Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Mijn man en ik willen graag op vakantie naar een mooi zonnig oord dit jaar en we hebben een prachtig hotel gevonden op het eiland Kos in Griekenland. De goedkoopste reis die wordt aangeboden naar dit hotel wordt aangeboden door het reisbureau Alltours (oorspronkelijk uit Duitsland). Die reis van Alltours wordt weer het goedkoopst aangeboden bij Traveltroef.
Ik weet uit een eerdere ervaring dat Traveltroef een goed reisbureau is, en dat het is aangesloten bij de ANVR en SGR. Alltours is dat echter niet (omdat het een Duits concern is). Ik heb Traveltroef gebeld en zij zeggen dat niet hun voorwaarden maar die van Alltours geldig zijn voor de reis die we dan via hen boeken. Op de vraag hoe dat dan zit met ANVR/SGR werd mij verteld dat Alltours een garantie-certificaat meestuurt met alle reispapieren.
Mijn vraag is: garandeert dat garantie-certificaat van Alltours een reis onder net zulke goede voorwaarden als een reis via een reisbureau dat lid is van de ANVR/SGR? En zo nee: wat is het verschil?
Ik heb SGR al gebeld (ANVR kan je niet bellen als consument) en bij SGR werd mij verteld dat een dergelijk garantie-certificaat net iets anders werkt maar dat in geval van faillisement Alltours is aangesloten bij een verzekeringsmaatschappij die mij het verschuldigde bedrag dan uitkeert. Dan weet ik dus alleen nog niets over de rest ...
Als iemand mij hier wijzer over kan maken, heel graag! Alvast super bedankt !!!
Groetjes,
Ardine
(PS. Ja, ik heb al een heleboel over Alltours op dit forum gelezen. Maar daarbij stond voor zover ik zag niet veel over mijn vraag.)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] garantie-certificaat (Alltours reis boeken in NL)
Re: garantie-certificaat (Alltours reis boeken in NL)
ALLTOURS is een duitse touroperator, net als bijvoorbeeld Neckermann Reisen en 1-2 Fly. ALLTOURS is tevens ook via nederlandse reisbureau's te boeken. Je kunt hier 2 dingen onderscheiden, je noemt tenslotte ook 2 verschillende zaken, namelijk ANVR en SGR.
1. SGR: Iets gelijkswaardigs is het garantie certificaat, inderdaad een verzekering tgen fallisement. Je kunt dit redelijkerwijs vergelijken, echter net als bij alle verzekeringen zijn de voorwaarden anders.
2. ANVR: Doordat ALLTOURS duits is, is deze niet aangesloten bij het ANVR. In Duitsland kennen ze het AGB (Algemeine Geschafts Bedingungen ofzoiets). Hierin staan je rechten en plichten beschreven, een soort van ANVR. ALLTOURS verstrekt deze exemplaren in het nederlands.
Mijn ervaring met ALLTOURS was zeer goed en verder weinig klachten van andere klanten ontvangen. Net zoals de grote nederlandse touroperators heeft ALLTOURS zijn voor en nadelen maar over het algemeen een goede touroperator!
Fijne vakantie! PS; welk hotel heb je gezien?
1. SGR: Iets gelijkswaardigs is het garantie certificaat, inderdaad een verzekering tgen fallisement. Je kunt dit redelijkerwijs vergelijken, echter net als bij alle verzekeringen zijn de voorwaarden anders.
2. ANVR: Doordat ALLTOURS duits is, is deze niet aangesloten bij het ANVR. In Duitsland kennen ze het AGB (Algemeine Geschafts Bedingungen ofzoiets). Hierin staan je rechten en plichten beschreven, een soort van ANVR. ALLTOURS verstrekt deze exemplaren in het nederlands.
Mijn ervaring met ALLTOURS was zeer goed en verder weinig klachten van andere klanten ontvangen. Net zoals de grote nederlandse touroperators heeft ALLTOURS zijn voor en nadelen maar over het algemeen een goede touroperator!
Fijne vakantie! PS; welk hotel heb je gezien?
Hallo Jas,
Super bedankt voor je reactie Allemaal heel duidelijk uitgelegd!
Ik begrijp uit je verhaal dat Alltours is aangesloten bij de Duitse versie van ANVR. Ik heb al eerder gelezen dat de regels van de ANVR niet gelden voor reizen die in het buitenland (bijv. Duitsland) bij nederlandse reisbureau's worden geboekt. Dat zal omgekeerd dan ook wel geld voor de Duitse ANVR. Maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als Alltours voor haar klanten in Duitsland een bepaalde set regels nastreeft, Alltours voor dezelfde reis andere regels gaat hanteren bij andere klanten. Dat wordt voor Alltours zelf ook onoverzichtelijk en onpraktisch dan.
Ik denk dat ik er wel uit ben: gewoon bij Alltours boeken
O ja, het hotel wat ik had gezien is Hotel Platanista in Psalidi. Krijgt hele goede recensies op eigenlijk alle reviewsites (zoover, tripadvisor etc.). Lijkt me een heel prettig hotel )
Bedankt nogmaals Jas!
Groetjes,
Ardine
Super bedankt voor je reactie Allemaal heel duidelijk uitgelegd!
Ik begrijp uit je verhaal dat Alltours is aangesloten bij de Duitse versie van ANVR. Ik heb al eerder gelezen dat de regels van de ANVR niet gelden voor reizen die in het buitenland (bijv. Duitsland) bij nederlandse reisbureau's worden geboekt. Dat zal omgekeerd dan ook wel geld voor de Duitse ANVR. Maar dat maakt natuurlijk niet zoveel uit. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat als Alltours voor haar klanten in Duitsland een bepaalde set regels nastreeft, Alltours voor dezelfde reis andere regels gaat hanteren bij andere klanten. Dat wordt voor Alltours zelf ook onoverzichtelijk en onpraktisch dan.
Ik denk dat ik er wel uit ben: gewoon bij Alltours boeken
O ja, het hotel wat ik had gezien is Hotel Platanista in Psalidi. Krijgt hele goede recensies op eigenlijk alle reviewsites (zoover, tripadvisor etc.). Lijkt me een heel prettig hotel )
Bedankt nogmaals Jas!
Groetjes,
Ardine
Hoi Ardine,
de AGB zijn soort van consumenten / waren / beschermingswet voor consumenten. Alltours heeft de meeste problemen altijd goed opgelost en ben zelf ook eens mee op vakantie geweest en is prima verlopen, het blijft mensenwerk.
Vergeet trouwens niet dat als je Alltours via een nederlands reisbureau boekt, het reisbureau altijd wel moet voldoen aan de ANVR boekingsvoorwaarden, let dus altijd goed op of het reisbureau of website ANVR aangesloten is en controleer dit altijd via www.anvr.nl. De boekingsvoorwaarden zijn daar ook na te lezen.
De accomodatie ziet er leuk uit hoor! Hoop dat je er een fijne vakantie zult hebben!
Groetjes
de AGB zijn soort van consumenten / waren / beschermingswet voor consumenten. Alltours heeft de meeste problemen altijd goed opgelost en ben zelf ook eens mee op vakantie geweest en is prima verlopen, het blijft mensenwerk.
Vergeet trouwens niet dat als je Alltours via een nederlands reisbureau boekt, het reisbureau altijd wel moet voldoen aan de ANVR boekingsvoorwaarden, let dus altijd goed op of het reisbureau of website ANVR aangesloten is en controleer dit altijd via www.anvr.nl. De boekingsvoorwaarden zijn daar ook na te lezen.
De accomodatie ziet er leuk uit hoor! Hoop dat je er een fijne vakantie zult hebben!
Groetjes
Boek gewoon via een anvr/sgr aangesloten reisbureau die Alltours verkoopt en je weet zeker dat je goed zit! Bijv bij Thomas Cook in Zaandam via de mail, dan krijg je ook nog korting!
Lekker aan het spammen Carola5?Carola5 schreef:Boek gewoon via een anvr/sgr aangesloten reisbureau die Alltours verkoopt en je weet zeker dat je goed zit! Bijv bij Thomas Cook in Zaandam via de mail, dan krijg je ook nog korting!