schreef:Beste forumleden/redactie van Radar,
Een simpele Google-opdracht maakt duidelijk dat dit bij ieder informatiepunt over het vliegen naar Zuid-Afrika als belangrijk punt wordt genoemd.
https://www.google.nl/search?q=originel ... e&ie=UTF-8
Over het algemeen geven vliegmaatschappijen aan dat het regelen van de juiste reisdocumenten je eigen verantwoordelijkheid is. En terecht. Een reisbureau zou dit moeten melden, maar ik zie niet in waarom een vervoersbedrijf voor elk land aan zou moeten geven wat voor papieren je nodig hebt. Dat valt onder je eigen verantwoordelijkheid.
-
Yep, ik snap dat we dit zelf hadden moeten opzoeken, maar wie googled nu geboorteakte als je op reis gaat
Ik vroeg mij juist af of zij zulke uitzonderingen dit niet moeten melden en ook waarom ze het niet vermelden. Op onze vlucht alleen al 3 families weggestuurd, en dat zal wekelijks zijn. Kleine moeite om een rood balkje op je website te zetten niet? En ik heb hiet niet over de standaardregels, zoals paspoort 6 maanden geldig...
Ik vroeg mij juist af of zij zulke uitzonderingen dit niet moeten melden en ook waarom ze het niet vermelden. Op onze vlucht alleen al 3 families weggestuurd, en dat zal wekelijks zijn. Kleine moeite om een rood balkje op je website te zetten niet? En ik heb hiet niet over de standaardregels, zoals paspoort 6 maanden geldig...
-
Je moet ook niet op "geboorteakte" googlen, maar op reisdocumenten. Dan had je als eerste zoekresultaat de ANWB site gevonden waarop precies staat wat je nodig hebt. En aangezien het nogal een lap tekst is qua voorwaarden kan je je ook wel voorstellen dat het voor een luchtvaartmaatschappij zo goed als onmogelijk is om dit duidelijk aan te geven voor alle mogelijke nationaliteiten die naar Zuid-Afrika willen reizen.Reisfamilie schreef:Yep, ik snap dat we dit zelf hadden moeten opzoeken, maar wie googled nu geboorteakte als je op reis gaat
Het is geen eis van hén, maar van Zuid Afrika. En zo zijn er meer regels, mijn vriendin is bezig met een zakenvisum voor China, daar moet je bijvoorbeeld aangeven of je getrouwd bent, en zo ja, een kopie van de trouwakte erbij doen. Daarom zeggen alle vliegmaatschappijen vooraf, en duidelijk, vaak met online uitroeptekens bij de betreffende vinkjes, dat dit eigen verantwoordelijkheid is, zeker de budgetmaatschappijen, waarvan Eurowings er eentje is.
Het is simpel in mijn ogen, als je het zelf en goedkoop wilt doen doe je zo'n online boeking, als je twijfelt zijn er bedrijven, reisbureau's geheten, die je op dit vlak kunnen ontzorgen, en dit weten als je een ticket of reis boekt, en zorgen dat je goed voorbereid, dus met alle paperassen, bij de gate aankomt.
Het is simpel in mijn ogen, als je het zelf en goedkoop wilt doen doe je zo'n online boeking, als je twijfelt zijn er bedrijven, reisbureau's geheten, die je op dit vlak kunnen ontzorgen, en dit weten als je een ticket of reis boekt, en zorgen dat je goed voorbereid, dus met alle paperassen, bij de gate aankomt.
Wie bepaald wat een standaard regel is?En ik heb hiet niet over de standaardregels, zoals paspoort 6 maanden geldig...
Lijkt me gewoon dat je zelf zoekt waar je aan moet voldoen: hoe moet een vliegtuig maatschappij weten wat je wel en niet zelf nazoekt?
Een ambassade weet precies te vertellen hoe en wat, daar kan je ook de betreffende documenten regelen.
Niemand. Maar je hebt blijkbaar helemáál niet gegoogeld of je geïnformeerd, want het staat werkelijk overal.Reisfamilie schreef:Yep, ik snap dat we dit zelf hadden moeten opzoeken, maar wie googled nu geboorteakte als je op reis gaat
klinkt logisch, maar is het niet. Als ze regels gaan melden, nemen ze een verantwoordelijkheid op zich die daar niet thuishoort. Want als ze de ene regel wel melden, maar een andere niet, gaan andere reizigers daar terecht over klagen. En gezien het oerwoud aan regeltjes bij de diverse landen is het voor een vliegmaatschappij onbegonnen werk. De verantwoordelijkheid ligt bij jou, je kunt jouw gebrekkige voorbereiding niet ineens op het bordje van een ander neerleggen.Reisfamilie schreef:Kleine moeite om een rood balkje op je website te zetten niet?
Noem je dat een standaardregel? Die is voor veel landen ook anders...Reisfamilie schreef:En ik heb hiet niet over de standaardregels, zoals paspoort 6 maanden geldig...
Mee eens. Wat te denken van een zo'n regeltje dat gewijzigd wordt? Het is nogal niet een werk om dat bij te houden. Stel dat de maatschappij die wijziging niet doorheeft/te laat aanpast op de website? Dan roept iedereen weer: maar dat stond niet op de site! Inderdaad onbegonnen werk.Moneyman schreef:klinkt logisch, maar is het niet. Als ze regels gaan melden, nemen ze een verantwoordelijkheid op zich die daar niet thuishoort. Want als ze de ene regel wel melden, maar een andere niet, gaan andere reizigers daar terecht over klagen. En gezien het oerwoud aan regeltjes bij de diverse landen is het voor een vliegmaatschappij onbegonnen werk.Reisfamilie schreef:Kleine moeite om een rood balkje op je website te zetten niet?
-
Ze kunnen het wel bijhouden, maar dat gaat niet voor niets. Kunnen we daarna weer lekker klagen als de prijzen worden verhoogd....mh73 schreef:Mee eens. Wat te denken van een zo'n regeltje dat gewijzigd wordt? Het is nogal niet een werk om dat bij te houden. Stel dat de maatschappij die wijziging niet doorheeft/te laat aanpast op de website? Dan roept iedereen weer: maar dat stond niet op de site! Inderdaad onbegonnen werk.Moneyman schreef:klinkt logisch, maar is het niet. Als ze regels gaan melden, nemen ze een verantwoordelijkheid op zich die daar niet thuishoort. Want als ze de ene regel wel melden, maar een andere niet, gaan andere reizigers daar terecht over klagen. En gezien het oerwoud aan regeltjes bij de diverse landen is het voor een vliegmaatschappij onbegonnen werk.Reisfamilie schreef:Kleine moeite om een rood balkje op je website te zetten niet?
-
Klopt Moneyman, we hadden ons niet ingelezen, bedankt voor dit nog eens in mijn gezicht te duwen nogmaals, ik schreef ook dat het onze fout was.
Ik heb het hier niet over alle kleine regeltjes of dingen die veel tijd kosten om bij te houden omdat ze regelmatig wijzigen. Tevens melden andere luchtvaartmaatschappijen dit wel, dus ik vroeg mij gewoon af waarom Eurowings niet en zijn ze dit niet verplicht?
Doe ik ook niet, maar mag ik mij het niet afvragen? Eurowings heeft ons verder erg goed geholpen met het verplaatsen van onze vlucht etc. Helemaal geen verwijt maar op onze vlucht alleen al zijn er 3 families weggestuurd, dus ik veronderstel dat dit wekelijkse bezigheid is voor een luchtvaartmaatschappij. Kost ook tijd en geld plus ontevreden mensen. Waarom zou je het dan niet op je website plaatsen?De verantwoordelijkheid ligt bij jou, je kunt jouw gebrekkige voorbereiding niet ineens op het bordje van een ander neerleggen.
Ik heb het hier niet over alle kleine regeltjes of dingen die veel tijd kosten om bij te houden omdat ze regelmatig wijzigen. Tevens melden andere luchtvaartmaatschappijen dit wel, dus ik vroeg mij gewoon af waarom Eurowings niet en zijn ze dit niet verplicht?
Eurowings heeft gedaan wat je gevraagd had, namelijk middels een vliegtuig van A naar B gebracht.
Alles wat vervolgens op locatie B, om welke reden dan ook, gebeurd is niet aan eurowings, dus ook niet de verantwoordelijkheid van eurowings om daar voor te waarschuwen. Dus nee dat is niet verplicht.
Alles wat vervolgens op locatie B, om welke reden dan ook, gebeurd is niet aan eurowings, dus ook niet de verantwoordelijkheid van eurowings om daar voor te waarschuwen. Dus nee dat is niet verplicht.
-
Wat voor melding zouden ze dan moeten doen? "Controleer voor u naar het vliegveld gaat of u alle vereiste reisdocumenten heeft."? Veel meer dan dat kunnen ze niet doen. En dit voegt niets toe want dit zijn standaarddingen die je doet als reiziger.Reisfamilie schreef: Ik heb het hier niet over alle kleine regeltjes of dingen die veel tijd kosten om bij te houden omdat ze regelmatig wijzigen. Tevens melden andere luchtvaartmaatschappijen dit wel, dus ik vroeg mij gewoon af waarom Eurowings niet en zijn ze dit niet verplicht?
Tsja, je kunt het "in je gezicht duwen" noemen, maar het is natuurlijk de essentie van het topic.Reisfamilie schreef:Klopt Moneyman, we hadden ons niet ingelezen, bedankt voor dit nog eens in mijn gezicht te duwen nogmaals, ik schreef ook dat het onze fout was.
Doe ik ook niet, maar mag ik mij het niet afvragen? Eurowings heeft ons verder erg goed geholpen met het verplaatsen van onze vlucht etc. Helemaal geen verwijt maar op onze vlucht alleen al zijn er 3 families weggestuurd, dus ik veronderstel dat dit wekelijkse bezigheid is voor een luchtvaartmaatschappij. Kost ook tijd en geld plus ontevreden mensen. Waarom zou je het dan niet op je website plaatsen?De verantwoordelijkheid ligt bij jou, je kunt jouw gebrekkige voorbereiding niet ineens op het bordje van een ander neerleggen.
En waarom eurowings het níet doet? Omdat het een low budget maatschappij is. Als je meer service had gewild, had je een duurdere vervoerder moeten kiezen.
-
Let op: reizigers met kinderen jonger dan 18 jaar hebben een officiele geboorteakte nodig (of iets dergelijks).Wat voor melding zouden ze dan moeten doen? "Controleer voor u naar het vliegveld gaat of u alle vereiste reisdocumenten heeft."? Veel meer dan dat kunnen ze niet doen. En dit voegt niets toe want dit zijn standaarddingen die je doet als reiziger.
Elke vlucht die je boekt naar de USA geeft toch ook aan dat je een ESTA nodig hebt? Het gaat niet om "alle" vereiste reisdocumenten, dat je een internationaal paspoort of onward flight nodig hebt snap ik wel, maar een geboorteakte is niet echt de standaard norm, net als bv een ESTA.
Maar als ik hun site bekijk, zie ik dat ze 150 bestemmingen hebben. Ze moeten dan dus van al wie bestemmingen bijhouden of er bijzondere zaken spelen.Ik heb het hier niet over alle kleine regeltjes of dingen die veel tijd kosten om bij te houden omdat ze regelmatig wijzigen.
En dan nog, wat is belangrijk om te melden? In sommige landen is alcohol streng verboden. Ook wel handig om te melden. En zo zijn er veel meer regels en mores voor ieder land, die je eigenlijk zou moeten kennen voor je aan een reis naar dat land begint. Waar houdt het dan op? In feite komt het er op neer dat je het liefst de volledige landeninformatie van de ANWB op die site erbij zet. Maar is het dan niet veel handiger als je als consument zuid even naar de site van de ANWB gaat...?
Tsja, en in Turkije moest je ter plekke een inreisvisum kopen, nu is dat veranderd en moet het vooraf meen ik. in Cuba moesten we bij vertrek weer een vertrekbelasting betalen in de lokale toeristenvaluta, bovenop het visum wat je vooraf moet aanvragen, en zo kunnen we met z'n allen een heel topic vol maken. Overigens geeft Eurowings, als ik een vlucht van Keulen naar Las Vegas wil boeken, niks aan over een ESTA, dus die aanname van je hierboven, waag ik te betwijfelen.Reisfamilie schreef:Let op: reizigers met kinderen jonger dan 18 jaar hebben een officiele geboorteakte nodig (of iets dergelijks).Wat voor melding zouden ze dan moeten doen? "Controleer voor u naar het vliegveld gaat of u alle vereiste reisdocumenten heeft."? Veel meer dan dat kunnen ze niet doen. En dit voegt niets toe want dit zijn standaarddingen die je doet als reiziger.
Elke vlucht die je boekt naar de USA geeft toch ook aan dat je een ESTA nodig hebt? Het gaat niet om "alle" vereiste reisdocumenten, dat je een internationaal paspoort of onward flight nodig hebt snap ik wel, maar een geboorteakte is niet echt de standaard norm, net als bv een ESTA.
Zoals ik al aangaf, als je boekt bij een reisbureau wéten ze dit soort dingen, en zorgen ze ervoor dat dit niet gebeurd, of tenminste de kans er op een stuk kleiner wordt, want ook dat is mensenwerk, en sommige landen bedenken de meest gekke dingen. (of komen, ala Amerika recent, om de maand met nieuwe inreisregels) Dat is service, die je betaald, want zulke parate kennis bijhouden kost tijd en moeite. Bij online boeken, bij een budgetmaatschappij, neem je die verantwoordelijkheid zelf, in ruil voor een lagere prijs.
-
Maar die regels kunnen per land van herkomst verschillen. Misschien als iemand uit bijvoorbeeld Namibië vanuit Duitsland naar Zuid-Afrika wil vliegen deze regels weer anders zijn. Als je het waterdicht wilt maken krijg je dan een matrix van (theoretisch) 196x196=38416 combinaties die continu moeten worden gecheckt.Reisfamilie schreef:Let op: reizigers met kinderen jonger dan 18 jaar hebben een officiele geboorteakte nodig (of iets dergelijks).Wat voor melding zouden ze dan moeten doen? "Controleer voor u naar het vliegveld gaat of u alle vereiste reisdocumenten heeft."? Veel meer dan dat kunnen ze niet doen. En dit voegt niets toe want dit zijn standaarddingen die je doet als reiziger.
Zomaar even een vraag: waarom open je eigenlijk dit topic en stel je een vraag? Ik heb niet de indruk dat je bereid bent antwoorden te accepteren die jouw mening niet onderschrijven...Reisfamilie schreef:Let op: reizigers met kinderen jonger dan 18 jaar hebben een officiele geboorteakte nodig (of iets dergelijks).Wat voor melding zouden ze dan moeten doen? "Controleer voor u naar het vliegveld gaat of u alle vereiste reisdocumenten heeft."? Veel meer dan dat kunnen ze niet doen. En dit voegt niets toe want dit zijn standaarddingen die je doet als reiziger.