GEDUPEERD DOOR SELECT VOYAGES RIVIERCRUISES, GEVESTIGD TE BEMMEL.
Deze bij de SGR aangesloten organisatie heeft een aantal zgn. kerstmarktcruises naar Duitsland met de schepen ms Serenity en ms Serenade 1 afgezegd.
Toen het schip Serenity vrijdag 09 dec. j.l. niet aan de Waalkade te Nijmegen lag afgemeerd, leverde navraag op dat de geplande reis was geannuleerd. Ook de reis van 12 dec. is afgeblazen.
Als oorzaak werd medegedeeld dat de moedermaatschappij van Select Voyages: EURO SHIPPING VOYAGES (De website van deze maatschappij is inmiddels op zwart gezet) een conflict heeft met de bank. Daardoor liggen vier van de zes riviercruiseschepen stil vanwege een vaarverbod van de bank.
Naar nu blijkt kan de SGR niets doen omdat dochtermaatschappij Select Voyages (nog) niet failliet is.
Eerst moet worden afgewacht of er investeerders worden gevonden en met de bank kan worden verder gepraat.
Dus als passagier heb je wel betaald, niet gevaren en nu (voorlopig) financieel het nakijken………..
Ik had werkelijk gedacht dat reizen waarbij het SGR-logo is afgedrukt meer zekerheid boden dan nu wordt ervaren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GEDUPEERD DOOR SELECT VOYAGES RIVIERCRUISES, GEVESTIGD TE BE
-
-
Re: GEDUPEERD DOOR SELECT VOYAGES RIVIERCRUISES, GEVESTIGD TE BE
Maar u kunt toch niet verwachten dat SGR ingrijpt als een bedrijf nog niet failliet is?
Natuurlijk is het uitermate vervelend voor u, maar SGR kan hier toch niets aan doen?
Natuurlijk is het uitermate vervelend voor u, maar SGR kan hier toch niets aan doen?
Opgelost! Select Voyages is nu failliet. SGR keert uit!
Sorry voor ons niet. Wat blijkt wij hebben geboekt op 3 maart jl en Select Voyages is op 15 maart jl pas lid geworden van SGR, wij zien ons geld niet terug zoals het er nu uitziet. Advokaat van Select Voyages verwijst ons naar SGR. Ik kan hier ontzettend boos over worden als ik mn factuur voor mij hebt of we nog even het restbedrag over willen maken voor 12 november. Ik kan mij niet voorstellen, dat deze bedrijven op het laatste moment weten dat ze failliet gaan. Het reisje was van maandag 12 december t/m vrijdag 16 december. Vrijdag 9 december is het op mn antwoordapp ingesproken dat het reisje niet doorging. Niet netjes dus. Wat kunnen we hier nog mee?geengast schreef:Opgelost! Select Voyages is nu failliet. SGR keert uit!
Ook mijn ouders (85 en 86 jaar oud) hebben op 3 maart geboekt en hebben dus ook te horen gekregen dat zij bedankt zijn voor hun bijdrage en nergens iets kunnen verhalen.
Zij hebben van hun AOW een beetje gespaard en daarvan het reisje betaald.
Mijn ouders zijn enorm teleurgesteld en ik ben ontzettend boos en vind dat deze club aangepakt moet worden.
Als iemand een idee heeft hoe we dit (gezamenlijk) kunnen doen..... Wij doen mee.
Zij hebben van hun AOW een beetje gespaard en daarvan het reisje betaald.
Mijn ouders zijn enorm teleurgesteld en ik ben ontzettend boos en vind dat deze club aangepakt moet worden.
Als iemand een idee heeft hoe we dit (gezamenlijk) kunnen doen..... Wij doen mee.
Aan: Kitty 53 en Toonie,
Toch de claim bij SGR aanmelden, omdat ook na aanmelding bij SGR 15 maart door u betalingen zijn verricht.
Daarnaast is het aantoonbaar dat de rederij (van Meegen Group) waartoe Select Voyages behoorde, al sedert 2010 de rentebetalingen niet meer voldeed aan de zwaar gehavende tweede hypotheekhouder, Rhine - Danube Nederland I NV, Deze verstrekte op 20 aug 2007 een lening van € 1 mln aan Van Meegen, die, u raadt het al op in oktober 2012, moet worden terugbetaald. Deze partij heeft vervolgens in 2010 en in november 2011 al regres genomen, omdat van Meegen ook de rente over die lening niet meer betaalde.
In het zicht van een naderend faillissement bent u nog opgeroepen te storten in de bodemloze put, die van Meegen sedert 20 aug 2007 is.
Het is daarbij aannemelijk, dat ABNAMRO Lease NV, de financier is van de schepen die zijn beslagen, al sedert 2007 wist dat de tweede hypotheekhouder deels of geheel niet meer werd betaald en in het zicht van regres van die partij het besluit tot beslaglegging al had voorbereid, voordat u de laatste betalingen heeft verricht en gelijk na betaling toe sloeg. Dat is dezelfde bank, die u en wij allen met staatsteun op de been houden om deze praktijken onverdroten door te blijven zetten.
Toch de claim bij SGR aanmelden, omdat ook na aanmelding bij SGR 15 maart door u betalingen zijn verricht.
Daarnaast is het aantoonbaar dat de rederij (van Meegen Group) waartoe Select Voyages behoorde, al sedert 2010 de rentebetalingen niet meer voldeed aan de zwaar gehavende tweede hypotheekhouder, Rhine - Danube Nederland I NV, Deze verstrekte op 20 aug 2007 een lening van € 1 mln aan Van Meegen, die, u raadt het al op in oktober 2012, moet worden terugbetaald. Deze partij heeft vervolgens in 2010 en in november 2011 al regres genomen, omdat van Meegen ook de rente over die lening niet meer betaalde.
In het zicht van een naderend faillissement bent u nog opgeroepen te storten in de bodemloze put, die van Meegen sedert 20 aug 2007 is.
Het is daarbij aannemelijk, dat ABNAMRO Lease NV, de financier is van de schepen die zijn beslagen, al sedert 2007 wist dat de tweede hypotheekhouder deels of geheel niet meer werd betaald en in het zicht van regres van die partij het besluit tot beslaglegging al had voorbereid, voordat u de laatste betalingen heeft verricht en gelijk na betaling toe sloeg. Dat is dezelfde bank, die u en wij allen met staatsteun op de been houden om deze praktijken onverdroten door te blijven zetten.
Hallo Aanvaller,
Bedankt voor uw informatie, u bent goed geïnformeerd over de situatie van Van Meegen. Ik had al wel meer verhalen over deze "meneer" gehoord en uw verhaal bevestigd alles weer, deze man is niet te vertrouwen en heeft sch.... aan wie dan ook.
Wij hebben echter al getracht om de betaalde gelden terug te vorderen via de SGR, maar dit verzoek werd afgewezen vanwege het feit dat al geschetst is, namelijk dat de reis geboekt is vóórdat Select Voyages aangesloten was bij de SGR.
Bedankt voor uw informatie, u bent goed geïnformeerd over de situatie van Van Meegen. Ik had al wel meer verhalen over deze "meneer" gehoord en uw verhaal bevestigd alles weer, deze man is niet te vertrouwen en heeft sch.... aan wie dan ook.
Wij hebben echter al getracht om de betaalde gelden terug te vorderen via de SGR, maar dit verzoek werd afgewezen vanwege het feit dat al geschetst is, namelijk dat de reis geboekt is vóórdat Select Voyages aangesloten was bij de SGR.