LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen begrip Lufthansa
-
Geen begrip Lufthansa
Afgelopen vrijdag zouden mijn man en ik vertrekken voor een reis van 3 weken naar China, een reis waar we al een half jaar erg naar uitkeken. Helaas werd mijn zwager getroffen door een maagbloeding en een hartstilstand, waardoor IC-opname (na reanimatie) nodig was. Mijn man en ik besloten uiteraard om onze reis uit te stellen. We namen contact op met Lufthansa, hebben de situatie uitgelegd en verzocht om een coulance-regeling, waarbij we de vlucht in het najaar alsnog zouden maken. Helaas troffen we een zeer zakelijk ingestelde en totaal geen begrip tonende medewerkster van Lufthansa aan de telefoon. Er werd door haar op geen enkele wijze begrip getoond (niet één keer 'wat vervelend voor u' o.i.d.), zo gauw het woord 'annulering' viel was haar enige doel om mijn creditcardnummer te krijgen, zodat ze de EUR60,- annuleringskosten kon innen. Op mijn vraag of een coulance mogelijk was, werd steeds opnieuw geantwoord dat 'de reglementen daarin niet voorzien'. Hoe anders reageerden de Chinese airlines (bij wie we een viertal binnenlandse vluchten hadden geboekt) en Chinese hotels (die we geboekt hadden). Bij allen konden we kiezen voor retournering van ons geld (minus een klein bedrag aan adm.kosten) of voor uitstel, zonder enig probleem. We weten dat we volgens de voorwaarden geen recht hebben op restitutie of opschorting, maar een coulance-gebaar en op zijn minst enige empathie van de medewerkster van Lufthansa zou op zijn plaats zijn geweest. Heel jammer!
Re: Geen begrip Lufthansa
in nederland hebben we annuleringsverzekeringen voor zulke situaties
waarom zou u uw geld van de lufthansa terug moeten krijgen als andere mensen geld betalen voor een annuleringsverzekering???
u hebt gegokt [geen geld uit willen geven voor een annuleringsverzekering] en verloren
waarom zou u uw geld van de lufthansa terug moeten krijgen als andere mensen geld betalen voor een annuleringsverzekering???
u hebt gegokt [geen geld uit willen geven voor een annuleringsverzekering] en verloren
Ja het is heel ernstig en vervelend wat uw zwager is overkomen, ik hoop dat het snel beter met hem gaat.Gabriëlle1965 schreef:Afgelopen vrijdag zouden mijn man en ik vertrekken voor een reis van 3 weken naar China, een reis waar we al een half jaar erg naar uitkeken. Helaas werd mijn zwager getroffen door een maagbloeding en een hartstilstand, waardoor IC-opname (na reanimatie) nodig was. Mijn man en ik besloten uiteraard om onze reis uit te stellen. We namen contact op met Lufthansa, hebben de situatie uitgelegd en verzocht om een coulance-regeling, waarbij we de vlucht in het najaar alsnog zouden maken. Helaas troffen we een zeer zakelijk ingestelde en totaal geen begrip tonende medewerkster van Lufthansa aan de telefoon. Er werd door haar op geen enkele wijze begrip getoond (niet één keer 'wat vervelend voor u' o.i.d.), zo gauw het woord 'annulering' viel was haar enige doel om mijn creditcardnummer te krijgen, zodat ze de EUR60,- annuleringskosten kon innen. Op mijn vraag of een coulance mogelijk was, werd steeds opnieuw geantwoord dat 'de reglementen daarin niet voorzien'. Hoe anders reageerden de Chinese airlines (bij wie we een viertal binnenlandse vluchten hadden geboekt) en Chinese hotels (die we geboekt hadden). Bij allen konden we kiezen voor retournering van ons geld (minus een klein bedrag aan adm.kosten) of voor uitstel, zonder enig probleem. We weten dat we volgens de voorwaarden geen recht hebben op restitutie of opschorting, maar een coulance-gebaar en op zijn minst enige empathie van de medewerkster van Lufthansa zou op zijn plaats zijn geweest. Heel jammer!
Desalniettemin vind ik het niet zomaar de normaalste zaak van de wereld om coulance te verwachten hoe ernstig de situatie ook is. Coulance is immers een gunst en geen recht. Voor dit soort gevallen bestaat er immers zoiets als een annuleringsverzekering, anders kunnen ze deze verzekeringen ook wel opdoeken als in dit soort gevallen altijd coulance gegeven wordt. Het wel of niet afsluiten van een annuleringsverzekering is een bewuste keuze met bepaalde gevolgen of risico's. Ook had u bijvoorbeeld kunnen kiezen voor een flexibel ticket of refundable ticket.
Het is dan ook niet echt nodig Lufthansa hiervoor aan de schandaal te nagelen.
Nee ik werk niet bij Lufthansa, noch in de reisbranche, noch bij een verzekeraar etc.
Heel jammer dat bij een doorlopende reisverzekering geenGabriëlle1965 schreef:Afgelopen vrijdag zouden mijn man en ik vertrekken voor een reis van 3 weken naar China, een reis waar we al een half jaar erg naar uitkeken. Helaas werd mijn zwager getroffen door een maagbloeding en een hartstilstand, waardoor IC-opname (na reanimatie) nodig was. Mijn man en ik besloten uiteraard om onze reis uit te stellen. We namen contact op met Lufthansa, hebben de situatie uitgelegd en verzocht om een coulance-regeling, waarbij we de vlucht in het najaar alsnog zouden maken. Helaas troffen we een zeer zakelijk ingestelde en totaal geen begrip tonende medewerkster van Lufthansa aan de telefoon. Er werd door haar op geen enkele wijze begrip getoond (niet één keer 'wat vervelend voor u' o.i.d.), zo gauw het woord 'annulering' viel was haar enige doel om mijn creditcardnummer te krijgen, zodat ze de EUR60,- annuleringskosten kon innen. Op mijn vraag of een coulance mogelijk was, werd steeds opnieuw geantwoord dat 'de reglementen daarin niet voorzien'. Hoe anders reageerden de Chinese airlines (bij wie we een viertal binnenlandse vluchten hadden geboekt) en Chinese hotels (die we geboekt hadden). Bij allen konden we kiezen voor retournering van ons geld (minus een klein bedrag aan adm.kosten) of voor uitstel, zonder enig probleem. We weten dat we volgens de voorwaarden geen recht hebben op restitutie of opschorting, maar een coulance-gebaar en op zijn minst enige empathie van de medewerkster van Lufthansa zou op zijn plaats zijn geweest. Heel jammer!
annuleringsverzekering is afgesloten.
Beterschap voor de zwager gewenst, toch belangrijker dan de Euro 60,00 lijkt me
Vreselijk voor u zwager en hoop dat hij snel weer op knapt maar juist voor
zulke dingen moet u een annuleringsverzekering afsluiten.
zulke dingen moet u een annuleringsverzekering afsluiten.
-
- Contacteer:
De kosten zijn alleen 60 euri ? Je krijgt wel het geld van de tickets terug minus deze kosten ?
Waar hebben we het dan over, helaas pindakaas. Voor 60 euri p/jr kan je voor de toekomst een annuleringsverzekering afsluiten.
S6 met de zwager
Waar hebben we het dan over, helaas pindakaas. Voor 60 euri p/jr kan je voor de toekomst een annuleringsverzekering afsluiten.
S6 met de zwager
Het meest lullige (buiten de toestand van uw zwager uiteraard, ik hoop dat hij helemaal hersteld) van dit soort topics is dat dit de aankomende jaren niet meer van het internet te verwijderen is en Lufthansa ergens van wordt beschuldigd waar ze eigenlijk weinig aan kunnen doen. Het is uw eigen fout dat u geen annuleringsverzekering afsluit en schuift de schuld in de schoenen van Lufthansa. Precies hierom heb ik moeite met dit soort fora; iedereen kan er maar wat plaatsen zonder hoor of wederhoor.
Gelukkig staat er niet meteen oplichting bij.
Maar zoals gezegd, hoe vreselijk de reden ook is, recht heeft u absoluut niet hierin. Ons zuinige nederlanders ook altijd.
Maar zoals gezegd, hoe vreselijk de reden ook is, recht heeft u absoluut niet hierin. Ons zuinige nederlanders ook altijd.
-
Bedankt voor jullie reacties. Voor alle duidelijkheid:
1. Zoals in het initiële bericht al gezegd: we weten dat we naar de letter nergens recht op hebben. We waren onterecht in de veronderstelling dat een annuleringsmodel in onze doorlopende reisverzekering zat, bleek niet het geval te zijn).
2. We hoopten slechts op begrip en enige coulance, waarbij tickets opgeschort zouden worden tot bijv. het najaar.
3. We waren en zijn vooral teleurgesteld in de kille, niet empathische wijze waarop we te woord werden gestaan door de medewerkster van Lufthansa. Menselijkheid kost immers niets.
4. Termen als 'aan de schandpaal nagelen' en 'oplichting' zijn niet aan de orde, teleurstelling uiten wel.
5. Voor de volledigheid: de genoemde EUR 60,- zijn extra kosten om te kunnen annuleren, bovenop de ticketkosten. Geld is echter niet belangrijk, al had het EUR 10.000 gekost, dan waren we nog steeds thuisgebleven om steun te bieden.
Iedereen een fijne dag verder.
1. Zoals in het initiële bericht al gezegd: we weten dat we naar de letter nergens recht op hebben. We waren onterecht in de veronderstelling dat een annuleringsmodel in onze doorlopende reisverzekering zat, bleek niet het geval te zijn).
2. We hoopten slechts op begrip en enige coulance, waarbij tickets opgeschort zouden worden tot bijv. het najaar.
3. We waren en zijn vooral teleurgesteld in de kille, niet empathische wijze waarop we te woord werden gestaan door de medewerkster van Lufthansa. Menselijkheid kost immers niets.
4. Termen als 'aan de schandpaal nagelen' en 'oplichting' zijn niet aan de orde, teleurstelling uiten wel.
5. Voor de volledigheid: de genoemde EUR 60,- zijn extra kosten om te kunnen annuleren, bovenop de ticketkosten. Geld is echter niet belangrijk, al had het EUR 10.000 gekost, dan waren we nog steeds thuisgebleven om steun te bieden.
Dat is dan mooi. Je bent je verhaal kwijt, je weet wat je rechten waren. Het enige waar je het bedrijf nu op aanspreekt is 1 medewerker die niet heeft gezegd dat ze het verschrikkelijk vond voor u, en u geen coulance wilde bieden. Daarom is meteen heel lufthansa verkeerd. Uw punt is duidelijk.
-
idd sterkte met u zwager,
u heeft hiervan wel geleerd ,voortaan de verzekering goed na te kijken..
ja en hoopten en helaas niet gekregen,dat is de realiteit...
daarmee wil nog niet zeggen dat lufhthansa gelijk slecht is...
u heeft alleen niet te horen gekregen wat u graag wilde horen .
hoop dat het goedkomt met u zwager...
en sluit gelijk een annuleer af als u weer de reis plant voor het najaar...
u heeft hiervan wel geleerd ,voortaan de verzekering goed na te kijken..
ja en hoopten en helaas niet gekregen,dat is de realiteit...
daarmee wil nog niet zeggen dat lufhthansa gelijk slecht is...
u heeft alleen niet te horen gekregen wat u graag wilde horen .
hoop dat het goedkomt met u zwager...
en sluit gelijk een annuleer af als u weer de reis plant voor het najaar...
1. Sja ok dat weet u nu voor de toekomst en kunt u meer een bewuste keuze maken om er wel of geen te nemen.Gabriëlle1965 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Voor alle duidelijkheid:
2 / 4. Zoals u de OP heeft geformuleerd lijkt het er meer op dat u rekent op coulance en niet alleen maar hoopt, ze hoeven het immers niet te doen, zoals u weet. Als ze dit wel zouden doen, zijn all annuleringsverzekeringen overbodig. Zoals gezegd kan ook een flexticket uitkomst bieden, maar die zijn wel duurder. Dan kunt u naar believen de reisdatum wijzigen.
3. Beetje empathie had zeker gekund, maar dat is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
5. Het is naar mijn mening wel een beetje onzin dat u nog eens 60 euro annuleringskosten moet betalen als u de ticketprijs al volledig kwijt bent. U kunt er ook voor kiezen om niet te annuleren, deze kosten dan ook niet te betalen en het ticket gewoon laten verlopen. U bent dan een no-show en dan betaald u die kosten niet.
Ik hoop dat uw zwager snel en voorspoedig hersteld.
Emmy75 schreef:1. Sja ok dat weet u nu voor de toekomst en kunt u meer een bewuste keuze maken om er wel of geen te nemen.Gabriëlle1965 schreef:Bedankt voor jullie reacties. Voor alle duidelijkheid:
2 / 4. Zoals u de OP heeft geformuleerd lijkt het er meer op dat u rekent op coulance en niet alleen maar hoopt, ze hoeven het immers niet te doen, zoals u weet. Als ze dit wel zouden doen, zijn all annuleringsverzekeringen overbodig. Zoals gezegd kan ook een flexticket uitkomst bieden, maar die zijn wel duurder. Dan kunt u naar believen de reisdatum wijzigen.
3. Beetje empathie had zeker gekund, maar dat is niet hetzelfde als gelijk krijgen.
5. Het is naar mijn mening wel een beetje onzin dat u nog eens 60 euro annuleringskosten moet betalen als u de ticketprijs al volledig kwijt bent. U kunt er ook voor kiezen om niet te annuleren, deze kosten dan ook niet te betalen en het ticket gewoon laten verlopen. U bent dan een no-show en dan betaald u die kosten niet.
Ik hoop dat uw zwager snel en voorspoedig hersteld.
ik kan me niet voorstellen dat er 60 euro is betaald boven op de kosten voor de tickets hoewel dat er wel lijkt te staan
sterker nog er zou op zijn minst geld terug moeten komen van de luchthavenbelasting