LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] greenbookings

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
LeanderKnol

greenbookings

Ongelezen bericht door LeanderKnol »

Hallo,
Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag gebeld door greenbookings. Ze zijn volgens hun website een touroperator. Ik heb laatst meegedaan aan een enquete en daar maakte ik kans op een reis naar Egypte. Volgens hun telefonist zou ik bij de laatste 10 zitten. En als ik een vraag beantwoorde maakte ik ook nog kans op een reis naar griekenland.
Daarna kwam nog een goed iets van hun. Ze hebben een greenbookings card. Normaal zou je 75 euro betalen en 75 euro aan reischeques krijgen. En dan 19 euro per jaar betalen. Maar omdat ik bij de laatste 10 zit kreeg ik 150 euro aan reischeques. En ik betaalde geen geld per jaar.
Nu heb ik een aantal vragen:
- Hebben jullie ervaring met deze maatschappij?
- Zijn er meer mensen die deze telefoontjes gehad hebben?
- Moet ik dit serieus nemen of is het gewoon een verkooppraatje en vertellen ze het iedereen?
- Is het betrouwbaar om z'n kaart aan te schaffen aangezien het me niks kost per jaar, of zit er toch nog wat achter denken jullie?
Alvast bedankt.

VioletPrue

Re: greenbookings

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Hier zit waarschijnlijk een dikke adder onder het gras, dit klinkt net als de verkooppraktijken van vakantiekaart.
Dit is wat er op de site staat:
Ledenvoordeel: tot 50% korting!
Greenbookings werkt samen met alle bekende reisorganisaties van Nederland. Hierdoor kunnen wij u dezelfde reizen en prijzen aanbieden. Door lid te worden van Greenbookings krijgt u 5 tot 50% korting op al uw reizen (m.u.v. losse vliegtickets). Dit kunnen wij doen door continue het reisaanbod van touroperators en hotels in de gaten te houden. Via bijvoorbeeld onze nieuwsbrief ontvangt u als eerste de beste aanbiedingen. En bovendien profiteert u dan van onze laagste prijs garantie!

Het Greenbookings lidmaatschap kost het eerste jaar € 75,-. En als u de Greenbookings Card minimaal één keer per jaar gebruikt, is hij de rest van uw leven gratis.
Maar in de Algemene Voorwaarden staat:

Artikel 11. Kosten en betaling van het Greenbookings lidmaatschap
11.1 De kosten van het Lidmaatschap en de eventuele, hieraan verbonden administratiekosten, worden kenbaar gemaakt op de Website van Greenbookings dan wel via andere kanalen waarmee het Lidmaatschap kenbaar wordt gemaakt en/of aan de Klant wordt aangeboden. Deze kosten kunnen jaarlijks worden aangepast.
11.2 Wanneer de Klant in het eerste jaar van diens Lidmaatschap een Boeking verricht, is die Klant geen kosten voor lidmaatschap verschuldigd in het tweede jaar van diens Lidmaatschap.
11.3 Wanneer de Klant in enig jaar van diens Lidmaatschap een Boeking verricht, is die Klant geen kosten voor lidmaatschap verschuldigd in het daarop volgende jaar.
11.4 Wanneer de Klant in enig jaar van diens Lidmaatschap geen Boeking verricht, is die Klant in het daarop volgende jaar administratiekosten verschuldigd.
Ze zijn wel aangesloten bij de ANVR, maar ik vind het warrig.
Ik zou persoonlijk niet in zee gaan met deze firma.

LeanderKnol

Ongelezen bericht door LeanderKnol »

Kijk daar heb ik nog eens wat aan. Het grootste deel is dus een verkooppraatje. Je moet dus blijven reizen om geen kosten te maken. En dat de aanbieding die ze mij doen altijd geld als je die kaart koopt. Aangezien ik nog student ben ga ik dus niet in zee met hun. In ieder geval bedankt. Dat bewijs maar weer eens wat voor gluiperige methodes ze allemaal gebruiken.

reneelsten

Ongelezen bericht door reneelsten »

Wist niet dat jullie er al mee bezig waren.
Zoek op deze site maar eens naar mijn opmerkingen over greenbookings, want ik ga niet alles weer overtypen.
Zoeknaam: "greenbookings"

René

Gesloten