LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] heb via internet een reis geboekt
heb via internet een reis geboekt
mijn vraag is wat voor termijn heb je om van je boeking af te zien, die je via internet geboekt hebt.bij veel andere aankopen heb je tot 8 dagen de tijd om iets terug te sturen hoe zit dit met een geboekte vakantie?
Re: heb via internet een reis geboekt
Heb je al gekeken op de site waar je de reis geboekt hebt. Daar zijn vast wel de voorwaarden te vinden. Lijkt me een logische stap, toch?
larsjurre schreef:mijn vraag is wat voor termijn heb je om van je boeking af te zien, die je via internet geboekt hebt.bij veel andere aankopen heb je tot 8 dagen de tijd om iets terug te sturen hoe zit dit met een geboekte vakantie?
Jou vraag stelt niets voor.
Om jou te helpen, had je het bedrijf moeten noemen, dan is het mogelijk om in de voorwaarden te kijken.
Je hebt de reis geboekt, dus je was op de website, dan kan je ook even zelf daarna kunnen kijken.
Hoe wil je de reis terugsturen?
-
Heel belangrijk in dit geval is de vertrekdatum.
Is de vertrekdatum binnen 6 weken vanaf boeking, zult u er waarschijnlijk niet vanaf kunnen.
Ligt de vertrekdatum verder dan 6 weken na boekingsdatum, kan het vaak kostenloos geannuleerd worden.
Dit zijn wat algemene regels van ANVR reisorganisaties. Het kan natuurlijk zijn dat de voorwaarden van de organisatie waar U uw reis heeft geboekt anders liggen.
Succes!
Is de vertrekdatum binnen 6 weken vanaf boeking, zult u er waarschijnlijk niet vanaf kunnen.
Ligt de vertrekdatum verder dan 6 weken na boekingsdatum, kan het vaak kostenloos geannuleerd worden.
Dit zijn wat algemene regels van ANVR reisorganisaties. Het kan natuurlijk zijn dat de voorwaarden van de organisatie waar U uw reis heeft geboekt anders liggen.
Succes!
De wet 'koop of afstand' waar jij op doelt bij het binnen 8 dagen terugsturen geldt niet voor reizen, een internetboeking van een reis is definitief, annuleren is dan nooit kosteloos.
is je reisorganisatie bij de ANVR aangesloten??
uit de ANVR voorwaarden:
Kan ik van mijn internetgeboekte reis af volgens de wet Koop op Afstand?
Lees het antwoord »
Ontbinding van overeenkomsten op afstand (binnen 7 werkdagen) is niet mogelijk ten aanzien van "overeenkomsten op afstand tot het verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode" (art. 46i lid 3 Boek 7 BW).
Kortom: Kosteloze annulering van vakantiereizen en vliegtickets is op grond van de Wet Koop op Afstand niet mogelijk.
Hoeveel annuleren dan kost vind je dan ook op de site van de anvr, dat is wat veel om te kopieren, de link:
http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord252
Is de reisorganisatie niet ANVR aangesloten, dan zul je naar hun voorwaarden moeten kijken.
succes
is je reisorganisatie bij de ANVR aangesloten??
uit de ANVR voorwaarden:
Kan ik van mijn internetgeboekte reis af volgens de wet Koop op Afstand?
Lees het antwoord »
Ontbinding van overeenkomsten op afstand (binnen 7 werkdagen) is niet mogelijk ten aanzien van "overeenkomsten op afstand tot het verrichten van diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreft, indien de dienstverlener zich er bij het sluiten van de overeenkomst toe verplicht, deze diensten te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode" (art. 46i lid 3 Boek 7 BW).
Kortom: Kosteloze annulering van vakantiereizen en vliegtickets is op grond van de Wet Koop op Afstand niet mogelijk.
Hoeveel annuleren dan kost vind je dan ook op de site van de anvr, dat is wat veel om te kopieren, de link:
http://www.anvr.travel/vragen_details.p ... ntwoord252
Is de reisorganisatie niet ANVR aangesloten, dan zul je naar hun voorwaarden moeten kijken.
succes
Roosje1957 schreef: Ligt de vertrekdatum verder dan 6 weken na boekingsdatum, kan het vaak kostenloos geannuleerd worden.
Foutje bedankt!
brieziet, heeft het al recht gezet.
Kosteloze annulering van vakantiereizen en vliegtickets is op grond van de Wet Koop op Afstand niet mogelijk.