LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe is het gesteld met Fly Air
Hoe is het gesteld met Fly Air
Daar er van de week in 1 adem gesproken werd over onur air en fly air, zou ik graag willen weten hoe andere mensen hier over denken.
Ik voor mij zelf zou vliegen met fly air maar heb dit omgeboekt naar martinair
Ik voor mij zelf zou vliegen met fly air maar heb dit omgeboekt naar martinair
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Hallo,
Ik wil hier toch op reageren.Wij zijn vorig jaar met Fly air naar Turkeije geweest en wij vinden het een prima maatschappij. Wij herkennen Flyair niet in de negatieve berichtgeving. Het personeel was keurig en hulpvaardig. De toestellen heen en terug zagen er goed uit, en geloof mij ik was best kritisch. (dit was voor mij de eerste keer vliegen)
Wij gaan dit jaar niet naar Turkeije (door een verbouwing thuis), maar ik heb in de toekomst zeker geen bezwaar om met Flyair te vliegen.
Nicky
Ik wil hier toch op reageren.Wij zijn vorig jaar met Fly air naar Turkeije geweest en wij vinden het een prima maatschappij. Wij herkennen Flyair niet in de negatieve berichtgeving. Het personeel was keurig en hulpvaardig. De toestellen heen en terug zagen er goed uit, en geloof mij ik was best kritisch. (dit was voor mij de eerste keer vliegen)
Wij gaan dit jaar niet naar Turkeije (door een verbouwing thuis), maar ik heb in de toekomst zeker geen bezwaar om met Flyair te vliegen.
Nicky
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
"Toestel zag er goed uit" ??????
Tja dan zeg je toch niks meer he?!
Waar heb je t over???
Mankementen zie je toch niet zo aan de buitenkant of ben je in de motor gaan liggen ofzo of heb je t hele toestel op haarscheurtjes onderzocht in 2 minuten. Tjonge jonge nee, nu allemaal met Fly Air want t ziet er wel goed uit.
Ja, Onur van de buitenkant.
Tja dan zeg je toch niks meer he?!
Waar heb je t over???
Mankementen zie je toch niet zo aan de buitenkant of ben je in de motor gaan liggen ofzo of heb je t hele toestel op haarscheurtjes onderzocht in 2 minuten. Tjonge jonge nee, nu allemaal met Fly Air want t ziet er wel goed uit.
Ja, Onur van de buitenkant.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Ja wij zijn ook al 2x met fly air gevlogen, maar zo worden toch voor niets ook genoemd, het ministerie maakt zich ernstig zorgen om deze low budget maatschappijen daar schrik ik toch van.
Ik heb dus omgeboekt en laten we eerlijk zijn het zijn oude toestellen vorig jaar hadden wij een toestel waarin geen tv zat nou volgens mij hebben vliegtuigen al heel lang tv aan boord of vergis ik mij daar in.
Ook waren er 2 mensen die niet naast elkaar konden zitten omdat de stoelen kapot waren.
Ik heb dus omgeboekt en laten we eerlijk zijn het zijn oude toestellen vorig jaar hadden wij een toestel waarin geen tv zat nou volgens mij hebben vliegtuigen al heel lang tv aan boord of vergis ik mij daar in.
Ook waren er 2 mensen die niet naast elkaar konden zitten omdat de stoelen kapot waren.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met "Fly Air", ik heb net een kennis (piloot) gebeld en die zei letterlijk dat hij nooit met z'n vrouw en kids met "Fly Air" mee zou willen...
Nou heb ik al geboekt en direct met Neckermann contact opgenomen om te kijken wat er valt om te boeken. Aangezien het een charter is weten ze nog niet zeker met wie we vliegen. Lekker dus, ik ben mede verwantwoordelijk voor een grote groep en zit hier dus best wel mee.
Ik begrijp Neckermann's standpunt als ze zeggen "zolang er geen verbod is kunnen wij niets", maar ik denk dan toch "Waar rook is is vuur". (Zeker aangezien "Fly Air" in 1 adem genoemd wordt met "Onur" en "Phuket")
Nou heb ik al geboekt en direct met Neckermann contact opgenomen om te kijken wat er valt om te boeken. Aangezien het een charter is weten ze nog niet zeker met wie we vliegen. Lekker dus, ik ben mede verwantwoordelijk voor een grote groep en zit hier dus best wel mee.
Ik begrijp Neckermann's standpunt als ze zeggen "zolang er geen verbod is kunnen wij niets", maar ik denk dan toch "Waar rook is is vuur". (Zeker aangezien "Fly Air" in 1 adem genoemd wordt met "Onur" en "Phuket")
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Nee ik heb geen haarscheurinspectie gehouden! En nee ik behoor ook niet tot de technische staf van Schiphol. Maar onze ervaring met Fly air was (in onze beleving) niet negatief... en daar werd om gevraagd toch?? Mijn ervaring met Flyair was in mei 2004.
Wij kregen bij het boeken te horen dat de vliegtuigen net zo gechecked werden als bijvoorbeeld martinair en transavia...(dit kan een verkooppraatje zijn geweest) maar daar ga je toch op af als je boekt.
Wij kregen bij het boeken te horen dat de vliegtuigen net zo gechecked werden als bijvoorbeeld martinair en transavia...(dit kan een verkooppraatje zijn geweest) maar daar ga je toch op af als je boekt.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Op de site van het IVW (luchtvaartinspectie) staat:
En uit een artikel uit het Nederlands Dagblad:Op dit moment staan twee maatschappijen onder verscherpt toezicht:
Onur Air (land van herkomst: Turkije)
Fly Air (land van herkomst: Turkije)
Beantwoord dit je vraag over Fly Air?AMSTERDAM - De reisbranche overweegt een keurmerk in te voeren voor luchtvaartmaatschappijen. Met luchtvaartmaatschappijen die buiten het keurmerk vallen, wordt dan niet meer gevlogen.De Inspectie voor Verkeer en Waterstaat (IVW), die toeziet op de veiligheid van onder meer de luchtvaart, noemt dit een ,,uitstekend idee''.
Aanleiding tot het initiatief in de reisbranche vormt ook het IVW-jaarverslag, dat deze week werd gepresenteerd. De Turkse maatschappijen Onur Air, Fly Air en Sky Airlines houden er volgens dat rapport een zeer matig veiligheidsniveau op na. De meeste grote touroperators doen echter volop zaken met deze vakantievliegers.
Bij het overzicht van zogenaamde categorie 3-bevindingen, waarbij het gaat om de zwaarste overtredingen, die de veiligheid rechtstreeks beïnvloeden, staat Onur Air zes keer, Fly Air vier keer en Sky Airlines twee keer genoemd.
In een Airbus van Onur Air ontbraken bijvoorbeeld bouten in motorgondels, werd een lek in de rem van het landingsgestel gevonden en was de noodverlichting in de cabine deels kapot. Bij een Boeing van Fly Air ontbrak op de rechtervleugel een paneel en werden onjuiste gewichten gebruikt voor het berekenen van de balans. Een Boeing van Sky Airlines had te weinig brandstof aan boord genomen.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Dat je wel een aardig vluchtje hebt gehad zegt niets over de veiligheidstoestanden van een vliegtuig!!!!
Dus dat was nietszeggend.
Dus dat was nietszeggend.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Ik zou een vlucht met Fly Air zeker niet aanraden. Vorige zomer ben ik met deze maatschappij naar Turkije gevlogen en dat is niet zo goed bevallen. We hadden een vlucht vanaf Eindhoven, via Amsterdam, naar Eindhoven. Op de heenweg hadden we een vertraging van zo'n anderhalf uur, helaas ging het op de terugweg nog veel slechter. We waren al om 5 uur 's ochtends op het vliegveld gelegen bij Bodrum, in de hoop dat we om half 7 konden vertekken. Toen we op het punt stonden om te gaan boarden bleek dat er nog technische problemen waren met het vliegtuig. Dit kan natuurlijk gebeuren maar er werd ons helemaal niet vertelt hoe lang het zou gaan duren. Daar Fly Air ons niet informeerde over de vertraging, werd er al volop getelefoneerd met de reisorganisaties om na te vragen welke problemen er waren. Dit bleek echter niet veel op te leveren, wel werden er wat consumpties uitgedeeld. Inmiddels was het al 1 uur 's middags en er werd al vertelt dat het toetsel niet meer gereed kon worden gemaakt en dat we in een hotel in de buurt zouden overnachten. Het was echter compleet anders want even na 1 uur kregen we te horen dat we toch konden gaan vliegen met het toestel met de technische problemen. Opzich natuurlijk een erg vreemde zaak maar we waren blij dat we naar huis konden. Echter ging de vlucht nu niet via Eindhoven naar Amsterdam, maar direcht naar Schiphol, van daar moesten we nog weer met bussen naar Eindhoven. De vertraging was zo flink opgelopen, erg vervelend natuurlijk, maar de meeste reizigers vonden vooral de gebrekkige communicatie een groot probleem, hierdoor wist niemand wat er ging gebeuren. Verder maakt Fly Air een heel goedkope indruk, slecht eten (je kan net zo goed niks krijgen), oude vuile vliegtuigen, stewardessen die geen Engels spreken.
Ik zal dus nooit meer met Fly Air vliegen, ik betaal nu liever wat meer zodat ik gewoon met Transavia of Martinair kan vliegen. Op Eindhoven Airport hebben zich ook al wat incidenten met Fly Air voor gedaan, zo is er een keer een toestel van de baan getaxied, en is een piloot angehouden die teveel gedronken had. Spaar dus nog even door zodat je een keurige vlucht van Transavia of Martinair kan boeken.
Ik zal dus nooit meer met Fly Air vliegen, ik betaal nu liever wat meer zodat ik gewoon met Transavia of Martinair kan vliegen. Op Eindhoven Airport hebben zich ook al wat incidenten met Fly Air voor gedaan, zo is er een keer een toestel van de baan getaxied, en is een piloot angehouden die teveel gedronken had. Spaar dus nog even door zodat je een keurige vlucht van Transavia of Martinair kan boeken.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Wij zijn zondagavond 8/5 teruggekomen uit Turkye, we zouden s morgens om 6.30 uur van Antalya vertrekken, na 2 uur in de rij te hebben gestaan om in te checken!!, konden we net nog op tijd het vliegtuig in.
Direkt na de start, begonnen de problemen al, een harde knal en het vliegtuig op de noodrem, iedereen vloog naar voren, wat bleek er waren 5 banden lek en een klapband, iedereen uit het vliegtuig, naar de vertrekhal, waar ze ons 8 uur hebben laten zitten, zonder enige uitleg ! Om 15.30uur zijn we uiteindelijk vertrokken, helaas weer een toestel van Onur air....maar je wilt naar huis met 2 kleine kinderen. Om 20.30 veilig geland op Schiphol, koffers opwachten, maar die kwamen maar niet ! Je raad het al zaten nog in het kapotte vliegtuig in Antalya....
Nee voor ons geen Onur Air meer, ono air..........
Direkt na de start, begonnen de problemen al, een harde knal en het vliegtuig op de noodrem, iedereen vloog naar voren, wat bleek er waren 5 banden lek en een klapband, iedereen uit het vliegtuig, naar de vertrekhal, waar ze ons 8 uur hebben laten zitten, zonder enige uitleg ! Om 15.30uur zijn we uiteindelijk vertrokken, helaas weer een toestel van Onur air....maar je wilt naar huis met 2 kleine kinderen. Om 20.30 veilig geland op Schiphol, koffers opwachten, maar die kwamen maar niet ! Je raad het al zaten nog in het kapotte vliegtuig in Antalya....
Nee voor ons geen Onur Air meer, ono air..........
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
En hoe weet je dan of het ok zit met je veiligheidstoestanden Gast??? Dat zie je niet aan de buitenkant, van je reisbureau krijg je te horen dat het in orde is.. en dan??? Jij ziet toch ook niet aan de buitenkant hoe safe het toestel van een andere maatschappij is. Dat neem je ook maar aan. Maar niet alles wat er voorvalt komt naar buiten. Je mag er toch vanuit gaan dat een maatschappij zorgvuldig met je veiligheid omgaat. Nou ok blijkbaar voldoen onur en Fly air niet meer aan deze eisen...volgens de inspectie dan mag je verwachten dat ze er iets mee doen... we wachten af... maar ik blijf erbij dat mijn ervaring met hun in 2004 positief was.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Sep 2004 met Fly Air vanaf Einhoven via Ams naar Bodrum gevlogen.
Toen we boekten bij HTC wisten we dat we fly air zouden krijgen. Daar is de prijs ook op afgestemd bij HTC. Op een mooie zonnige zaterdagmorgen vertrokken we vanaf Eindhoven naar TR. Het toestel (Airbus A300b4) was van binnen en buiten "zichtbaar" verouderd. Cabine personeel sprak nauwelijks Engels en had er die dag niet zoveel zin in denk ik. Toch wil ik me niet al te negatief uitlaten over Fly Air want.....de heen en terugvlucht verliepen goed en zonder vertraging!
Bovendien vind ik dat als je wél een stralende glimlach en een nieuwer en schoner toestel wil, je gewoon meer moet betalen en bij Martin Air of Transavia moet instappen.
MAAR......die veiligheid he!
Het boeit me absoluut niet dat het een oud of vies toestel is, als het maar in de lucht blijft! En nu met die hele Onur Air toestand komt het wel steeds dichterbij... In 2004 zijn er inderdaad toch ook wat dingetjes op Eindhoven Airport gebeurd die gewoonweg niet door de beugel kunnen...(piloot zwaar onder invloed van alcohol, toestel taxiet opeens vd baan, toestel kapot door te harde landing).
Daarom denk ik dat we lekker met een Nederlandse airliner meevliegen deze zomer (als we al niet te laat zijn met boeken).
Mensen die zeggen dat Onur & Fly Air net zo veilig zijn als bijvoorbeeld Transavia, die hebben het mis!
Let maar op: Vandaag of morgen gaat het echt fout, en ligt er ergens een Airbusje in de achtertuin...
Toen we boekten bij HTC wisten we dat we fly air zouden krijgen. Daar is de prijs ook op afgestemd bij HTC. Op een mooie zonnige zaterdagmorgen vertrokken we vanaf Eindhoven naar TR. Het toestel (Airbus A300b4) was van binnen en buiten "zichtbaar" verouderd. Cabine personeel sprak nauwelijks Engels en had er die dag niet zoveel zin in denk ik. Toch wil ik me niet al te negatief uitlaten over Fly Air want.....de heen en terugvlucht verliepen goed en zonder vertraging!
Bovendien vind ik dat als je wél een stralende glimlach en een nieuwer en schoner toestel wil, je gewoon meer moet betalen en bij Martin Air of Transavia moet instappen.
MAAR......die veiligheid he!
Het boeit me absoluut niet dat het een oud of vies toestel is, als het maar in de lucht blijft! En nu met die hele Onur Air toestand komt het wel steeds dichterbij... In 2004 zijn er inderdaad toch ook wat dingetjes op Eindhoven Airport gebeurd die gewoonweg niet door de beugel kunnen...(piloot zwaar onder invloed van alcohol, toestel taxiet opeens vd baan, toestel kapot door te harde landing).
Daarom denk ik dat we lekker met een Nederlandse airliner meevliegen deze zomer (als we al niet te laat zijn met boeken).
Mensen die zeggen dat Onur & Fly Air net zo veilig zijn als bijvoorbeeld Transavia, die hebben het mis!
Let maar op: Vandaag of morgen gaat het echt fout, en ligt er ergens een Airbusje in de achtertuin...
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Ik heb twee jaar geleden ook gevlogen met Fly-Air, voor mij niet meer. Personeel sprak nauwelijks engels, tv's waren niet aan boord. Bagagebox boven de stoelen viel 'zomaar' naar beneden, personeel kwam er snel aan met een stuke tape. Verouderd toestel oke maar de staat waarin hij verkeerd is voor mij belangrijker.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Ik vind het zelfs een belediging naar Transavia en Martinair toe om ze in 1 adem te noemen met Fly Air.
En mag ik ook nog even opmerken dat Transavia na bijna 30 jaar als Nederlandse maatschappij nog nooit een crash heeft gehad!
Je krijgt er natuurlijk nooit een garantie bij maar ik vind het toch wel wat zeggen.
En mag ik ook nog even opmerken dat Transavia na bijna 30 jaar als Nederlandse maatschappij nog nooit een crash heeft gehad!
Je krijgt er natuurlijk nooit een garantie bij maar ik vind het toch wel wat zeggen.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
"En mag ik ook nog even opmerken dat Transavia na bijna 30 jaar als Nederlandse maatschappij nog nooit een crash heeft gehad!"
Een echte crash misschien niet... Maar het had een aantal jaar geleden toch erg verkeerd af kunnen lopen toen tijdens de landing op Schiphol het neuswiel van een 737 spontaan afbrak! Gelukkig zijn de piloten en cabine personeel van Transavia dus wel bekwaam om juist te handelen tijdens evt calamiteiten...
Een echte crash misschien niet... Maar het had een aantal jaar geleden toch erg verkeerd af kunnen lopen toen tijdens de landing op Schiphol het neuswiel van een 737 spontaan afbrak! Gelukkig zijn de piloten en cabine personeel van Transavia dus wel bekwaam om juist te handelen tijdens evt calamiteiten...
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Mag ik dan even terugkaatsen dat Transavia hier niets aan kon doen, maar dat het een grove fout was van de verkeersleiding. Ze hadden nooit op die landingsbaan mogen landen ivm de wind. De piloten hebben nog geprotesteerd, maar de verkeersleiding heeft doorgezet, met alle gevolgen van dien.
Gelukkig waren de piloten zo bekwaam om het goed te laten aflopen.
Dit had dus niets met de maatschappij zelf te maken.
Gelukkig waren de piloten zo bekwaam om het goed te laten aflopen.
Dit had dus niets met de maatschappij zelf te maken.
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Je hebt trouwens gelijk, ik haal nu 2 dingen door elkaar.
Dit was door een crosswind van 24 Kn
Maar toch knap van de heren (of vrouwen) piloten!
Dit was door een crosswind van 24 Kn
Maar toch knap van de heren (of vrouwen) piloten!
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Onur is voorlopig een maand uit de lucht, wie volgt?
http://www.nu.nl/news/525065/10/Vliegve ... r_Air.html
http://www.nu.nl/news/525065/10/Vliegve ... r_Air.html
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Ik krijg nu te horen dat mensen overgeboekt zijn op fly air lekker is dat die staat ook onder verscherpte toezicht
Re: Hoe is het gesteld met Fly Air
Als je dat niet wilt dan ga je toch niet!!De keuze moeten de mensen zelf maken,of ze het doen of niet.!!!