LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geflest met toeslagen

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ReJo

Geflest met toeslagen

Ongelezen bericht door ReJo »

In dec 2007 heb ik een reis geboekt naar Tenerife van 5 t/m 12 mei 2008 bij Globe Reisbureau. Ik was aanwezig bij het opstellen van de factuur en terwijl deze werd opgesteld, zag ik dat er een datumtoeslag werd gerekend van ong. 200 euro. Ik vroeg wat deze toeslag inhield. De reisadviseur zei dat dit was omdat deze periode in de meivakantie viel en er dus veel vraag naar reizen was in die periode,dus moet men een toeslag betalen. Dat was al nummer 1. Ik vroeg wat ik voor hetzelfde moest betalen als ik een week eerder zou gaan.(eerst zou ik een week later gaan) Dat scheelde maar lieft dus 200 euro!.

Ook moesten we toeslag betalen voor de stoelen. Heen zouden we in Comfort Class stoelen(we vlogen met Arke Fly) zitten en daarvoor moest iets worden bijbetaald. Logisch, want je vraagt om meer product als het ware en moet je dus ook meer betalen, en terug in Economy Class. Hiervoor moesten we ook toeslag betalen, omdat we niet bij de eerste boekingen zaten en dus niet in de eerste rijen met stoelen. Dit bedroeg 50 euro.

Een week voordat ik op vakantie ging. waren mijn ouders naar Gran Canaria geweest, ook met Arke Fly/Holland International en geboekt bij Globe. Toen wij de rekeningen naast elkaar gelegd hadden, bracht mijn vader onder mijn aandacht dat zij nog nooit extra hadden hoeven betalen voor Economy Class, ook al hadden zij vaak slechts twee weken van tevoren geboekt.

Bij navraag bij het reisbureau bleek dat er maar een beperkt aantal rijen stoelen tegen geen extra kosten vergeven werden(in de Economy Class) en dat wanneer men later was met boeken, er per x aantal rijen een toeslag moest worden betaald. Hoe hoger het aantal rijen stoelen, hoe hoger de toeslag werd. En dit allemaal voor dezelfde soort stoelen!!

Kortom: ik voel mij geflest door de betrokken bedrijven en zo na te lezen op dit forum ben ik hier niet alleen in. Het is toch belachelijk dat touroperators, reisbureau's etc, zomaar allerlei onnodige verhogingen kunnen invoeren zonder ook maar enige rechtvaardiging hiervoor. Ik ben al lentetoeslagen, kersttoeslagen, datumtoeslagen tegengekomen en wie weet wat er nog meer is en nog wordt verzonnen.

Daar komt nog eens bij dat er geen alternatief is, omdat er maar een heel beperkt aantal maatschappijen naar de Canarische Eilanden vliegen. Dit kan uiteraard ook gelden voor andere bestemmingen.

Tros Radar, kunnen jullie dit niet eens in kaart brengen voor de consument zodat er enig inzicht ontstaat in wat de bedrijven doen en wat er tegen gedaan kan worden, want bijvoorbeeld een gemiddeld gezin met twee kinderen(heb er zelf nog geen) is een vermogen extra kwijt , terwijl gezinnen niet de mogelijkheid hebben om buiten de schoolvakanties te gaan en zo de toeslagen te omzeilen.

dia

Re: Geflest met toeslagen

Ongelezen bericht door dia »

Gewoon je vakantie in Belgie boeken en via Belgie op vakantie,dan betaal je geen extra toeslagen en is het nog veel goedkoper ook.Straks helemaal geen vliegtaks en in Belgie is geen meivakantie dus laag seizoen en laag seizoen is nog goedkoper! :lol:
Dit is ook zo in oktober!Dus allen boeken in Belgie.

Gesloten