LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen service bij Lufthansa

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Maartenmw

Geen service bij Lufthansa

Ongelezen bericht door Maartenmw »

Een goede maat van mij zou komende week met zijn vriendin naar zijn familie in Canada vliegen met Lufthansa.
Helaas is zijn vriendin afgelopen week ziek geworden waardoor ze een week in het ziekenhuis lag.
Door de bloedpropjes die in haar longen zijn gevonden mag ze komende week niet vliegen naar Canada.

Nu blijkt dat de ticket van haar niet van naam gewijzigd kan worden omdat het om een retour gaat.
Lufthansa wil alleen enkele tickets van naam wijzigen. Is het nou echt zo veel moeite om en retour te
wijzigen of willen ze alleen maar extra geld verdienen aan dit ongeluk?
Laatst gewijzigd door Maartenmw op 14 aug 2011 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Re: Geen service bij Lufthansa

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

meestal heb je daar een verzekering voor??hebben ze die?
en ja idd daar kunnen ze moeilijk over doen,niet alleen transavia...eerlijk gezegd

maar even ik snap het niet...ze is hier ziek,kan niet vliegen,waarom dan naam wijzigen?
gaat er iemand anders op haar naam?

Maartenmw

Er is geen annuleringsverzekering. dan zouden ze het geld nog terug kunnen vragen.
Omdat dat niet kan probeer ik nog met hem te gaan. Maar dan zou ik een nieuw ticket moeten kopen.
Daarom zou het handiger zijn om de naam te veranderen, aangezien daar nog een week de tijd voor is.

rozemarijntje

ja dat gaat dus niet zo makkelijk als je denkt....
het is niet zomaar een naamsverandering maar een persoonsperandering snap je
dit heb ik voor je gevonden

Wat veel mensen nog steeds niet weten is dat een vliegticket een overeenkomst is tussen de passagier en de luchtvaartmaatschappij. Dit geldt zowel voor een lijndienstmaatschappij zoals KLM als voor een chartermaatschappij en lowcostmaatschappij zoals transavia.com en easyJet. Dit betekent dat zij verplichtingen aangaan, maar jij ook. Jij moet bijvoorbeeld betalen en je netjes gedragen aan boord. Zij moeten je van A naar B brengen en bijvoorbeeld een vergoeding uitkeren bij langdurige vertragingen. Dit is ook de reden dat je niet zomaar je vliegtickets kunt overdragen aan iemand anders, ze staan namelijk op naam. Ja, een vliegticket is persoonsgebonden. Als je het ticket wilt overdragen dan zitten daar voorwaarden aan en 8 van de 10 keer kan het niet, of tegen kosten

laat even weten of het toch gelukt is..

odulph

Ongelezen bericht door odulph »

Transavia en Canada..? lijkt mij vreemd.......

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 30 dec 2011 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

ja daar zeg je wat,volgens mij heeft transavia helemaal geen intercontinentale vluchten...oftwel naar de andere kant van de wereld zeg maar :D
volgens mij europa ,ja en marokko....

Bulgarije: Bourgas, Varna
Canarische Eilanden: Gran Canaria, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, Tenerife
Cyprus: Larnaca, Paphos
Duitsland: Friedrichshafen, Berlijn
Egypte: Hurghada, Luxor, Marsa Alam, Sharm El Sheikh
Finland: Kittila
Frankrijk: Ajaccio, Bergerac (Dordogne), Biarritz, Chambéry, Grenoble, Lille, Lyon, Montpellier, Marseille, Nice, Nantes, Parijs, Toulon
Griekenland: Athene, Chania, Chios, Corfu, Heraklion, Kalamata, Karpathos, Kavala, Kefalonia, Kos, Lefkas, Lesbos, Mykonos, Rhodos, Samos, Santorini, Skiathos, Thessaloniki, Volos, Zakynthos
Italië: Catania, Genoa, Lamezia-Terme, Milaan, Napels, Olbia, Palermo, Pisa, Rome, Venetië, Verona
IJsland: Reykjavik (Keflavik)
Marokko: Agadir, Marrakech, Oujda, Tanger
Oostenrijk: Innsbruck, Salzburg, Wenen
Portugal: Faro, Madeira (Funchal), Lissabon, Porto
Spanje: Alicante, Almeria, Barcelona, Girona, Granada, Jerez de la Frontera, Ibiza, Madrid, Malaga, Palma de Mallorca, Sevilla, Valencia
Tsjechië: Praag
Tunesië: Djerba, Enfidha, Monastir, Tozeur
Turkije: Antalya, Bodrum, Dalaman, Istanbul, Izmir
Zwitserland: Genève, Zürich

maar ik moet zeggen ik heb 1x ermee naar londen gevlogen en dat staat er ook niet bij?je weet niet wat er veranderd is,maar ik weet niet of ze toestellen hebben die die vluchten aan kunnen,zolang??..ja dat is een goede,nog niet eens aangedacht eerlijk gezegd,het is dat je het zegt

Maartenmw

Klein detail..

Ik zag dat Transavia inderdaad niet buiten Europa vliegt dus ik belde die maat van mij en het gaat over Lufthansa.
In de voorwaarde staat dat het niet gewijzigd kan worden. Dat is dus blijkbaar inderdaad meer werk dan wij denken. De ticket moet geannuleerd worden en daar zien ze niks van terug.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Oeps geen annuleringsverzekering.....niet slim natuurlijk maar daar heb je nu weinig aan.
Wij zelf hebben een doorlopende annuleringsverzekering lopen voor het hele jaar was goedkoper als afsluiten alleen voor die reis die we gingen doen.

Je kan natuurlijk zeggen : geen service, bla bla bla
Maar Lufthansa kan er natuurlijk ook niets aan doen.

Overigens wel zeer sh*t wat haar overkomen is.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Maartenmw schreef: De ticket moet geannuleerd worden en daar zien ze niks van terug.
Daar is dus de annuleringsverzekering voor.
(helaas hebben ze die niet)

rozemarijntje

ja weet je met zo'n dure reis nou ja ook al is hij goedkoop is annuleer best belangrijk....
nu is hij zijn geld kwijt als hij niet kan,...
ik heb geen doorlopende dat haal ik er niet uit,maar ik sluit hem altijd wel af...
het is niet alleen voor je reis te annuleren er komen veel meer dingen bij kijken..
maar goed daar ging het niet om,maar wel ja idd er komt een hoop bijkijken...
en hetis niet zo makkelijk als sommige denken...

eerlijk gezegd als mijn man bloedpropjes zou hebben en er zou aan toe zou zijn,zou ik ook niet gaan....het is best link,lijk me toch dat je er voor je vrouw ewilt zijn?is mijn mening hoor?

helaas het is je maat zijn eigen schuld en niet de maatschappijn,helaas...

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Voor de vriendin van je maat is het inderdaad levensgevaarlijk om met bloedpropjes te gaan vliegen. Die kunnen overal naartoe gaan in het lichaam en een bloedvat blokkeren en heel wat levensbedreigende kwalen veroorzaken zo.

Tja helaas hoeft Lufthansa daar geen service voor te verlenen en is het iets waar normaal een annuleringsverzekering voor is. Nu is het in dit geval meer toeval dat iemand anders in de plaats wil vliegen waar heel vaak de reis voor 2 personen geannuleerd werd met een grote kans dat de 2 zitplaatsen leeg bleven in het vliegtuig. Het zou ook niet helemaal eerlijk zijn dit risico af te wentelen op de luchtvaartmij.

Eigenlijk wil deze persoon wel gebruik maken van de zitplaatsen waarvoor betaald is en zou ik het wel netjes vinden als ze dit wel zouden doen, desnoods tegen administratiekosten ofzo. Maarja het is geen recht welke af te dwingen is en zij hoeven dat niet te doen.

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Dit heeft niets met (de service van) Lufthansa te maken.
Volgens mij is er geen enkele luchtvaartmaatschappij (lijndienst) die tickets overdraagbaar maakt/namen wijzigt.
Al er geen verzekering is afgesloten, heeft ze gewoon pech.

Emmy75

Roosje1957 schreef:Dit heeft niets met (de service van) Lufthansa te maken.
Volgens mij is er geen enkele luchtvaartmaatschappij (lijndienst) die tickets overdraagbaar maakt/namen wijzigt.
Al er geen verzekering is afgesloten, heeft ze gewoon pech.
Vooropgesteld, Lufthansa staat in haar recht en mag dit inderdaad gewoon doen.
Vanuit andere overwegingen vraag ik me af wat de schade zou zijn voor het bedrijf om klant terwille te zijn in deze desnoods met betaling van (redelijke) administratiekosten. Noem het klantvriendelijke of commerciële overwegingen of coulance.

Nogmaals het is zeker geen recht van de consument en jazeker een leermoment voor de persoon (annuleringsverzekering de volgende keer). Ook al is het geen recht van de consument en wel het recht van Lufthansa. Toch is het slim soms om uit wat voor overwegingen dan ook een andere beslissing te nemen. Keihard en krampachtig vasthouden aan je recht is soms gewoonweg niet de handigste beslissing. Zeker niet als dit afgezet wordt tegen de "schade" om klant welwillend tegenmoet te treden.

Roosje1957

Ongelezen bericht door Roosje1957 »

Dat zou natuurlijk fantastisch zijn en veel problemen oplossen.
Het zijn echter de problemen van de reizigers en niet van de maatschappij.
De reizigers kunnen zich hiervoor dus verzekeren.
Op deze manier verdient de luchtvaartmaatschappij weer meer aan dit soort problemen.

Commercieel gezien wel logisch, of we het ermee eens zijn of niet.

Emmy75

Roosje1957 schreef: De reizigers kunnen zich hiervoor dus verzekeren.
....
Commercieel gezien wel logisch, of we het ermee eens zijn of niet.
Ok, reizigers kunnen zich voor dit probleem zoals TS beschijft verzekeren, krijgen de reissom terug en klaar is klara.. Maar wat als het een stel is welke niet gehuwd is (oid) en de relatie gaat stuk. Dan zou je misschien ook 1 ticket willen overschrijven op een andere naam. Of je dan een annuleringsverzekering hebt wel of niet; dat is gewoon vette pech want het is niet gedekt.

Dat is het 'm nu juist. Commercieel gezien is het niet echt logisch te noemen. Commercieel gezien is het logischer de klant enigszins tegemoet te komen evt. tegen redelijke administratiekosten. Als ze de klant duidelijk maken dat deze geen recht heeft op blablabla.. en dat ze vinden dat het wel een heel vervelende situatie is en daarom besloten hebben dit op te lossen voor klant uit coulance blablabla.

Resultaat hiervan: het kost Lufthansa nagenoeg niet veel extra dus de schade is beperkt, klant is tevreden en verteld de goede service verder.
Resultaat van het krampachtig vasthouden aan het recht van Lufthansa: klant (maat van TS + vriendin) is uitermate ontevreden en voelt zich verongelijkt. Toegegeven het is niet gerechtvaardigd maar men houdt er wel een nare bijsmaak aan over. Gevolg TS + vriendin + maat + ?? zullen nooit meer Lufthansa vliegen in de toekomst. Om nog maar eens niet te spreken over de imagoschade wegens een forumtopic etc. etc.

Een bekend marketingprincipe leert ons dat een slechte ervaring gemiddeld 3 x zo vaak wordt doorverteld als een goed waardoor de impact van die slechte ervaring veel groter is.
Met deze overwegingen rekening houdend, kom ik tot de conclusie dat het commercieel gezien een stuk logischer is de klant tegemoet te komen.

Gesloten