met KLM had ik een vlucht geboekt naar Calgary, Canada. de heenreis was met overstap in Seattle.
* mijn overstap vlucht van Seattle naar Calgary werd bij aankomst in seattle geannuleerd en er was geen vlucht meer beschikbaar die dag. ik kon ook geen hotel krijgen. De vlucht werd uitgevoerd door skyteam partner "horizon air". Het enige wat mij werd aangeboden was een vlucht 8 uur later naar Edmonton, Canada, 400 km van Calgary vandaan.
Hierdoor kwam ik 8 uur later aan in Canada en moest ik op eigen kosten 400 km reizen.
Horizon Air wees al elke vergoeding af, maar ik heb met KLM geboekt (en gedeeltelijk gevlogen). Maar nu zegt KLM dat zij voor de vertraging geen vergoeding kunnen geven omdat het een vlucht van buiten de EU betreft.
Is dat correct? ik heb toch met een EU maatschappij geboekt? en ik ben ook vanuit Amsterdam vertrokken.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen vergoeding bij 8 uur vertraging KLM
Re: geen vergoeding bij 8 uur vertraging KLM
Je kunt, als je een annuleringsverzekering, de 1e dag claimen bij je annuleringsverzekering.
Je kunt ook www.euclaim.nl checken of je in aanmerking komt voor een vergoeding. De KLM zal je inderdaad geen vergoeding geven.
Ik zou het via je annuleringsverzekering proberen of via www.euclaim.nl
Je kunt ook www.euclaim.nl checken of je in aanmerking komt voor een vergoeding. De KLM zal je inderdaad geen vergoeding geven.
Ik zou het via je annuleringsverzekering proberen of via www.euclaim.nl
euclaim is een firma die hun zakken vult met claims neerleggen tegen betaling, wat die club doet kun jezelf ookBesje schreef:Je kunt, als je een annuleringsverzekering, de 1e dag claimen bij je annuleringsverzekering.
Je kunt ook http://www.euclaim.nl checken of je in aanmerking komt voor een vergoeding. De KLM zal je inderdaad geen vergoeding geven.
Ik zou het via je annuleringsverzekering proberen of via http://www.euclaim.nl
euclaim wijst standaard af voor een buitenlands vluchtnummer buiten de EU. Bovendien trekken zij bijna 1/3 van jouw vergoeding weg...
MAAR: ik heb de Europesche regels eens doorgelezen, daarin staat:
(het heeft ook maar 1 e-ticket nummer van KLM 074.....)
dan val ik toch binnen die regeling?
Ik ben vertrokken uit Amsterdam met eindbestemming Calgary.h) „eindbestemming”: de bestemming die vermeld staat op het
bij de incheckbalie aangeboden ticket of, in geval van rechtstreeks
aansluitende vluchten, de bestemming van de laatste
vlucht; indien de geplande aankomsttijd is gerespecteerd,
wordt er geen rekening gehouden met haalbare alternatieve
aansluitende vluchten;
Een aangetekende brief naar de KLM en naar de annuleringsverzekering(indien afgesloten) sturen, brand je vingers niet aan euclaimPobox '67 schreef:euclaim wijst standaard af voor een buitenlands vluchtnummer buiten de EU. Bovendien trekken zij bijna 1/3 van jouw vergoeding weg...
Ik ben vertrokken uit Amsterdam met eindbestemming Calgary.h) „eindbestemming”: de bestemming die vermeld staat op het
bij de incheckbalie aangeboden ticket of, in geval van rechtstreeks
aansluitende vluchten, de bestemming van de laatste
vlucht; indien de geplande aankomsttijd is gerespecteerd,
wordt er geen rekening gehouden met haalbare alternatieve
aansluitende vluchten;