LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] foutieve berekening tax vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Marie72

foutieve berekening tax vliegticket

Ongelezen bericht door Marie72 »

Ik heb vorige week een ticket geboekt bij worldticketcenter.nl voor 350 euro waarvoor ik netjes al voor heb betaald. Echter kreeg ik vandaag de onderstaande e-mail:

Goedemiddag,
>
> Wij hebben uw reservering ontvangen. Helaas is er iets niet goed gegaan met de berekening van de tax op onze website.
>
> De tax is namelijk in werkelijkheid € 305,- in plaats van € 120,-. Dit betekent dat u € 185,- bij dient te betalen voor deze reservering.
>
> Graag vernemen wij van u of u hiermee akkoord gaat? Wij zullen u dan een betalingslink per email toesturen waarvan de betaling uiterlijk morgen in orde gemaakt dient te worden.
>
> Indien u niet akkoord gaat dan zullen wij de boeking kosteloos annuleren. Graag ontvangen wij in dit geval uw rekeningnummer en de tenaamstelling hiervan zodat wij dit in orde kunnen maken.
>
> Onze excuses voor het ongemak.
>
> Met vriendelijke groet,

Mag dit zomaar? Ik ben akkoord gegaan met de prijs op de website en ik heb er al voor betaald. Moet ik dan die 185 euro betalen?

Dankje!

roelie24

Re: foutieve berekening tax vliegticket

Ongelezen bericht door roelie24 »

met welke maatschappij is dit en waar naar toe? Als de ticket op hun website is geboekt en de betaling is geaccepteerd, dan volgt hierna toch een email met daarin de electronische ticket? Als je de ticket hebt dan lijkt het mij stug dat men van je kan eisen dat er bijbetaald moet worden. Ik zou de vliegmaatschappij wel hiervan op de hoogte stellen dat jouw reservering niet geannuleerd moet worden en het reisbureau dit laten weten. Verder zou ik ze schriftelijk verantwoordelijke stellen voor alle schade die je eventueel lijdt vanwege hun ( annulerings_) actie. Immers je wil de reservering en de ticket toch houden? Het is een fout in hun systeem en daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Veel succes. Roel. Fairwind.nl

Gesloten