Hallo Forumbezoekers,
Graag hoor ik of iemand weet hoe het gaat als je een familiereis (grootouders en 3 kinderen en hun echtgenoten plus de kleinkinderen)
als gevolg van een ernstige aandoening van een van de grootouders dient te annuleren.
De medische reden is geen probleem voor de verzekering, maar de mogelijke complicatie bestaat uit het feit, dat de reis door een van mijn broers is geboekt.
Ik betaalde aan mijn broer, en heb dus zelf geen factuur op mijn naam staan.
Zelf heb dus geen boeking gedaan maar wel een doorlopende annuleringsverzekering.
Kan over deze situatie in de voorwaarden niets terugvinden en zou graag eerst een advies willen hebben voordat ik het schadeformulier invul en verstuur.
Voor alle duidelijkheid; ik wil geen malversatie plegen en heb volgens mij gewoon recht op een schadevergoeding, maar wil problemen voorkomen door op de juiste wijze te claimen.
Vriendelijk dank voor uw hulp,
J.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] familiereis annuleren met meerdere doorlopende verzekeringen
Re: familiereis annuleren met meerdere doorlopende verzekeringen
JUllie moeten annuleren omdat 1 vd ouders iets heeft, dan kan iedereen in de 1e graads lijn, dus de kinderen annuleren. Jij moet jouw deel claimen bij jou annuleringsverzekering, dat bedrag weet je , als reden van annulering geeft je je ouders op.
Kijk gewoon je polis na, onder het kopje annuleren, staat er meestal heel duidelijk in vermeld, verschilt soms en beetje per maatschappij maar ontloopt elkaar niet veel hoor.
Kijk gewoon je polis na, onder het kopje annuleren, staat er meestal heel duidelijk in vermeld, verschilt soms en beetje per maatschappij maar ontloopt elkaar niet veel hoor.
Bedankt voor je reactie. Wat je schrijft is idd mogelijk. Het heikele punt is echter, dat de boeking niet door mij is gedaan maar door mijn broer. Ik heb dus geen op mijn naam gestelde factuur. Ik wil graag weten of dat dan bij de verzekering tot problermen kan leiden. En zo ja, wat dan de beste aanpak is.
Groeten
J.
Groeten
J.
Het lijkt me dat u gewoon recht op een vergoeding van de annuleringskosten heeft, ookal is de factuur niet aan u gericht.
Ik zou gewoon even contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij voor de juiste stappen.
Ik zou gewoon even contact opnemen met de verzekeringsmaatschappij voor de juiste stappen.
-
Heeft uw broer geboekt dan kan alleen hij deze reis voor u allen annuleren. Hetzelfde hebben wij meegemaakt.
Geplaatst op 05 Apr 2008 10:05 door janimk
Wat je schrijft is idd mogelijk. Het heikele punt is echter, dat de boeking niet door mij is gedaan maar door mijn broer.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie het probleem niet, het zijn toch ook je broers ouders als zij ziek zijn kan je broer gewoon annuleren.Jij kan dat niet dat moet door je broer gebeuren!En jou broer geeft jou je geld terug,simpel toch.
Wat je schrijft is idd mogelijk. Het heikele punt is echter, dat de boeking niet door mij is gedaan maar door mijn broer.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Zie het probleem niet, het zijn toch ook je broers ouders als zij ziek zijn kan je broer gewoon annuleren.Jij kan dat niet dat moet door je broer gebeuren!En jou broer geeft jou je geld terug,simpel toch.
Degene die de handtekening onder de reisboekeing heeft gezet moet de reis annuleren, een ider weet dan wat per persoon de annuleringskosten zijn, mochten er meerdere annuleringsverzekeringsmaatschappijen in het spel zijn, maakt dat niet uit, ieder claimt gewoon z'n eigen deel bij zijn eigen maatschappij, via het reisburo moet je wel een annuleringsnota ontvangen waarop vermeld staat welke de kosten zijn, per persoon, kan er geen probleem van worden gemaakt per maatschappij, ieder zorgt dan voor zichzelf