Enkele maanden geleden heb ik een reis bij Pacific Island (Lid ANVR) geboekt naar de USA. Hiervoor heb ik een offerte ontvangen en ook aanvaard. Vervolgens direct de aanbetaling overgemaakt.
Afgelopen weekend kreeg ik een brief met daarin de mededeling dat de reis 200 euro duurder is, als gevolg van de daling van de euro. De organisatie beroept zich op de voorwaarden van de ANVR.
Blijkbaar ben ik met het aangaan van de reis, ook valutahandelaar geworden. Heeft iemand anders hier ook ervaringen mee en kan dat eigenlijk eenzijdig worden afgekondigd??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Extra kosten agv dalen euro
-
Re: Extra kosten agv dalen euro
Artikel 3.2 van de ANVR voorwaarden:
Prijswijzigingen
De prijzen van gereserveerde diensten kunnen conform de voorwaarden van de
dienstverlener worden gewijzigd. Deze wijzigingen zullen zo spoedig mogelijk
worden doorgegeven en doorberekend.
http://www.anvr.nl/uploads//2009%20en%2 ... aarden.pdf
U zult dus de voorwaarden van PIT moeten opvragen, ik kan die nergens vinden op de site van PIT.
Maar voorlopig lijkt het erop dat het dus mag.
Prijswijzigingen
De prijzen van gereserveerde diensten kunnen conform de voorwaarden van de
dienstverlener worden gewijzigd. Deze wijzigingen zullen zo spoedig mogelijk
worden doorgegeven en doorberekend.
http://www.anvr.nl/uploads//2009%20en%2 ... aarden.pdf
U zult dus de voorwaarden van PIT moeten opvragen, ik kan die nergens vinden op de site van PIT.
Maar voorlopig lijkt het erop dat het dus mag.
Helaas ziet het er naar uit dat dit mag. Zie de volgende link:
Mag de reisorganisatie de prijs van mijn pakketreis veranderen?
Ik vind het persoonlijk wel een vage reden. Als de euro gestegen was, was uw reis waarschijnlijk niet goedkoper geworden. Helaas lijkt het wel te mogen.
Ik neem aan dat het nog wel 20 dagen duurt (op het moment van de brief) voordat uw reis zou beginnen? Anders mag het namelijk weer niet .
Mag de reisorganisatie de prijs van mijn pakketreis veranderen?
Ik vind het persoonlijk wel een vage reden. Als de euro gestegen was, was uw reis waarschijnlijk niet goedkoper geworden. Helaas lijkt het wel te mogen.
Ik neem aan dat het nog wel 20 dagen duurt (op het moment van de brief) voordat uw reis zou beginnen? Anders mag het namelijk weer niet .
Dus wel even goed nakijken of zij het in hun algemene voorwaarden hebben staan!!! zo niet, dan mag het dus niet! En als je niet akkoord gaat snel reageren begrijp ik uit het verhaal!