LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Geachte heer / mevrouw.
Ik heb een klacht over de luchtvaartmaatschappij Holland Exel.
het begon al op de dag van vertrek. vluchtnr 0361 Curacao bij aankomst op Schiphol hadden wij en al een uur vertraging, waardoor de inscheckbalie ook al een uur later open ging, daarna liep de vertraging op tot 2,5 uur, wij waren als tweede aan de beurt voor het inchecken, en ze kon ons geen plaats garanderen met behoorlijk beenruimte want dat hadden ze niet meer, nu vraag ik u, er was een iemand voor mij, waar zijn die andere plaatsen gebleven? eenmaal in het vliegtuig vonden wij dat op die plekken met beenruimte niet echt personenen zaten met medicicatie problemen . voor een reis van bijna tien uur hadden wij iets meer service verwacht ,tevens was het personeel niet erg gemotiveerd, bij aankomst op Curacao,was een van mijn koffers beschadigd (rits en slot afgebroken) gelijk gevraagd wat te doen ,er werd toen verteld dat wij dat wij in Nederland een briefje moesten schrijven naar Holland Exel, onze terugreis was een nog grotere ramp, wij waren als derde om 10 uur om in te checken, de balie ging pas om 12 uur open en vroegen plaatsen met extra beenruimte en kregen een plaats toe gewezen 4a en 4b ,toen wij eenmaal in het vliegtuig zaten, werd ons mede gedeeld dat wij naar een andere plaats moesten, met nog drie andere stellen,onder het mom dat er een fout was gemaakt, toch maar gedaan,en kwamen wij op 25a en 25b te zitten,waar wij amper onze benen kwijt konden, en nu komt het ... even later in de lucht werd de purser S.Simic aangesproken door personen naast ons (middenpad) tijdens dit gesprek werd door de purser S.Simic te kennen gegeven dat als de veiligheidsriemen los konden, zij naar voren konden gaan en een plek zoeken, Businessclass (dit gesprek was goed te volgen) waar wij en de andere zijn verwijderd ,nog geen uur later nog eens vier mensen (Speelt de purser soms voor Sinterklaas hoe is dit mogelijk????) Bij aankomst Schiphol koffer opnieuw beschadigd, er is ons niets verteld over aangifte die gelijk gedaan moest worden, vandaar dat wij deze alsnog willen claimen bij Holland Exel ook op advies van informatie Schiphol, dit zijn onze bevindigen met Holland Exel , willen zij nog klanten houden dan moeten zij vooral zo doorgaan
Ik heb een klacht over de luchtvaartmaatschappij Holland Exel.
het begon al op de dag van vertrek. vluchtnr 0361 Curacao bij aankomst op Schiphol hadden wij en al een uur vertraging, waardoor de inscheckbalie ook al een uur later open ging, daarna liep de vertraging op tot 2,5 uur, wij waren als tweede aan de beurt voor het inchecken, en ze kon ons geen plaats garanderen met behoorlijk beenruimte want dat hadden ze niet meer, nu vraag ik u, er was een iemand voor mij, waar zijn die andere plaatsen gebleven? eenmaal in het vliegtuig vonden wij dat op die plekken met beenruimte niet echt personenen zaten met medicicatie problemen . voor een reis van bijna tien uur hadden wij iets meer service verwacht ,tevens was het personeel niet erg gemotiveerd, bij aankomst op Curacao,was een van mijn koffers beschadigd (rits en slot afgebroken) gelijk gevraagd wat te doen ,er werd toen verteld dat wij dat wij in Nederland een briefje moesten schrijven naar Holland Exel, onze terugreis was een nog grotere ramp, wij waren als derde om 10 uur om in te checken, de balie ging pas om 12 uur open en vroegen plaatsen met extra beenruimte en kregen een plaats toe gewezen 4a en 4b ,toen wij eenmaal in het vliegtuig zaten, werd ons mede gedeeld dat wij naar een andere plaats moesten, met nog drie andere stellen,onder het mom dat er een fout was gemaakt, toch maar gedaan,en kwamen wij op 25a en 25b te zitten,waar wij amper onze benen kwijt konden, en nu komt het ... even later in de lucht werd de purser S.Simic aangesproken door personen naast ons (middenpad) tijdens dit gesprek werd door de purser S.Simic te kennen gegeven dat als de veiligheidsriemen los konden, zij naar voren konden gaan en een plek zoeken, Businessclass (dit gesprek was goed te volgen) waar wij en de andere zijn verwijderd ,nog geen uur later nog eens vier mensen (Speelt de purser soms voor Sinterklaas hoe is dit mogelijk????) Bij aankomst Schiphol koffer opnieuw beschadigd, er is ons niets verteld over aangifte die gelijk gedaan moest worden, vandaar dat wij deze alsnog willen claimen bij Holland Exel ook op advies van informatie Schiphol, dit zijn onze bevindigen met Holland Exel , willen zij nog klanten houden dan moeten zij vooral zo doorgaan
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Een luchtvaartmaatschappij laadt de koffers niet in, dat doet handling. En waarschijnlijk die van Schiphol. Het is algemeen bekend dat een flink aantal koffers/tassen schade oploopt tijdens het in- en uitladen
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Voor een kwartje op de eerste rij? Een koffer van voor de oorlog? Het is allemaal zo zwart/wit! Sommige mensen zullen altijd wat te zeuren hebben.... Denk dat dit genoeg zegt over de meeste klachten hier.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Note: er zijn altijd mensen die hier op een consumentenforum komen, commentaar leveren op hetgeen ze hier lezen omdat ze zich in een onprettige omgeving begeven, zelf geen mening hebben, anderen niet tot dienst kunnen zijn met hun bijdrage, maar wél denken dat zij perfect zijn en nooit klagen. Totdat het dopje van hun fietsventiel spontaan doordraait! Dán regent het klachten en verontwaardiging dat de fietsfabrikant zulke slechte fietsen aflevert, enz.Geplaatst op 29 Nov 2004 13:12 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Voor een kwartje op de eerste rij? Een koffer van voor de oorlog? Het is allemaal zo zwart/wit! Sommige mensen zullen altijd wat te zeuren hebben.... Denk dat dit genoeg zegt over de meeste klachten hier.
Moraal van dit verhaal: zoek een andere plek op waar je je wel prettig bij voelt in plaats van je hier te ergeren aan de klachten.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
"eenmaal in het vliegtuig vonden wij dat op die plekken met beenruimte niet echt personen zaten met medicicatie problemen."
U 'vond' dat? Meneer heeft röntgen-ogen?
Sowieso vervallen de meeste (lees: vrijwel alle) plaatsen met maximale beenruimte voor passagiers met medicatie problemen; deze stoelen zijn meestal nabij een nooduitgang. Hier mogen uitsluitend passagiers zitten die volledig in staat zijn de crew te assisteren bij een eventuele evacuatie.
Voor extra beenruimte adviseer ik u voortaan in de 'Comfort-class' te reizen; een classe met extra beenruimte tegen een kleine toeslag.
Mag ik u er verder op attenderen dat HXL zelfs in de goedkoopste klasse nog altijd nog meer beenruimte heeft dan de KLM.
Het feit dat u van rij 4 naar 25 verplaatst bent heeft te maken met het feit dat HXL drie verschillende classes hanteert. Hoogstwaarschijnlijk bent u aanvankelijk in de 'Comfort-classe' (rij 3 t/m 22) geplaatst; in deze klasse geldt zoals gezegt een toeslag. Uit uw bericht kan ik niet opmaken dat u deze toeslag betaald heeft. De personen die volgens u later juist naar de Comfort-classe zijn verplaatst hadden deze toeslag waarschijnlijk wel betaald maar waren, net als u, bij de check-in in de verkeerde klasse geplaatst.
Tot slot; ik vind het een kwalijke zaak dat u één van mijn collega's met naam op een publiekelijk forum vermeld.
Vliegt u nog eens met ons, dan hoop ik dat u uiteraard géén klachten meer heeft. Wanneer u deze wel weer mocht hebben; alstublieft dan niet meer op deze manier.
Hopelijk tot ziens aan boord van één van onz toestellen.
U 'vond' dat? Meneer heeft röntgen-ogen?
Sowieso vervallen de meeste (lees: vrijwel alle) plaatsen met maximale beenruimte voor passagiers met medicatie problemen; deze stoelen zijn meestal nabij een nooduitgang. Hier mogen uitsluitend passagiers zitten die volledig in staat zijn de crew te assisteren bij een eventuele evacuatie.
Voor extra beenruimte adviseer ik u voortaan in de 'Comfort-class' te reizen; een classe met extra beenruimte tegen een kleine toeslag.
Mag ik u er verder op attenderen dat HXL zelfs in de goedkoopste klasse nog altijd nog meer beenruimte heeft dan de KLM.
Het feit dat u van rij 4 naar 25 verplaatst bent heeft te maken met het feit dat HXL drie verschillende classes hanteert. Hoogstwaarschijnlijk bent u aanvankelijk in de 'Comfort-classe' (rij 3 t/m 22) geplaatst; in deze klasse geldt zoals gezegt een toeslag. Uit uw bericht kan ik niet opmaken dat u deze toeslag betaald heeft. De personen die volgens u later juist naar de Comfort-classe zijn verplaatst hadden deze toeslag waarschijnlijk wel betaald maar waren, net als u, bij de check-in in de verkeerde klasse geplaatst.
Tot slot; ik vind het een kwalijke zaak dat u één van mijn collega's met naam op een publiekelijk forum vermeld.
Vliegt u nog eens met ons, dan hoop ik dat u uiteraard géén klachten meer heeft. Wanneer u deze wel weer mocht hebben; alstublieft dan niet meer op deze manier.
Hopelijk tot ziens aan boord van één van onz toestellen.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Tegenwoordig kan je ook netjes je koffer "inlaten pakken / sealen" dus geen open koffer meer. Ik heb net iemand gesproken die terug is vanuit cancun en geen klachten heeft. Was allemaal prima verlopen!
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
We zijn gestopt met het azen op plekken met extra beenruimte. De enige reden dat we als 1 van de eerste zijn met inchecken is dat we dan geen lange rij wachtenden voor ons hebben. Het is algemeen policy dat voor mensen kleiner dan 2 meter geen plekken met extra beenruimte wordt verstrekt. De overige plekken zijn voor mensen met een medische indicatie en dat moet je van te voren al kunnen aantonen. Ik kan mij goed voorstellen als mevrouw bijv. zwaar reuma heeft dat haar man die helemaal gezond is tijdens een 10 uur durende vlucht gewoon naast elkaar zitten. Op deze manier zijn de plekken met extra beenruimte wel snel op.
Gelukkig zijn er tegenwoordig maatschappijen die een tussenklasse aanbieden. Meer beenruimte voor een geringe toeslag. De keuze is aan de boeker. Wel heel veel euro''s neerleggen voor een reis, maar niets over hebben voor een beetje extra's.
Typisch hollands?
Gelukkig zijn er tegenwoordig maatschappijen die een tussenklasse aanbieden. Meer beenruimte voor een geringe toeslag. De keuze is aan de boeker. Wel heel veel euro''s neerleggen voor een reis, maar niets over hebben voor een beetje extra's.
Typisch hollands?
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
En laat het nou net HollandExel zijn die als enigste Nederlandse airline deze tussenklasse aanbiedt. Ben net terug uit Kenia en heb zonder meer de beste vliegreis ooit gehad.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
De volgende brief heb ik verstuurd naar HXL.
Geachte heer / mevrouw,
U kunt mijn vorige brief vernietigen. Doordat ik maar één keer per vijf jaar op vakantie ga ben ik niet zo bekent met alle gemakken en ongemakken van het reizen.
Daarnaast is de klaagmentaliteit er al vanaf jongsaf aan ingebakken en pak ik elke strohalm aan om te reclameren en één stuiver terug te krijgen.
Mijn koffer heb ik 20 jaar geleden gekocht en dus maar vier keer gebruikt. Nu is hij uitgescheurd bij de rits en de stof is beschadigd. Ik wist niet dat handling verantwoordelijk was voor de bagage.
Eigenlijk was ik ook een beetje jaloers op purser S.Simic omdat mijn vrouw heel de tijd naar zijn te strakke broek zat te kijken.
Mijn oprechte excuses dus.
M.Campagnard
Geachte heer / mevrouw,
U kunt mijn vorige brief vernietigen. Doordat ik maar één keer per vijf jaar op vakantie ga ben ik niet zo bekent met alle gemakken en ongemakken van het reizen.
Daarnaast is de klaagmentaliteit er al vanaf jongsaf aan ingebakken en pak ik elke strohalm aan om te reclameren en één stuiver terug te krijgen.
Mijn koffer heb ik 20 jaar geleden gekocht en dus maar vier keer gebruikt. Nu is hij uitgescheurd bij de rits en de stof is beschadigd. Ik wist niet dat handling verantwoordelijk was voor de bagage.
Eigenlijk was ik ook een beetje jaloers op purser S.Simic omdat mijn vrouw heel de tijd naar zijn te strakke broek zat te kijken.
Mijn oprechte excuses dus.
M.Campagnard
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Voor de goede orde: de luchtvaartmaatschappij is verantwoordelijk voor de afhandeling van bagage, ook al zijn deze van "handling". De luchtvaartmaatschappij huurt deze in en is daarom verantwoordelijk.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Op schiphol is het een en dezelfde handling, die worden niet ingehuurd door de maatsschappijen, maar door de luchthaven zelf.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
'sezofala' heeft in dit geval gelijk. Zo heeft KLM haar egen bagage-afhandeling Lufthansa werkt met Globeground en HollandExel wordt afgehandeld door Menzies. Menzies is in zekere zin dus verantwoordelijk voor de afhandeling van de bagage van HollandExel, HollandExel niet omdat zij deze afhandeling uitbesteed aan Menzies.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Ik vind het geen reden om mijn koffer op deze manier (kapot) af te leveren bij de eigenaar.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Juridisch gezien huurt de luchtvaartmaatschappij deze wel in, althans is zij verantwoordelijk.
De Airline huurt plekken en diensten van Schiphol en Schiphol heeft dit wellicht weer uitbesteed aan 'handling'. Schiphol is dus verantwoordelijk voor 'handling' en de Airline weer voor wat Schiphol en dus 'handling' doet.
Al met al: de airline is verantwoordelijk voor alles wat met de vlucht te maken heeft.
Leo van Wijk stond ook niet de broodjes van KLM te smeren, maar KLM is wel verantwoordelijk voor wat zij haar klanten voorschoteld.
De Airline huurt plekken en diensten van Schiphol en Schiphol heeft dit wellicht weer uitbesteed aan 'handling'. Schiphol is dus verantwoordelijk voor 'handling' en de Airline weer voor wat Schiphol en dus 'handling' doet.
Al met al: de airline is verantwoordelijk voor alles wat met de vlucht te maken heeft.
Leo van Wijk stond ook niet de broodjes van KLM te smeren, maar KLM is wel verantwoordelijk voor wat zij haar klanten voorschoteld.
Re: Holland Exel (inchecken service. schade aan de koffres)
Er bestaat al een onderwerp over Holland Exell
Redactie Radar
Redactie Radar