LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen reis en geen terugbetaling door vulkaanas
Geen reis en geen terugbetaling door vulkaanas
Door Kras is gisteren telefonisch een reis geannuleerd, omdat het vliegtuig vanochtend niet kon vertrekken. Volgens de reisorganisatie is geen terugbetaling van de reissom mogelijk, maar kunnen we wel, als we binnen een week beslissen, naar een andere reis om boeken. Dit willen wij eigenlijk niet. Zij gooien het op overmacht door de aswolk
Onze schade bedraagt nu meer dan €1800,- Hoezo schade voor de vliegtuigmaatschappij, touroperators en schiphol. Hier dragen de vakantiegangers de schade. Je koopt de reis, betaald, en het product wordt door onvoorziene omstandigheden niet geleverd. Heeft iemand dezelfde ervaring en klopt deze stellingname van Kras?
Onze schade bedraagt nu meer dan €1800,- Hoezo schade voor de vliegtuigmaatschappij, touroperators en schiphol. Hier dragen de vakantiegangers de schade. Je koopt de reis, betaald, en het product wordt door onvoorziene omstandigheden niet geleverd. Heeft iemand dezelfde ervaring en klopt deze stellingname van Kras?
Re: Geen reis en geen terugbetaling door vulkaanas
Dit betreft een overmachtssituatie. In een dergelijk geval hoeft er doorgaans geen schade vergoedingen te worden betaald, maar wel moet men aankoopbedrag terug geven. Bij pakket gaat dit op voor het hele pakket. Echter, als je de vliegtuig en hotel los geboekt worden dan hoeft men alleen de vliegtuig boeking te annuleren.
Ik heb nog wat e-mail correspondentie gehad met Kras.
In eerste instantie gaven ze ons foutieve informatie en moesten we omboeken. Het geld terug storten was niet mogelijk. Vervolgens was er een gedeeltelijke terug betaling mogelijk. Uiteindelijk was het een fout van een collega en zal nu de totaal betaalde reissom terug betaald worden. Jammer van de tijd die erin gestopt is door: de reiskostenverzekering, de annuleringsverzekering, de rechtsbijstandverzekering, Kras en mijzelf.
In eerste instantie gaven ze ons foutieve informatie en moesten we omboeken. Het geld terug storten was niet mogelijk. Vervolgens was er een gedeeltelijke terug betaling mogelijk. Uiteindelijk was het een fout van een collega en zal nu de totaal betaalde reissom terug betaald worden. Jammer van de tijd die erin gestopt is door: de reiskostenverzekering, de annuleringsverzekering, de rechtsbijstandverzekering, Kras en mijzelf.
Ik heb een samen met een vriendin een ticket naar Rome geboekt bij vliegtickets.nl
Wij zouden op vrijdag 16 april gaan vliegen.
Toen ik belde werd mij de keus gesteld, omboeken (dit kon niet omdat wij niet wisten wanneer we weer vrij konden nemen) of annuleren en ons geld terug krijgen. Toen voor het laatste gekozen. Omdat ik dacht dat wij het hele bedrag zouden terug krijgen.
Toen ik een bevestiging kreeg dat de reis was geannuleerd las ik dat ik enkel de ticket kosten terug kon krijgen. Dit is nog geen 1/3 deel van de totale kosten.
Vandaag weer gebeld met de vraag of het nog mogelijk was om om te boeken, omdat we het zonde van het geld vonden.
Het meisje aan de telefoon vertelde dat dit niet meer mogelijk was en dat we enkel nog het ticket konden terug krijgen min nog €25,-
Ik vraag me af of ze dit kunnen doen. Ik heb ze een hoop geld betaald en krijg helemaal niks ervoor terug!
Wij zouden op vrijdag 16 april gaan vliegen.
Toen ik belde werd mij de keus gesteld, omboeken (dit kon niet omdat wij niet wisten wanneer we weer vrij konden nemen) of annuleren en ons geld terug krijgen. Toen voor het laatste gekozen. Omdat ik dacht dat wij het hele bedrag zouden terug krijgen.
Toen ik een bevestiging kreeg dat de reis was geannuleerd las ik dat ik enkel de ticket kosten terug kon krijgen. Dit is nog geen 1/3 deel van de totale kosten.
Vandaag weer gebeld met de vraag of het nog mogelijk was om om te boeken, omdat we het zonde van het geld vonden.
Het meisje aan de telefoon vertelde dat dit niet meer mogelijk was en dat we enkel nog het ticket konden terug krijgen min nog €25,-
Ik vraag me af of ze dit kunnen doen. Ik heb ze een hoop geld betaald en krijg helemaal niks ervoor terug!
-
Kijk maar eens op dit topic, daar vind je wellicht de antwoorden.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 91&t=81326
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 91&t=81326
@zembam
Als ik het goed begrijp heeft u, vóór de vertrekdatum 16 april, zelf besloten uw vliegreis te annuleren.
Tja, dan betaalt u annuleringskosten. In het licht van de verwachting dat vliegtickets.nl/de luchtvaartmaatschappij haar verplichtingen naar alle waarschijnlijkheid niet had kunnen nakomen (aswolk), was zelf annuleren niet echt een slimme beslissing.
Bovendien heeft u, in plaats van na te gaan met welke kosten het annuleren gepaard zou gaan, aangenomen dat u het volledige bedrag terug zou krijgen. Ook dat was niet handig, maar wel volledig uw verantwoordelijkheid.
Misschien kunt u dit uitleggen aan de ticketverkoper, en is men bereid tot enige coulance vanwege dit misverstand.
Laat het een les zijn voor de volgende keer.
Als ik het goed begrijp heeft u, vóór de vertrekdatum 16 april, zelf besloten uw vliegreis te annuleren.
Tja, dan betaalt u annuleringskosten. In het licht van de verwachting dat vliegtickets.nl/de luchtvaartmaatschappij haar verplichtingen naar alle waarschijnlijkheid niet had kunnen nakomen (aswolk), was zelf annuleren niet echt een slimme beslissing.
Bovendien heeft u, in plaats van na te gaan met welke kosten het annuleren gepaard zou gaan, aangenomen dat u het volledige bedrag terug zou krijgen. Ook dat was niet handig, maar wel volledig uw verantwoordelijkheid.
Misschien kunt u dit uitleggen aan de ticketverkoper, en is men bereid tot enige coulance vanwege dit misverstand.
Laat het een les zijn voor de volgende keer.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt bij vliegtickets.nl als zembam. Noodgedwongen hebben we de vlucht moeten annuleren. Het alternatief was een halve week in Glasgow vast zitten. Vliegtickets.nl rekent 25 euro en de boekingskosten krijg je ook niet terug, terwijl de maatschappij zelf de vlucht al geannuleerd heeft.
Ik heb bij Consuwijzer gevraagd of dit mag, maar aan de telefoon wisten ze het niet. Nu de vraag per mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar de reactie daarop.
Ik heb bij Consuwijzer gevraagd of dit mag, maar aan de telefoon wisten ze het niet. Nu de vraag per mail gestuurd. Ik ben benieuwd naar de reactie daarop.
Aan de telefoon hebben ze mij duidelijk verteld dat ik mijn geld zou terug krijgen, ik verwacht dan het hele bedrag. Mij werd daarbij ook aangeraden om te annuleren zodat ik zo snel mogelijk het geld terug zou hebben.
@ Tassadar Wil je mij hierover op de hoogte houden via het forum??
Bedankt
@ Tassadar Wil je mij hierover op de hoogte houden via het forum??
Bedankt
U schrijft dat u alleen het vliegticket terugbetaald kreeg (kennelijk wel volledig).
Waaruit bestaat dan het 2/3 deel dat u niet terugkrijgt?
Heeft dat met verblijfskosten te maken of gaat het om allerlei bijkomende kosten (bij het boeken van het ticket)?
Nogmaals: u verwacht het hele bedrag (welk bedrag?). Dat is uw aanname en u hebt nagelaten dat te verifiëren.
Waaruit bestaat dan het 2/3 deel dat u niet terugkrijgt?
Heeft dat met verblijfskosten te maken of gaat het om allerlei bijkomende kosten (bij het boeken van het ticket)?
Nogmaals: u verwacht het hele bedrag (welk bedrag?). Dat is uw aanname en u hebt nagelaten dat te verifiëren.
-
Hallo
Ons is hetzelfde gebeurd bij vliegtickets.nl!!
Vlucht geboekt via vliegtickets.nl naar Mallorca, met vliegmaatschappij Ryanair vanaf WEEZE.
Door vulkaan as vloog er geen vliegtuig vanaf Weeze!!
Vliegtickets.nl brengt de volgende kosten in rekening ,die je niet vergoed krijgt:
*administratie kosten
*ticketfee kosten
*en er bovenop 25€ annuleringskosten.
Kan en mag dit???
Dit is 1/3 van de reissom geboekte vlucht!
Duurt ook nog 3 maanden voordat je het terug hebt!!
Terwijl Ryanair de gehele gemaakte kosten terug boekt aan reizigers als je rechtstreeks bij Ryanair geboekt zou hebben.
Ons is hetzelfde gebeurd bij vliegtickets.nl!!
Vlucht geboekt via vliegtickets.nl naar Mallorca, met vliegmaatschappij Ryanair vanaf WEEZE.
Door vulkaan as vloog er geen vliegtuig vanaf Weeze!!
Vliegtickets.nl brengt de volgende kosten in rekening ,die je niet vergoed krijgt:
*administratie kosten
*ticketfee kosten
*en er bovenop 25€ annuleringskosten.
Kan en mag dit???
Dit is 1/3 van de reissom geboekte vlucht!
Duurt ook nog 3 maanden voordat je het terug hebt!!
Terwijl Ryanair de gehele gemaakte kosten terug boekt aan reizigers als je rechtstreeks bij Ryanair geboekt zou hebben.
Zojuist antwoord gekregen van Consuwijzer over mijn vraag hierover:
Consuwijzer schreef:Hartelijk dank voor uw e-mail van 23 april jl. U mailt dat uw vlucht vanwege de aswolk is geannuleerd. U krijgt het bedrag van de tickets wel terug van het boekingskantoor, Vliegtickets.nl, maar niet de boekingskosten. En ook moet u 25 Euro annuleringskosten betalen. U wilt weten of dat mag. In deze mail vertellen wij u wat uw rechten en wat u kunt doen.
U heeft in ieder geval recht op het bedrag van de tickets terug. Maar hoe zit het met de bijkomende kosten?
Als u uw tickets ergens anders boekt dan rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij krijgt u vaak te maken met boekingskosten. Deze kosten zijn dan niet inbegrepen bij de prijs van het ticket. Het boekingskantoor is dan niet verplicht om u deze kosten terug te betalen.
Het rekenen van annuleringskosten voor het terugbetalen van de tickets, hoeft u niet mee akkoord te gaan. Uw luchtvaartmaatschappij kiest ervoor om de afhandeling van de terugbetaling van de tickets via een ander te laten verlopen.
Wat kunt u doen?
* Geef bij vliegtickets.nl aan dat u niet akkoord gaat met het rekenen van annuleringskosten;
* Neem contact op met uw luchtvaartmaatchappij en geef aan dat u niet akkoord gaat met het rekenen van annuleringskosten door vliegtickets.nl.
Ik hoop wel dat jullie niet zelf geanuleerd hebben naar de vliegmaatschappij jullie een bericht heeft gestuurd dat de reis geanuleerd werd.
Is het eerste van toepassing dan zijn jullie wel erg voorbarig geweest en hebben jullie gewoon jullioe ticket geanuleerd.
Hebben jullie echter gewacht tot jullie bericht kregen dat jullie vlucht was geanuleerd dan moeten jullie al jullie geld terugkrijgen.
Maar hoe is het nu gebeurd.
Is het eerste van toepassing dan zijn jullie wel erg voorbarig geweest en hebben jullie gewoon jullioe ticket geanuleerd.
Hebben jullie echter gewacht tot jullie bericht kregen dat jullie vlucht was geanuleerd dan moeten jullie al jullie geld terugkrijgen.
Maar hoe is het nu gebeurd.
Het is toch wat met dat vliegtickets.nl. Wij zouden 19/4 vertrekken. Op 18/4, bijna 23.00 vermeldt de KLM site dat de vlucht is geannuleerd. Rechtstreeks contact met KLM die alleen aanbiedt gratis om te boeken vóór eind mei. Een waanzinnig voorstel en ook nog eens raar die term "gratis". Voor ons is die termijn ook geen optie, omdat wij net als eerdere forumbezoekers ook onze vakantie niet zomaar omgezet kan worden.
Voor geld terug moeten we bij Vliegtickets.nl zijn. De site is slecht bereikbaar, net als hun veel te dure telefoon van de "customerservice". In uiterst slecht Nederlands (het stikt van de taalfouten) hebben we antwoord op onze mail. Het duurt 3-6 maanden voordat we het geld terug kunnen krijgen. We hebben daarop een klacht ingediend. Dan maken ze het nog bonter om inderdaad ook te spreken over die 25 euro. Ook daarop hebben wij gereageerd. Ze hebben al zo lang ons geld en ze hebben niet geleverd. Het is toch hún bedrijfsrisico dat het geld van de vliegmaatschappij terug moet komen? Waarom moeten wij daar zo lang op wachten en ook nog eens 25 euro betalen?
In onze mails hebben we er geen moment over gerept dat wij de reis hebben geannuleerd, want dat had de KLM al lang gedaan. Het is toch Holland op zijn smalst dat Vliegtickets.nl beweert dat wij annuleren? Wat is dat voor een onzin?Wij zijn van mening dat Vliegtickets.nl als verantwoordelijke maatschappij de klanten het geld moet terug betalen binnen minimaal een maand nadat de luchtvaartmaatschappij die de vluchten annuleert de door Vliegtickets.nl ingekochte vlucht niet uitvoert. De 25 euro in rekening brengen is helemaal een godspe!
Ten slotte: de vervolgschade (hotel, huurauto) is natuurlijk niet te verhalen door de overmachtsituatie. Toch opmerkelijk dat juist die bedrijven die helemaal tot niks verplicht waren zonder annuleringskosten en zonder moeilijk doenerij het geld retourneren. We hebben dat geld zelfs al binnen!
Kortom: het is inderdaad de vakantieganger, of hij nou wel of niet gevlogen heeft of vast is komen te zitten, die met onwil van Vliegtickets.nl zit. Wij maken in elk geval geen gebruik meer van die club!
Voor geld terug moeten we bij Vliegtickets.nl zijn. De site is slecht bereikbaar, net als hun veel te dure telefoon van de "customerservice". In uiterst slecht Nederlands (het stikt van de taalfouten) hebben we antwoord op onze mail. Het duurt 3-6 maanden voordat we het geld terug kunnen krijgen. We hebben daarop een klacht ingediend. Dan maken ze het nog bonter om inderdaad ook te spreken over die 25 euro. Ook daarop hebben wij gereageerd. Ze hebben al zo lang ons geld en ze hebben niet geleverd. Het is toch hún bedrijfsrisico dat het geld van de vliegmaatschappij terug moet komen? Waarom moeten wij daar zo lang op wachten en ook nog eens 25 euro betalen?
In onze mails hebben we er geen moment over gerept dat wij de reis hebben geannuleerd, want dat had de KLM al lang gedaan. Het is toch Holland op zijn smalst dat Vliegtickets.nl beweert dat wij annuleren? Wat is dat voor een onzin?Wij zijn van mening dat Vliegtickets.nl als verantwoordelijke maatschappij de klanten het geld moet terug betalen binnen minimaal een maand nadat de luchtvaartmaatschappij die de vluchten annuleert de door Vliegtickets.nl ingekochte vlucht niet uitvoert. De 25 euro in rekening brengen is helemaal een godspe!
Ten slotte: de vervolgschade (hotel, huurauto) is natuurlijk niet te verhalen door de overmachtsituatie. Toch opmerkelijk dat juist die bedrijven die helemaal tot niks verplicht waren zonder annuleringskosten en zonder moeilijk doenerij het geld retourneren. We hebben dat geld zelfs al binnen!
Kortom: het is inderdaad de vakantieganger, of hij nou wel of niet gevlogen heeft of vast is komen te zitten, die met onwil van Vliegtickets.nl zit. Wij maken in elk geval geen gebruik meer van die club!
Ik kon niet vertrekken op 18 april naar USA voor een cruise door de aswolk. Na indiening bij mijn annuleringsverzekering, kreeg ik binnen 14 dagen alle niet genoten vakantiedagen vergoed
Inmiddels bericht van vliegtickets.nl dat de annuleringskosten geschrapt worden. Het bleek volgens vliegtickets.nl een 'miscommunicatie' te zijn. Hebben jullie dit bericht ook gehad?
Ik had een vlucht via DTI geboekt. Er is mijn ook de keuze gesteld om te wijzigen of te annuleren en het volledige bedrag terug te krijgen. Ik heb in eerste instantie gekozen om te wijzigen. De volgende dag bleek dat genoeg andere organisaties wel eerdere vluchten hadden. Ik ben toen gaan bellen of ik alsnog kon annuleren, dit vonden zei erg vervelend maar het kon wel. Ik heb ook nogmaals gevraagd of ik dan wel zeker mijn geld terug zou krijgen en dit werd bevestigd. Ik heb vervolgens ook nog schriftelijk geannuleerd. Toen ik na enkele weken nog niets terug had heb ik gebeld. Er werd toen ineens gezegd dat er nooit iets dergelijks was beloofd. Alles werd verdraaid. Ook heb ik nog een brief gestuurd en die werd na 3,5 week beantwoord (ze zullen het wel druk hebben gehad met klachten). Alles is telefonisch gegaan en ik heb dus geen poot om op te staan. Ik ben 250 euro kwijt, als ik wist dat ik mijn geld niet terug kreeg had ik uiteraard nooit geannuleerd. Volgende keer misschien maar eens mijn telefoongesprekken opnemen en bij een Nederlandse organisatie boeken.